Gjest Hilde K S Skrevet 9. september 2003 #1 Del Skrevet 9. september 2003 Jeg var på jobbintervju for noen år siden. Først kom det klassiske ; "Hva er dine gode sider ?" Jeg la ut i det vide og det brede.... Så kom den andre klassiske ; "Hva med dine negative sider ?" Og jeg begynte å fnise uhemmet. Jeg klarte rett og slett ikke å komme på noen dårlige sider ! Fikk jobben da og jeg har dårlige sider, var bare vanvittig blank der og da..... Hva med dere ? Noen spennede / hysterisk morsomme episoder fra jobbintervju ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2003 #2 Del Skrevet 10. september 2003 Ingen ? Hilde, ikke pålogget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2003 #3 Del Skrevet 10. september 2003 Alle jobbintervjuer jeg har vært på på bygda har vært "pinlige". Ikke kan jeg liste opp mange som har noe positivt å si om meg her jeg bor, jeg stammer ikke fra en fornæm ætt fra bygda, og ikke minst jeg er fra Oslo! En gang gikk jeg midt under et intervju her også..arbeidsgiveren satt bare og sa negative ting om jobben. Jeg skulle bl.a ikke få opplæring - da fikk jeg nok. Jeg er drita lei- dette har jeg opplevd før på bygda- ingen opplæring, man må takla alt selv, blir lovet jobb, får den ikke og arbeidsgiver bruker paragrafer som ikke finnes engang..Ja, slik er "jobblivet" på bygda, rene "harryland", etter min mening! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2003 #4 Del Skrevet 10. september 2003 :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 10. september 2003 #5 Del Skrevet 10. september 2003 Alle jobbintervjuer jeg har vært på på bygda har vært "pinlige". Ikke kan jeg liste opp mange som har noe positivt å si om meg her jeg bor, jeg stammer ikke fra en fornæm ætt fra bygda, og ikke minst jeg er fra Oslo! En gang gikk jeg midt under et intervju her også..arbeidsgiveren satt bare og sa negative ting om jobben. Jeg skulle bl.a ikke få opplæring - da fikk jeg nok. Jeg er drita lei- dette har jeg opplevd før på bygda- ingen opplæring, man må takla alt selv, blir lovet jobb, får den ikke og arbeidsgiver bruker paragrafer som ikke finnes engang..Ja, slik er "jobblivet" på bygda, rene "harryland", etter min mening! Og poenget er????? Mitt siste intervju gikk ikke så veeeldig bra.. Først rotet jeg meg inn i en lang utgreiing om hvorfor jeg ikke går overens med arkitekter :o (Ikke spør, internt). Da jeg skulle gå ut fra resepsjonen fant jeg ut at jeg hadde glemt igjen veska mi på intervjurommet. Ble fulgt opp av personaldama som var med, hun gjorde et STORT nummer ut av at jeg hadde glemt veska ovenfor de som hadde intervjuet meg. :oops: MEN.... ....jeg fikk jobben, og begynner der om få uker! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2003 #6 Del Skrevet 10. september 2003 Poenget var at i motsetning til dere som driter dere ut på jobbinervjuene, men som likevel får jobben, så kommer jeg ALDRI til å få meg noen jobb på bygda, uansett om jeg driter meg ut eller ei! Det er bare en eneste stor pinlig affære..hvorfor innkalle meg?? Se for et dumt kvinnemennske som har flyttet til bygda...slik føles det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2003 #7 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg opplever dette som en slags "falsk beskjedenhetstråd"...litt sånn se på meg...jeg er jo så dum(knis), men jammen fikk jeg toppjobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cawarra Skrevet 10. september 2003 #8 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg opplever dette som en slags "falsk beskjedenhetstråd"...litt sånn se på meg...jeg er jo så dum(knis)' date=' men jammen fikk jeg toppjobben.[/quote'] Vet du, det inntrykket fikk jeg også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 10. september 2003 #9 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg opplever dette som en slags "falsk beskjedenhetstråd"...litt sånn se på meg...jeg er jo så dum(knis)' date=' men jammen fikk jeg toppjobben.[/quote'] Det slår dere ikke at det også kan oppfattes som en oppmuntringstråd som viser at det er mulig å få jobben selv om det gikk til h***** på intervju?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cawarra Skrevet 10. september 2003 #10 Del Skrevet 10. september 2003 Mitt første jobbintervju til en fulltidsjobb etter endt utdannelse gikk skikkelig dritt, for å si det mildt. Jeg ble oppringt med forespørsel om jeg ville komme på et orienteringsmøte angående den utlyste stillingen jeg hadde søkt på. Jeg sa ja og tok som en selvfølge at dette var et felles orienteringsmøte for alle de de ønsket å intervjue seinere. Da jeg kom dit ble jeg vist inn på et konferanserom, hvor det satt tre gravalvorlige menn i alder 50 + og ingen andre søkere. De orienterte riktignok om stillingen, men så, uten forvarsel, begynte de å spørre meg ut. De kom med alle de vanlige spørsmålene, men i o m jeg var totalt uforberedt og fordi jeg ikke hadde vært på et skikkelig jobbintervju før, svarte jeg i hytt og pine og på noen spørsmål fikk jeg helt sperre og fant ikke på noe å si. Det var et mareritt! Jeg var helt forfjamsa da de takket for intervjuet og sa jeg kunne gå, så jeg tenkte ikke en gang på å si i fra at intervjuet kom helt overraskende på meg. Jeg fikk selvsagt ikke jobben! Like greit for meg, jeg ønsket ikke å jobbe i det firmaet etter den opplevelsen likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 10. september 2003 #11 Del Skrevet 10. september 2003 Kjenner en som brukte sine bekjentskaper til å komme på intervju. De startet intervjuet med å si: "Du er ikke kvalifisert for denne jobben, men vi har fått beskjed om å ta deg inn til intervju. Du kommer ikke til å få stillingen". Tror nok min venn følte seg rimelig smart under intervjuet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cawarra Skrevet 10. september 2003 #12 Del Skrevet 10. september 2003 Kjenner en som brukte sine bekjentskaper til å komme på intervju. De startet intervjuet med å si: "Du er ikke kvalifisert for denne jobben' date=' men vi har fått beskjed om å ta deg inn til intervju. Du kommer ikke til å få stillingen". Tror nok min venn følte seg rimelig smart under intervjuet...[/quote'] :o ---> Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 10. september 2003 #13 Del Skrevet 10. september 2003 Kjenner en som brukte sine bekjentskaper til å komme på intervju. De startet intervjuet med å si: "Du er ikke kvalifisert for denne jobben' date=' men vi har fått beskjed om å ta deg inn til intervju. Du kommer ikke til å få stillingen". Tror nok min venn følte seg rimelig smart under intervjuet...[/quote'] Stakkars må ha vært forferdelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 10. september 2003 #14 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg var i et teit jobbintervju for under ett år siden, der dama som intervjuet meg klarte å på stå (minst 5 ganger) at jobben var jammen meg så interessant at hun skulle søke på den selv. jammen fins det mange rare mennesker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 10. september 2003 #15 Del Skrevet 10. september 2003 hmm.. har bare vært på et noenlunde ordentlig jobbintervju. Alle andre jobber har jeg blitt forespurt om jeg vil ha. Men det må sies at dette har kun vært ekstrajobber. Gruer meg til jeg skal begynne med det på ordentlig, uten noe jobbintervju-erfaring. Kanskje jeg skal lære av alle deres feil??... og gjøre noen av dem? de søte, slik at jeg får jobben?? Tar imot tips med glede jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 10. september 2003 #16 Del Skrevet 10. september 2003 Kanskje jeg skal lære av alle deres feil??... og gjøre noen av dem? de søte' date=' slik at jeg får jobben?? Tar imot tips med glede jeg [/quote'] Nå er det vel sånn at vi ikke er flinke til å lære av andres feil, vi må gjøre våre egne... Sånn er iallefall jeg! Hadde blitt skikkelig deppa om noen hadde sagt det som Donpedro forteller om, ville ikke brukt bekjentskap som virkemiddel igjen med det første da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zirine Skrevet 10. september 2003 #17 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg har i grunnen aldri vært i et pinlig jobbintervju. Hvorfor? Jeg er som regel sinnsykt forberedt, noe som fører til at jeg som oftes vet spørsmålene før de selv stiller dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 10. september 2003 #18 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg opplever dette som en slags "falsk beskjedenhetstråd"...litt sånn se på meg...jeg er jo så dum(knis)' date=' men jammen fikk jeg toppjobben.[/quote'] Var ikke det som var meningen i det hele tatt ! Dette skulle være en morsom tråd for de som tok feil av utgangsdøren og inn i bøttekottet og slike ting på intervju. Det er jo beklagelig at det ikke kom fram og at enkelte føler slik for denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 10. september 2003 #19 Del Skrevet 10. september 2003 Det der jeg egentlig var superforkjøla,bommull i hodet, nøys under intervjuet, måtte pusse nesen osv... Burde holdt meg hjemme....og fikk selvsagt ikke jobben... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 10. september 2003 #20 Del Skrevet 10. september 2003 Det hjelper ikke uansett hvor søt du er -(svart under øynene av sminke og buksesmekken åpen)-, om du ikke har litt av flaksen- (...som Fetter Anton....) -på din side, så tar ting lengre tid før de går din vei. Det er av og til stress å høre om alle disse "Dynasti" folkene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå