Gjest 20 år Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Hei! jeg er en gutt på 20 år som for et halvt år siden ble singel etter et forhold som varte i nesten 4 år. Jenta jeg var sammen med var ett år yngre enn meg. Snill, flink sosial og hyggelig og alt det der var hun, men vi ble til syvende og sist bare venner og fant ut at det var like greit at vi bare er venner. Men sånn i ettertid så ser jeg liksom at jeg kanskje syns hun var litt "barnslig" om jeg kan kalle det det og hadde hverken mye til felles med henne eller vennene hennes lenger. Jeg følte at jeg var "et eller to skritt foran" hele tiden. Jeg nevnte det aldri for henne eller noen rundt meg, for jeg ser jo at det bare ville vært teit, men sånn er det altså. Og dermed er vi inne på det med alder. Som de fleste av oss veit er det veldig får forhold hvor dama er den eldste og det er da jeg lurer på hvorfor er det slik? Er det noen med at gutter skal være fra ca 2 til 10 år barnsligere enn jenta? Dette er urettferdig. Er det slik at når dere fullkomne vesener er på mannejakt kun går etter gutter som er minst like gamle som dere eller eldre?
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Nei, nå overdriver du litt. Jeg er selv i slutten av tyveårene og jeg er definitivt mer tiltrukket av menn somm er et par år yngre enn meg. Alder og modenhet er ikke det samme. Liker man hverandre og har man mye til felles, så er det det viktigste.
Bloodless Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 For min del må gutten helst være eldre, ja. Men om jeg møtte noen på min egen alder, eller yngre som jeg virkelig likte, hadde nok ikke alder hatt noe å si. Har en kompis som er noen år yngre enn meg, og han er da både smartere og mer moden enn de fleste jeg kjenner, mens jeg har en far på 58 som er utrolig barnslig, så det går nok begge veier.
Antlers Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Jeg foretrekker modne yngre menn. Nå finnes det sikkert unntak, men de som er eldre enn meg ser ut til å være mest fornøyd når de bare kan slappe av på sofaen. Synes de er litt kjedelige, rett og slett. Har en del mannlige venner som er eldre enn meg, og ikke et vondt ord om dem, men i et forhold hadde det bare ikke gått. Alder spiller egentlig ingen rolle, det handler tross alt om å finne en du passer sammen med
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 Jeg foretrekker yngre menn fremfor eldre. Synes de som er yngre ser bedre ut, og er morsommere å henge med.
Gjest Gjest_Emma_* Skrevet 7. mars 2010 #6 Skrevet 7. mars 2010 Jeg foretrekker ungdommelige menn med et modent og åpent livssyn, alderen er uvesentlig. Nå tiltrekker jeg meg som regel yngre menn ettersom jeg ser mye yngre ut enn jeg er, så jeg blir nok en ekte "cougar". Cougar-begrepet omhandler stort sett kvinner over førti som tiltrekkes og tiltrekker seg (mye) yngre menn, men det blir stadig mer vanlig at også kvinner under førti dater menn som er yngre enn seg selv. Til syvende og sist handler det om det om tiltrekning, kjemi og felles interesser. Mange unge gutter nå for tiden virker mer åpne i forhold til dette med alder, og vil gjerne ha en kvinne med mer livserfaring og ro.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #7 Skrevet 7. mars 2010 Jeg er 21, så det begrenser seg jo litt hvor mye yngre man kan ha. Men om han er 1 eller 2 år yngre spiller ikke det noen rolle:) Er ikke spesiellt voksen for alderen selv, så går aldri bevisst etter mye eldre. Helst rundt min egen alder, like gammel, 1-2 år eldre er optimalt. Jevngamle er best:)
Gjest starligt Skrevet 7. mars 2010 #8 Skrevet 7. mars 2010 syns det er høl i hue av dere som har formeninger om at gutten må være eldre.hvorfor?har dere noen god grunn? jeg er selv sammen med en som er 3 år yngre enn meg. vet om mange som er sammen med gutter som er ungre enn seg selv.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #9 Skrevet 7. mars 2010 Da jeg var 18 var jeg forelsket i en på 16, men turde aldri bli sammen med han eller fortelle om forholdet, nettopp pga "gutten må være eldre". Skammet meg litt liksom. I dag hadde jeg turd blitt sammen med en som var to år yngre, både fordi jeg er sikrere på meg selv og fordi det høres bedre ut med 19 og 21 enn 16 og 18. Jo eldre man blir jo mer viskes det ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå