ejoty Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Jeg skal etter hvert sannsynligvis få sydd meg en brudekjole i utlandet (med mindre jeg gir opp fordi det blir så komplisert :dåne: ). Jeg har prøvd noen brudekjoler her hjemme, men blir ikke helt klok på hvilke stoffer som vanligvis brukes. Silke? Sateng? Taft? Setter stor pris på all hjelp dere måtte klare å komme med. Prøvde en kjole som føltes veldig tung, det vil jeg helst unngå, noen tanker om hva det kan ha vært så jeg styrer unna?
lilleGrethe Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Det er forskjell på type materiale og hvilken utførelse det er i. Materiale for klær kan være silke, polyester, bomull, ull osv, og her er silke og polyester de vanligste for brudekjoler. De fleste brudekjoler som selges i brudebutikker er polyester, rett og slett fordi silke er så dyrt, så kjolene ville sikkert kostet 3 ganger så mye som de gjør når de er laget av polyester. Men hvis du skal få kjolen sydd, er jo det en annen sak. Hvis du kan få silke vil jeg anbefale det - det er et naturlig materiale, og er jo veldig flott i tillegg. Av type stoff er det mer smak og behag hva du velger - taft, tyll, organza og sateng er alle brukt i brudekjoler, så det er mer hva du liker som spiller inn.
Gjest Pippelipp Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 Jeg får kjolen min sydd i silke med blonder over. Silke kan være tynn, middels, tykk, tja det meste. Jeg fikk veldig god hjelp av skredderen min, hun hadde mange stoffprøver og, ikke minst, utdannelse (hihi) og da valgte jeg å stole på hennes anbefalinger. Det jeg prøver å si er: finn deg en skredder du kan stole på og be om råd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå