Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I min familie, så er min søster og min mor ikke helt normale.

Min mor, som er utenlandsk er vokst opp i et land hvor å spille spill i dagliglivet, er helt normalt.

Hun jobbet som politi i ungarn hvor vi kommer i fra, og taktikken der gikk ut på å spille spill. Da gjerne kalt: mind-games. Psyking, på godt norsk.

Etter som jeg og mine søsken ble født, så vokste jeg opp i min naive verden, men hvor eldre jeg ble jo mer så jeg mer av mammas spill/psyking, og i den siste tiden har jeg og sett at min lille søster på 20 år, også spiller spill og psyker folk på det groveste. Min søster lurer leger, politimenn, lånekassen, min mor (som har lært henne alt dette), og mine brødre.

Jeg har hatt noen runder med meg selv. Spørsmålet om hva jeg skal gjøre.

Jeg har tatt opp dette med min mor. Det endte med en krangel uten like, enda mer spill om hvor dum jeg var, og vi snakket ikke sammen på et helt år. Vi ble venner etter en stund igjen.

Jeg fikk en skikkelig knekk for fire måneder siden.

Jeg ble alvorlig syk, og det var da jeg virkelig oppdaget min søster.

Uten å fortelle for mye (da ingen hadde forstått) brukte hun sykdommen min, og buset frem med alt som var. I et spill man aldri kan skjønne seg på.

Jeg ble spyttet på, tråkket på, og brukt. Hun løy, løy og løy. Og slik er hun tydeligvis.

Noen vil be meg ta opp dette med henne, men greia er at det finnes ingenting å peke på, siden de spiller dette spillet så alt for farlig bra. Nesten psykopatisk.

Ut av min sykdom, fikk min søster masse godt.

Hun endte opp med alt hun ville ha, og tynet både min mor, mine brødre og min samboer for alt de hadde av energi, for å få det slik hun ville.

Jeg har på en måte godtatt at min mor er sånn, og aldri kan forandres. men jeg ble helt lamslått da min søster er en smule verre, og bruker dette spillet hele tiden, for alt mulig til hennes fordel.

Hvis jeg tar dette opp med min søster, så vil hun ringe min mor, som igjen aldri kan si noe på hva hun gjør for min mor spiller dette spillet selv, og min mor ville sagt seg enig med min søster, da min mor ikke vil bli avslørt, og dette spiller min søster på igjen.

Hva feiler min søster og min mor?

Jeg kommer aldri til å ha tett kontakt med noen av dem, men jeg tar heller ikke oppgjøret som ender med skriking og uvennskap. Jeg holder de på avstand, samtidig som jeg ikke har tett kontakt med dem. Hvordan gjør man det, uten at de kommer for nærme meg med spillene sine?

Jeg har i mine yngre dager forsøkt å spille tilbake, og alle klarer vel det, men min psyke hadde IKKE godt av det.

Jeg føler nesten et hat til min søster, som spillet dette spillet for mye og for langt. Det går ut over andre mennesker rundt henne, noe hun ikke bryr seg om.

Jeg aner ikke hva jeg vil frem til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er moren og søsteren din ellers? Hvordan er de mot samboern din, eller vennene dine? Mot venner av dem i det hele tatt?

Kanskje ikke lett å vite hvis de hele tiden bedriver dette dukketeateret sitt, men da kunne man kanskje visst litt hvordan de var.

Du har min medfølelse. Høres villt ut. De er trolig lite friske i toppen.

Skrevet
Hvordan er moren og søsteren din ellers? Hvordan er de mot samboern din, eller vennene dine? Mot venner av dem i det hele tatt?

Kanskje ikke lett å vite hvis de hele tiden bedriver dette dukketeateret sitt, men da kunne man kanskje visst litt hvordan de var.

Du har min medfølelse. Høres villt ut. De er trolig lite friske i toppen.

Takk.

Min mor har hatt et konkurranseforhold til min samboer i alle årene vi har vært i sammen.

Min søster er belærende til tross for at hun nettopp har fylt 20, hun er frekk, avhørende siden hun mistenker alle for å lyve, sikkert fordi hun lyver så mye selv.

Hvis de vil, og vil oppnå noe så er de kjempe sjarmerende. De fleste smelter da.

min mor kommer ofte i uvennskap med folk.

Skrevet

Dette høres jo helt sykt ut! Skjønner ikke hvordan de klarer og leve med seg selv, når de spiller ett så psykiskt spill til og med med sin nærmeste familie. Skjønner veldig godt at du er oppgitt! :klem:

Skrevet

Du kan ikke gjøre annet enn å ta vare på deg selv og etablere solide og sunne relasjoner til andre mennesker. Hold god avstand til den delen av familien din som du ikke klarer å leve med, og ikke tillat deg selv å ha dårlig samvittighet for at du føler som du gjør.

Familiære nettverk er en ressurs når de fungerer - men når de er dysfunksjonelle så kan de ødelegge mer enn de tilfører. Du kan ikke endre hverken moren din eller søsteren din - og de er ikke ditt ansvar. Ditt ansvar er først og fremst deg selv. Du må sørge for så god avstand til de at de ikke kan berøre deg.

Gjest Supermimz
Skrevet

Havbris har rett!

Og lær av de to, IKKE gi de noe informasjon som de kan bruke mot deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...