Gå til innhold

Leier leilighet av studentsamskipsnaden

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Linn_*
Skrevet

Vi bor øverst i blokka og er helt avhengig av heisen siden vi har barn(evogn). Heisen er veldig ustabil, og i perioder er det noe feil flere ganger i uka. Det har tilslutt blitt slik at jeg ikke tør å gå ut i frykt for å bli stående nede uten mulighet for å komme opp.

Jeg kan ikke bære så tungt heller siden jeg sliter med bekkenet fortsatt. Klumpen veier over 10kg, så hvis heisen er i ustand så må jeg ringe noen som kan hjelpe meg opp...

Har lyst til å skrive et brev til studentsamskipsnaden og spørre om noe kan gjøres. F.eks få rimeligere leie en måned eller to.

Er dette småelig av meg? Har noen vært i samme situasjon?

Trenger tips! :trist:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hva hjelper det om du får billigere husleie på heisen? :klø: Må da være bedre å få de til å ordne opp heisen istedet, slik at du kommer deg ut?

Skrevet
Hva hjelper det om du får billigere husleie på heisen? :klø: Må da være bedre å få de til å ordne opp heisen istedet, slik at du kommer deg ut?

Det tar ofte dager før de gidder å ordne heisen... Dager jeg ikke får gått ut :( .

Siden det skjer så ofte så ødelegger det mye for oss...

Er det gnient å spørre om en liten erstatning?

Eller skal vi bare finne oss i det?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde heller jobbet for å få de til å skaffe en permanent løsning på heisen slik at du slipper unna problemet helt...

Gjest Glør
Skrevet

Det er da normalt å få økonomisk kompensasjon når boligen har mangler, rett og slett fordi man ikke får det produktet man betaler for.

Hvis utleier bare er slapp er også det å kreve økonomisk kompensasjon med på å legge litt press på dem, så man øker muligheten for at de finner en permanent løsning på heisproblemene.

Jeg hadde helt klart krevd kompensasjon for dette, og hvis de viste lite initiativ til å fikse heisen hadde jeg holdt igjen husleia til det var i orden. Det eneste usikre momentet her er hvor stor reduksjon i leie det vil være naturlig å kreve, men der kan du jo sende ett brev og se hva de tilbyr deg først.

Skrevet
Vi bor øverst i blokka og er helt avhengig av heisen siden vi har barn(evogn). Heisen er veldig ustabil, og i perioder er det noe feil flere ganger i uka. Det har tilslutt blitt slik at jeg ikke tør å gå ut i frykt for å bli stående nede uten mulighet for å komme opp.

Jeg kan ikke bære så tungt heller siden jeg sliter med bekkenet fortsatt. Klumpen veier over 10kg, så hvis heisen er i ustand så må jeg ringe noen som kan hjelpe meg opp...

Har lyst til å skrive et brev til studentsamskipsnaden og spørre om noe kan gjøres. F.eks få rimeligere leie en måned eller to.

Er dette småelig av meg? Har noen vært i samme situasjon?

Trenger tips! :trist:

Kan du ikke høre om det er mulig å bytte leilighet til 1 etg? Eller flytte til en annen leilighet hvor du slipper å være så avhengig av heis?

Skrevet
Kan du ikke høre om det er mulig å bytte leilighet til 1 etg? Eller flytte til en annen leilighet hvor du slipper å være så avhengig av heis?

Takk for alle svar!

Jeg har veldig problemer med bekkenet, og kan ikke bare flytte dessverre. For tiden så ser vi etter å kjøpe noe eget :) .

Det er lite initiativ til å fikse heisen når den står ja. Vi ringer vaktmesteren også sier han at det blir fikset i løpet av dagen.... Dagen går, så er det helg og da kan vi jo ikke ringe han.

Det som er tragisk er at det sitter en i etg. under oss og er handicappet(sitter i rullestol og er avhengig av denne).

Synes hele greia er kjip, og kan ikke forestille meg hvordan han har det!

Nei, nå skal jeg lese leieavtalen og skrive et brev.

Takk for hjelpen, folkens :goodbye:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...