Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Hei, Vi trenger tips til når og hvor vi burde reise på bryllupsreise.vi er ute etter avslapning,varme,luksus,kanskje litt oppleveleser. vi gifter oss i slutten av juni, har 2 barn, men får barnevakt til en bryllupsreise på 10-14 dager. klarer ikke bestemme meg for om vi burde reise med en gang etter bryllupet ( altså i juli) eller om vi skal vente til høsten, har kanskje litt flere valgmuligheter da med tanke på vær og vind, samtidi som vi får sommerferien sammen med barna... hva er lurt å gjøre? setter stor pris på konkrete reisemål-pris. takker!
Gjest Snart Frue Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Hei, Vi trenger tips til når og hvor vi burde reise på bryllupsreise.vi er ute etter avslapning,varme,luksus,kanskje litt oppleveleser. vi gifter oss i slutten av juni, har 2 barn, men får barnevakt til en bryllupsreise på 10-14 dager. klarer ikke bestemme meg for om vi burde reise med en gang etter bryllupet ( altså i juli) eller om vi skal vente til høsten, har kanskje litt flere valgmuligheter da med tanke på vær og vind, samtidi som vi får sommerferien sammen med barna... hva er lurt å gjøre? setter stor pris på konkrete reisemål-pris. takker! Maldivene.. www.paradisreiser.no
LindaM Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Vi skal på bryllupsreise så fort som mulig etter bryllupet! Har lyst til å fortsette å sveve litt på bryllupsskyen :rødme: Vi har vurdert mye forskjellig, og hadde egentlig bestemt oss for mexico! Men ingen av oss hadde en skikkelig god følelse når det gjaldt dette stedet. Ble liksom bare fordi at noen hadde anbefalt det. Så vi ender mest sannsynlig opp med safari i Kenya i 4-5 dager!! Og avslutter ferien med sol og bading i Zanzibar eller Mombasa kysten!! Snakket med en super fyr på Ticket, og han anbefalte dette dersom man ønsket opplevelser blandet med avslappning!! Vi skal tenke på det et par dager før vi bestiller, men magefølelsen er super! Har ikke så mange konkrete priser, men den reisen vi først hadde tenkt på (til mexico) kom på ca 14000,- pr person for 2 uker inkl. frokost. Ellers kan jeg anbefale øyene i Kroatia på det aller sterkeste!! Vi har vært der masse siden forloveden min er derifra! Alltid like herlig ferie uten for lang reise. Vi pleier å betale ca 7-8000,- pr pers, og da bor vi helt greit i en egen leilighet. Hotellene der er dyrere, og mer eksklusive. Apollo har gode reiser dit. Lykke til!!
Basementart Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Vi skal til Maldivene. Reiser en dag etter bryllupet og skal være der i 14 dager, kjører skikkelig luksus og avslapning, men samtidig mulighet for aktivitet dersom vi ønsker det. Ingen av oss har lyst til å gå rett tilbake på jobb etter bryllupet, og tar derfor reisen med en gang
lilleGrethe Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 Jeg slenger meg på her jeg. Vi er også usikre på om det blir bryllupsreise rett etter bryllupet, eller om vi kanskje skal vente til høsten eller vinteren. Uansett tar vi nok noen dager fri etter bryllupet, men når det er sommer kan det jo kanskje være greit å bare slappe av sammen, og så ta ferien når det er kaldt hjemme.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #6 Skrevet 7. mars 2010 Vi skal til Maldivene. Reiser en dag etter bryllupet og skal være der i 14 dager, kjører skikkelig luksus og avslapning, men samtidig mulighet for aktivitet dersom vi ønsker det. Ingen av oss har lyst til å gå rett tilbake på jobb etter bryllupet, og tar derfor reisen med en gang Hei! hvor skal dere bo og hva betaler dere? jeg synes alt er så sinnsykt dyrt! så på et par alternativer og det kostner jo fort 80-90 000 for 10-14 dager? men er keen på Maldivene....
Anglofil Skrevet 7. mars 2010 #7 Skrevet 7. mars 2010 Vi kommer nok til å vente til et halvt år etter bryllupet, grunnet orkansesongen. Vi har nemlig lyst på cruise i Karibien, og deretter besøk i Disney World, samt New York. Mvh Yvonne
Basementart Skrevet 7. mars 2010 #8 Skrevet 7. mars 2010 Hei! hvor skal dere bo og hva betaler dere? jeg synes alt er så sinnsykt dyrt! så på et par alternativer og det kostner jo fort 80-90 000 for 10-14 dager? men er keen på Maldivene.... Det er mye forskjellige priser, og dyrt blir det uansett, vi ser ut til å få det for 50-60 000 ca.. med fly, har ikke fått nøyaktig pris ennå men det er den prisen reiseselskapet inntil videre har gitt oss. Får forhåpentligvis endelig pris i morgen
Gjest M Skrevet 7. mars 2010 #9 Skrevet 7. mars 2010 Vi skal først være 4 dager i Barcelona, så et 12 netters cruise i middelhavet, deretter 2 netter i Venezia. Var på cruise i middelhavet i fjor og det var helt fantastisk. I år skal vi innom Firenze, Roma, Mykonos, Athen, Ephesus, Monaco, Istanbul og Venezia (skipet går fra Barcelona og cruiset avsluttes i Venezia). Når skipet ligger til i Livorno (Firenze) skal vi dra til Cinque Terre - det har jeg hat lyst til kjempelenge, Istanbul og Venezia er også steder jeg har hatt veldig lyst til å besøke.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #10 Skrevet 7. mars 2010 Hvordan er været i kenya i juni? er det ik regntid der da? safari høres fantastisk ut.... noe vi kunne tenkt oss vi også. hvilket reiseselskap reiser dere med? Vi skal på bryllupsreise så fort som mulig etter bryllupet! Har lyst til å fortsette å sveve litt på bryllupsskyen :rødme: Vi har vurdert mye forskjellig, og hadde egentlig bestemt oss for mexico! Men ingen av oss hadde en skikkelig god følelse når det gjaldt dette stedet. Ble liksom bare fordi at noen hadde anbefalt det. Så vi ender mest sannsynlig opp med safari i Kenya i 4-5 dager!! Og avslutter ferien med sol og bading i Zanzibar eller Mombasa kysten!! Snakket med en super fyr på Ticket, og han anbefalte dette dersom man ønsket opplevelser blandet med avslappning!! Vi skal tenke på det et par dager før vi bestiller, men magefølelsen er super! Har ikke så mange konkrete priser, men den reisen vi først hadde tenkt på (til mexico) kom på ca 14000,- pr person for 2 uker inkl. frokost. Ellers kan jeg anbefale øyene i Kroatia på det aller sterkeste!! Vi har vært der masse siden forloveden min er derifra! Alltid like herlig ferie uten for lang reise. Vi pleier å betale ca 7-8000,- pr pers, og da bor vi helt greit i en egen leilighet. Hotellene der er dyrere, og mer eksklusive. Apollo har gode reiser dit. Lykke til!!
mooia Skrevet 8. mars 2010 #11 Skrevet 8. mars 2010 Vi skal også gifte oss i juli, men vi skal vente med bryllupsreisen til høsten/vinteren.. Vi syntes at det ikke er vits i å reise ned til varme strøk når det er sommer og varmt her i Norge.
Sort Pastill Skrevet 8. mars 2010 #12 Skrevet 8. mars 2010 Vi drar til Kreta en uke i slutten av August, og gleder oss veldig. Vi har ikke råd til noen bryllupsreise i 60 000-kroners klassen, men har lyst på en uke med sol, avslapning og god mat. Skulle gjerne dratt rett etter bryllupet, man mister litt av magien når man går rett inn i vanlig hverdagsliv med jobb og skole.
Thinkerbelle Skrevet 8. mars 2010 #13 Skrevet 8. mars 2010 Når skipet ligger til i Livorno (Firenze) skal vi dra til Cinque Terre - det har jeg hat lyst til kjempelenge, Istanbul og Venezia er også steder jeg har hatt veldig lyst til å besøke. Cinque Terre er heeelt nydelig - om dere kan så prøv å gå det meste av veien; Via del Amore er utrolig flott!
LindaM Skrevet 8. mars 2010 #14 Skrevet 8. mars 2010 Hvordan er været i kenya i juni? er det ik regntid der da? safari høres fantastisk ut.... noe vi kunne tenkt oss vi også. hvilket reiseselskap reiser dere med? Været skal være bra! regntiden slutter i april/mai, så da skal det være perfekt i midten av juni Vi bestiller reisa via ticket, men vet ikke 100% hvilket flyselskap det blir i og med at vi ikke har kjøpt reisen enda. Dety blir enten KLM eller Kenya airways. Vi får se hva det blir til! Gleder oss veldig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå