Gå til innhold

Å flytte til USA.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du skulle flyttet til USA, hvor ville du flyttet, og hvorfor?

Jeg har en stund lekt med tanken på å flytte til Los Angeles, men jeg vet nå ikke helt enda.

Har sett på priser på å leie leiligheter der nede, og prisene kan variere fra 5000-10000 for leiligheter som har ganske god standar, med bassenger, eget trimrom, også videre.

Leiligheten er visstnok ofte ferdig møblerte der også.

Noen her som har reist mye i USA, eller bodd der som har steder i USA, eller i LA å anbefale?

Hva er "nei'et" ved å flytte dit, og hva er "ja'et"?

har hørt det er vanskelig med jobb, men er sikret jobb i både LA, texas (vil ikke bo der), og i NY.

Videoannonse
Annonse
Gjest Trajan
Skrevet (endret)

New York City eller Boston

Endret av Trajan
Skrevet

Kunne godt tenkt meg å flytte til New York et år eller to. Har alltid likt byen, og synes den er utrolig fascinerende. Skulle jeg flyttet til USA for godt, ville jeg iallefall vært rimelig sikker på at jeg var sikret økonomisk mtp. jobb osv. USA er et fint land for de som er utdannet og har jobb, de som har lav inntekt og utdannelse kan fort slite når sykehusbesøkene osv. kommer trillende.

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Jeg bodde i Miami. Trivdes kjempegodt! Jeg var student, men det er veldig vanskelig å få jobb der for tiden. Jeg har vært i L.A, og det er forståelig at du vil bo der m.t.p klima/jobbmuligheter etc, men husk at det er en veldig overfladisk by der du hele tiden blir dømt pga utseendet. Texas har mye kriminalitet så anbefaler ikke det. Andre aktuelle byer: San Francisco, Boston, Atlanta, Honolulu! Disse byene synes hvertfall jeg er ganske koselige og relativt trygge :) Lykke til!

Skrevet

Jeg har bodd i NYC, og hadde ikke nølt med å flytte dit igjen. Nå har jeg omgangskrets der, er kjent i byen osv. Så skulle jeg flyttet til USA igjen, så hadde det vært naturlig at det ble dit, så fremt jeg fikk en like god deal som sist, for det er ikke akkurat billig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...