litle_my Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 For en ukes tid siden, var det en løs hund her. Jeg ringte eier, som fortalte at de brukte å slippe ut hunden uten bånd for å gjøre fra seg, men at hunden brukte å komme tilbake. Hunden var her lenge, og min hund (som var inne) ble frustrert over bjeffinga på utsida. Til sist tok jeg løshunden i bilen, og kjørte den dit den bodde. Så langt, alt vel, alle kan være uheldige og "miste" hunden én gang. Men; i dag da jeg sto opp, var hunden her igjen. Den var her i mange timer, til stor frustrasjon for hunden min. Nå har den gått igjen, og da ser jeg noe som irriterer meg; det er hundebæsj på MANGE plasser rundt huset! Dette unngår jo vi til vanlig med nettopp å gå tur med hunden vår. Synes dette er så ekkelt!
Tabris Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Her er et tips: Fang inn løshunden. Ring eierne og fortell at du har hunden her fordi den var hos deg igjen og at de må komme og hente den øyeblikkelig. Når de kommer, så kan du vise dem all avføringen og gi dem beskjed om at neste gang du ser hunden på din eiendom så ringer du politiet. Min tante gjorde det da hun hadde samme problemet.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Ring politiet, Falken eller hvem det nå er som tar seg av løshunder. Tar jeg ikke helt feil må eieren da betale et gebyr for å få hentet ut hunden. Gjentar dette seg nok ganger, tenker de seg nok om to ganger før de slipper ut bikkja på egen hånd igjen.
Sugerøret Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Om du klarer,få tak i hunden og så ring Falken/Viking Riktig at eier da må ned og hente sin hund +betale et gebyr.
litle_my Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2010 Takk for gode råd, folkens! Foreløpig heller jeg mest mot det første rådet. Med det samme jeg driver og klager: Hunden var her i over 4 timer i går, og eierne kom ikke en gang og lette etter henne. Det endte med at hunden "ble med" noen andre som luftet hunden sin, som bor i nærheten av eier. Syns det er skremmende jeg, at noen kan la hunden være borte så lenge uten å lete (i og med at hun var her før, ville det jo vært naturlig å starte letinga her, vel?)
Lumê Skrevet 9. mars 2010 #6 Skrevet 9. mars 2010 Ring politiet/falken/viking og få dem til å hente bikkja. Når eierne så ar måtte betale heftig gebyr et par ganger for å hente hunden så tror jeg problemet løser seg selv ganske kjapt. Hunden kan jo i tillegg bli skadd dersom den går ut i veien.
Gjest Marlo Skrevet 9. mars 2010 #7 Skrevet 9. mars 2010 Det heter forsåvidt Falck, ikke Falken. Bare i tilfelle noen søker på Falken for å finne nummer
Gjest Gjest_Lina_* Skrevet 9. mars 2010 #8 Skrevet 9. mars 2010 Som de andre skriver her, kan du med loven i hånd holde hunden til Falck/ Viking/ Politiet (eller hvem det nå er som henter løse hunder) kommer. Jeg vil uansett anbefale deg å ringe eier FØRST og si at dersom de ikke har hentet hunden innen "rimelig tid", så ringer du Falck/ Viking. Da har du iallefall prøvd, i tilfelle Falck reagerer på at hunden har en kjent eier og du ikke har kontaktet dem.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #9 Skrevet 9. mars 2010 Noen i gaten her hadde hunden sin løs slik som dette, den var ofte her og lekte med min hund. Siden vi bor ved veien, ringte jeg eier og sa at hunden hans var her. Plager den noen, spurte han. Nei, sa jeg, men jeg er redd den skal bli påkjørt, sa jeg. Det driter jeg i, svarte eier!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå