krem Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Nei, jeg er ikke gravid. Hvorfor er det slik at jenter på min alder (20 årene) ikke kan være trøtt, kvalm, sulten før noen spør om man er gravid? Eksempel: på facebook legger jeg ut statusen ... er hekta på oliven for tida. To sekunder senere: Er du gravid? Jeg velger å ikke drikke ei helg, på mandagen tikker det inn melding: er du gravid? var en del som lurte på det siden du ikke drakk på lørdag... Ja, jeg er i et fast forhold, skal gifte meg, leier grei leilighet, men jeg skal ikke ha barn nå (i alle fall ikke planlagt). Først skal jeg gjøre meg ferdig med utdannelsen min, og det har jeg gitt klar beskjed om! Så la være å spør meg om jeg er gravid, for jeg skal si det med en gang jeg er det, vær sikker!
Gjest Gjest_Konservativ Mann_* Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Jeg velger å ikke drikke ei helg, på mandagen tikker det inn melding: er du gravid? var en del som lurte på det siden du ikke drakk på lørdag... Det var det jeg tenkte meg! Så fort damer blir gamle nok til å drikke og bli nebbete (18-20 års alder), så anses det som en selvfølge at de skal ruse seg hemningsløst hver eneste helg. Ikke rart norske damer ser ut som 40-åringer så fort de nærmer seg 30. P.S.: Jeg ser ingen grunn til å vente til du er ferdig med utdannelsen før du blir gravid. Studenter driver stort sett dank mesteparten av dagen uansett, så dette er en glimrende tid å få unger på (ja, jeg har mastergrad og mere til, så dette vet jeg). Dessuten er karriere noe kvinner først skal satse for fullt på ETTER at de har fått (og oppdratt) 2-4 barn. Dette våset med kvinner i styrerommene osv. må du bare legge fra deg. Lykke til, og skynd deg å bli gravid!
krem Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. mars 2010 Sant om forventninger til å drikke seg full ja... Men jeg tror nok ikke alle studenter driver dank! Og ja, jeg holder på med masterstudie og vet godt hva jeg snakker om når jeg sier at jeg ikke har mulighet eller overskudd til å ta vare på et barn nå. Kall meg gjerne egoistisk, men jeg vil heller være klar for og ha overskudd til det, før jeg velger å få barn! Vi lever heldigvis i en tid hvor dette er mulig å velge selv, så hva jeg velger er opp til meg. Det jeg er lei av er maset om å bli gravid bare fordi man er i "fruktbar alder"
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #4 Skrevet 8. mars 2010 I min studietid studerte jeg 10 timer i døgnet seks dager i uka i gjenomsnittlig 6 mnd i året i sirka 4 år. De sesterende månedene (utenom sommer og juleferie) studerte jeg minimun 6 timer dagen 5-6 dager i uka. For meg hadde det vært umulig å hatt barn underveis. Dreiv dank? Nei, takke meg til. Mange studerer harde yrkeslivsrelaterte fag som har undervisning hele dagen og pensum og oppgaver som skal skrives utenom. Har selv irritert meg over det samme som TS. Passer alltid på å si "Nei, jeg er ikke gravid" om jeg klager på at jeg er ekstra trett eller litt svimmel eller litt kvalm feks. Sier dette før noen får tid til å stille spørsmålet fordi jeg er så lei av å høre det nå. Jeg var som deg, gav TYDELIG uttrykk for at det ikke var barn på vei på mange år men likevel kom alle spørsmålene til en hver tid.
Gjest megvel Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 Jeg vet hva du mener!!! Det er skikkelig irriterende, og det er nesten alltid de samme som spør! Hvis du i tillegg er sykemeldt fra jobben tror de deg nesten ikke når du sier at nei, du er ikke gravid.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #6 Skrevet 8. mars 2010 Hvis du i tillegg er sykemeldt fra jobben tror de deg nesten ikke når du sier at nei, du er ikke gravid. Er graviditet blitt en sykdom nå.
Wonders Skrevet 10. mars 2010 #7 Skrevet 10. mars 2010 kom på jobb i nyinnkjøpt kjole med ruter, og i heisen opp til kontoret spurte ei jeg har kjent i 2 år om det var noe på gang!!! Og jeg var paff og sa næææi, her er det samma greia her...Når hun strøk ut av heisen som ett lyn slo det meg hva som var skjedd....
Gjest Marlo Skrevet 10. mars 2010 #8 Skrevet 10. mars 2010 Syns det er litt sårt tema, da jeg er verpesjuk og sååå klar for barn, men pga situasjonen så har vi mer eller mindre bestemt oss for å ikke få barn til min store sorg (men jeg er 100% enig da, siden jeg sliter så mye med smerter) Så jeg eksploderte en gang på facebook faktisk, etter en liten samtale på veggen hvorav jeg tilfeldigvis nevnte at jeg var skikkelig kvalm og jeg trodde jeg kom til å få omgangsjuken - da plutselig andre begynte å blande seg inn med kommentarer som; "åååh du er sikkert gravid", "så koselig", "ENDELIG har du en liten en på vei også - på tide" Jeg eksploderte som sagt, og satte dem på plass med at slike kommentarer var totalt unødvendige og at det går ann å føle seg dårlig, være hekta på en matvare eller andre ting uten å nødvendigvis være gravide, og at de burde virkelig tenke seg om to ganger før de slenger fra seg slike kommentarer på et åpent sted hvor andre kan lese - da det ikke er sikkert jeg kan bli gravid, eller kanskje vi ikke ville ha barn m.m.- Det ble iallefall tyst etter en del beklagelser.
Gjest SmallTalk Skrevet 10. mars 2010 #9 Skrevet 10. mars 2010 Og jeg for min del kunne ønske at folk kunne slutte å spørre om det ikke snart er på tide med noen unger... Selv om jeg nå har "villa", vov-vov og samboer (mangler volvoen, da), så betyr vel ikke dette automatisk at det er på tide å få unger? Herregud! Jeg er 21 år, har igjen noen få måneder av studiet mitt og har store planer om å skaffe meg en karriere og god lønn før jeg får barn. Ei heller har jeg planer om å bli noen hjemmeværende husmor. Dette er vanskelig for folk å få inn i skallen sin, det. Jeg har ikke kommet meg gjennom et tungt teknisk studie for så å kaste bort livet mitt med å få barn med en gang. Jeg har jaggu meg planer om å sikre ræva mi økonomisk først før den tid kommer. Og ikke minst å sørge for at jeg ligger relativt økonomisk likt med samboeren slik at vi ikke taper på at han får ta sin halvdel av permisjonen. (Og det med kvalme og tretthet hørtes kjent ut. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt "Du er ikke gravid, da?". Blæh!)
Gjest Gjest_Konservativ Mann_* Skrevet 11. mars 2010 #10 Skrevet 11. mars 2010 Selv om jeg nå har "villa", Les: overbeheftet seksjon av to-manns bolig. så betyr vel ikke dette automatisk at det er på tide å få unger? Jo, det er akkurat det det gjør. Du har vært kjønnsmoden i flere år allerede, og har mann. WTF!? Herregud! Jeg er 21 år, Nettopp! Perfekt alder for barnefødsler! har store planer om å skaffe meg en karriere og god lønn før jeg får barn. Hvorfor det? Det er ikke sexy med kvinner som setter karriere foran familie. Har du ikke mann? Det er jo mannens (naturgitte) oppgave å være hovedforsørger i familien. Ei heller har jeg planer om å bli noen hjemmeværende husmor. Det er jo naturstridig og litt ekkelt med damer som ikke vil være hjemme med barn mens de er unge. Jobbe kan du gjøre når barna begynner i barnehage. Dette er vanskelig for folk å få inn i skallen sin, det. Dine livsvalg er spinnville, ergo er det vanskelig for folk å forstå deg, ja. Jeg har ikke kommet meg gjennom et tungt teknisk studie Dakar for så å kaste bort livet mitt med å få barn med en gang. Ja, for meningen med livet for en jente er jo å leve som en karrierebevisst MANN. Du skal ikke gro skjegg og bli med i en MC-gjeng når du først er i gang, da? Herregud! Jeg har jaggu meg planer om å sikre ræva mi økonomisk først før den tid kommer. Ikke rart det blir mange skilsmisser her i landet, når damene lever som mannfolk og skal "sikre seg økonomisk" i stedet for å la mannen ta vare på dem og ta på seg forsørgeransvaret mens de selv gjør det de ble skapt til å gjøre: føde unger!
Gjest SmallTalk Skrevet 12. mars 2010 #11 Skrevet 12. mars 2010 (endret) Les: overbeheftet seksjon av to-manns bolig. Nei. Les: Enebolig på 340 kvm med 1,5 mål tomt. Jo, det er akkurat det det gjør. Du har vært kjønnsmoden i flere år allerede, og har mann. WTF!? Så absolutt ikke. Jeg har planer om å ha råd til å ha barn og å samtidig leve ved siden av det. Dvs å ha råd til å komme meg ut av landet til varmere strøk med familien minst en gang årlig, i tillegg til å kunne unne meg diverse ting i hverdagen. Jeg har absolutt ikke planer om å få barn i en situasjon hvor jeg risikerer å måtte snu på hver krone dersom jeg skulle bli gravid nå. Nettopp! Perfekt alder for barnefødsler! Perfekt alder for barnefødsler er når man er klar for det mentalt. Og for min del er det så absolutt ikke i en alder av 21 år. Hvorfor det? Det er ikke sexy med kvinner som setter karriere foran familie. Har du ikke mann? Det er jo mannens (naturgitte) oppgave å være hovedforsørger i familien. Jeg er ikke interessert i å snylte på andre, og har planer om å kunne forsørge meg selv. Det er jo naturstridig og litt ekkelt med damer som ikke vil være hjemme med barn mens de er unge. Jobbe kan du gjøre når barna begynner i barnehage. Jobbe kan jeg gjøre allerede etter 21 uker. Da får pappa'n ta sin halvdel av permisjonen og tape like mye på det økonomisk. Dine livsvalg er spinnville, ergo er det vanskelig for folk å forstå deg, ja. Det burde ikke være det. De fleste som maser er folk som var 25 år pluss når de fikk barn. Dakar Nei, jeg trives med det som kommer til å bli yrket mitt om 3 mnd, jeg. Ja, for meningen med livet for en jente er jo å leve som en karrierebevisst MANN. Du skal ikke gro skjegg og bli med i en MC-gjeng når du først er i gang, da? Herregud! Har ikke MC-lappen, og hadde antageligvis ikke nådd ned til bakken på en Harley Fatboy. Dessuten er det litt vanskelig å gro sjegg når man ikke har overvekt av testosteron i kroppen. Ikke rart det blir mange skilsmisser her i landet, når damene lever som mannfolk og skal "sikre seg økonomisk" i stedet for å la mannen ta vare på dem og ta på seg forsørgeransvaret mens de selv gjør det de ble skapt til å gjøre: føde unger! I min familie og omgangskrets er det ekstremt få skilsmisser, selv om damene har sikra ræva si økonomisk. Å leve slik du skisserer er slik som gjør at damer ender opp som økonomiske tapere og minstepensjonister og er prisgitt mannen sin i enhver økonomisk situasjon. Og ikke f*** om samboeren min hadde gått med på å forsørge meg. Da tror jeg han hadde gått i knestående av å betale for hudpleie, hårpleie, klær, kosmetikk, tekniske duppeditter, pc-utstyr og pensumbøker. Enda han bruker like mye på hobbyen sin i løpet av en måned. Sannsynligheten for at forholdet hadde røket i den situasjonen er mye større enn om jeg tjener mine egne penger og forsørger meg selv. Kom deg ut av den hula du tydeligvis har levdi alt for lenge. Jeg tror ikke du har godt av å sitte inne i din lille, forvrengte verden særlig mye lenger. Endret 12. mars 2010 av SmallTalk
Gjest -Taxidriver- Skrevet 13. mars 2010 #12 Skrevet 13. mars 2010 Jeg kan forstå at det er slitsomt å få slike bemerkninger. Kan spørsmålene ha noe med at du har lagt på deg? Ofte jeg har kommet i skade for å spørre om graviditet, og så viser det seg bare at jenta har lagt seg ut. Kanskje du heller må vurdere en slanke-kur? så slipper du kanskje disse spørsmålene...
Gjest Iril Skrevet 13. mars 2010 #13 Skrevet 13. mars 2010 Jeg kan forstå at det er slitsomt å få slike bemerkninger. Kan spørsmålene ha noe med at du har lagt på deg? Akkurat det er vel heller tvilsomt, da jeg opplever det samme, også med folk som ikke har sett meg på flere år. Kjenner jeg er drittlei jeg også, synes akkurat det om man skal få barn eller ikke er veldig privat, ikke noe alle andre har noe med.
krem Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #14 Skrevet 14. mars 2010 Jeg ser ikke ut som en supermodell, men tviler på at det er grunnen. Jeg sikter mer til de "forventningene" i samfunnet om at man skal drikke alkohol i helgene og om man ikke gjør, det er man gravid (gjelder selvfølgelig kun kvinner ) Jeg synes det er trist at det er slik, at man ikke kan velge selv hva man ønsker før det blir en haug med spørsmål som jeg nå begynner å føle er ganske ubehagelige. tviler sterkt på at en slankekur vil fikse opp i dette!
Sapree Skrevet 22. mars 2010 #15 Skrevet 22. mars 2010 Ja er helt enig og er lei av spørsmålet, da spesielt fra besteforeldre så ønsker å se mitt avkom før de dør...Men så er de ikke så gamle så da har de noe å leve for
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mars 2010 #16 Skrevet 22. mars 2010 Kanskje du heller må vurdere en slanke-kur? så slipper du kanskje disse spørsmålene... Vel, jeg har en BMI på 18.5 og varierer ikke mer enn maks 3 kilo i vekt til en hver tid, så nei det har ikke noe med om jeg har lagt på meg eller ikke å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå