Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en SEG flatskjerm tv, og jeg vil koble min bærebare opp til tven. Tven er et tysk merke, så det var lite hjelp og få i elektrobutikker, og i tillegg, sa de det ikke var mulig, men jeg har jo lest at det er mulig...?

På dataen har jeg en vga utgang som mulighet, og desverre var det ikke på tven. Jeg trenger da en vga->hdmi, vga->scart eller

vga->s-video. Jeg har søkt masse etter det, men det er vanskelig og finne frem til, siden behovet for det sikkert ikke er så stort eller noe.

Lurer da på om det er noen som vet hvordan, finnes det noen kabel jeg kan bruke til det, eller må jeg ha en konverterer boks eller lignende?

Er det noen som har dette selv, erfaringer? Best resultat, eller greit resultat.

Greie, rimelige priser osv.

Takker for hjelp og svar.:)

Videoannonse
Annonse
Gjest najki
Skrevet

VGA - HDMI har jeg sett, men jeg husker ikke hvor. Alikevel anbefaler jeg deg å ta en titt på dealextreme.com, der har de mye fancy til en billig penge- OG fri frakt!

Skrevet

Takk for tipset.:)

Jeg ser også at min tv har sånn blå-grønn-rød kobling. Noen som vet om en sånn en også kan fungere? http://www.cableworld.no/videokabler/vga-k...bel-5-meter.asp

Eller gjelder det ikke pc? For det og kunne jo vært en mulighet. eller... Noen som har greie på? Blir forvirra av virvarret av kabler og koblinger jeg.. :sukk:

Skrevet

Jeg ser også at min tv har sånn blå-grønn-rød kobling. Noen som vet om en sånn en også kan fungere? http://www.cableworld.no/videokabler/vga-k...bel-5-meter.asp

Eller gjelder det ikke pc? For det og kunne jo vært en mulighet. eller... Noen som har greie på? Blir forvirra av virvarret av kabler og koblinger jeg.. :sukk:

Etter og ha sett enda litt mer på denne, ser det ut som at om jeg bruker en sånn vga->rgb kabel, og tar en lydkabel ved siden skal det gå? er det virkelig ikke noen som vet om det?:/ om det går ifra pc til tv.? om det blir et bra resultat, eller om det er noe annet som er bedre?

Skrevet

Tråden er ryddet

SportyShorty, mod

Gjest fiskepasta
Skrevet
Etter og ha sett enda litt mer på denne, ser det ut som at om jeg bruker en sånn vga->rgb kabel, og tar en lydkabel ved siden skal det gå? er det virkelig ikke noen som vet om det?:/ om det går ifra pc til tv.? om det blir et bra resultat, eller om det er noe annet som er bedre?

Det er lettere å hjelpe deg hvis du forteller oss alle innganger du har på tv-en din.

Hvis ikke du vet hva de heter, kan du legge ut et bilde - linke til et bilde, eller fortelle oss eksakt hva tv-en din (og pc-en din) heter. Merke og modellnavn

Skrevet
Det er lettere å hjelpe deg hvis du forteller oss alle innganger du har på tv-en din.

Hvis ikke du vet hva de heter, kan du legge ut et bilde - linke til et bilde, eller fortelle oss eksakt hva tv-en din (og pc-en din) heter. Merke og modellnavn

På tven har jeg scart, hdmi, rgb og s-video inngang.

det er en SEG pacific. Jeg har som sagt fått den, og der jeg fikk den, har de ikke funnet igjen bruksanvisningen enda, og jeg finner ikke noe på nettet heller.

På laptopen har jeg kun vga som jeg kan bruke. Det er en Toshiba Satellite L300-229.

Skrevet (endret)

Kan ikke se noen grunn til at det ikke skal fungere:) Forutsatt at du har de riktige inngangene på tven din (og virker som om du har sjekka det allerede).

Men den kabelen var _dyr_...du kan finne de mye billigere andre steder..f.eks på dealextreme til under 3$ (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9853)

Nå er sikkert kvaliteten bittelitt bedre på den fra cableworld da, men skal du først ha bra kvalitet på bildet burde du få deg et grafikkort med dvi i steden:)

EDIT: Det jeg skrev over vil fungere med noen tver, med andre så trenger du et adapter som kan konvertere signalet i tillegg.

Endret av mias
Skrevet
Kan ikke se noen grunn til at det ikke skal fungere:) Forutsatt at du har de riktige inngangene på tven din (og virker som om du har sjekka det allerede).

Men den kabelen var _dyr_...du kan finne de mye billigere andre steder..f.eks på dealextreme til under 3$ (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9853)

Nå er sikkert kvaliteten bittelitt bedre på den fra cableworld da, men skal du først ha bra kvalitet på bildet burde du få deg et grafikkort med dvi i steden:)

EDIT: Det jeg skrev over vil fungere med noen tver, med andre så trenger du et adapter som kan konvertere signalet i tillegg.

Det er det jeg og tenker, at når tven har inngangene. (Jupp, jeg har pugga og lest om kabler, koblinger, innganger utganger osv osv i hele helgen.:P Så jeg kan i allefall de forskjellige av de nå)

Ja, jeg har funnet billigere kabel enn den der da. Var bare den jeg falt over når jeg skrev det, og tenkte og legge den til.;)

Lurer på om jeg skulle slått til og bare prøvd det. Kjedt om det ikke gjør det men... :unsure: man vet vel ikke før man har prøvd da egentlig.. hmm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...