Gjest FiskePasta Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Skal gi kona tur i gave. Langweekend. Har landet på Firenze eller Genova. Noen som har noe å bidra med for å gjøre valget enkelt? :-)
lillemia Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Firenze, definitivt! Firenze er en av de vakreste byene i Italia, og er full av historie og sjarm. Ellers er Venezia også å anbefale
Gjest Fiskepasta Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Firenze, definitivt! Firenze er en av de vakreste byene i Italia, og er full av historie og sjarm. Ellers er Venezia også å anbefale Du har altså vær begge steder? Både Genova og Firenze?
Gjest gjest italia Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 dersom du kun har valget mellom disse to, anbefaler jeg helt klart Firenze. Uten tvil. Jeg bor i Italia, og er godt kjent. Men det kommer jo litt an på årstid og sånt. F.eks. jeg ville aldri, aldri, aldri ha reist til Firenze i august!
gard Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 Hei Jeg har kun vært i Firenze og det kan anbefales for det er en flott by. Kona og jeg var der i juli for et par år siden og her er et reisebrev som jeg laget: http://gardkarlsen.com/florence_italy_travelogue.htm
Gjest Fiskepasta Skrevet 8. mars 2010 #6 Skrevet 8. mars 2010 dersom du kun har valget mellom disse to, anbefaler jeg helt klart Firenze. Uten tvil. Jeg bor i Italia, og er godt kjent. Men det kommer jo litt an på årstid og sånt. F.eks. jeg ville aldri, aldri, aldri ha reist til Firenze i august! Det er snakk om mai/juni. Har ikke KUN valget mellom disse. tar gjerne tips om annen by. Ikke Roma. Gjerne kystby - men ikke et "must".
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #7 Skrevet 9. mars 2010 Jeg ville absolutt gått for Firenze. Det er min favoritt by i Italia. Nydelig sted, og passe stor for en langhelg.
Amys Skrevet 11. mars 2010 #8 Skrevet 11. mars 2010 Jeg har bare vært i Genova, og ikke Firenze, men ville definitivt anbefalt sistnevnte Var bare i Genova i to dager, men inntrykket jeg fikk var at det for det første var en utrolig kjedelig by, lite å se på og lite å gjøre. I tillegg virket det veldig "shabby" og nedslitt. Kan være vi var veldig uheldige da, men jeg ble iallfall ikke videre imponert over byen.
Gjest Gjest_Mata Hari_* Skrevet 12. mars 2010 #9 Skrevet 12. mars 2010 Firenze her helt klart byen som fascinerer mest, med sine flotte kirker og kunstskatter. De har et museum som går Louvre en høy gang. Genova blir en ganske kjedelig by i forhold. Dessverre går det ikke direktefly til Firenze lengre, men både Ryan og Norwegian har flyforbindelse til Pisa, og tog til Firenze går meget ofte Les mer om Firenze på Flaneur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå