Gå til innhold

Beste fuktmaske til tørr, fuktfattig og sensitiv hud

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Huden min er altså tørr og i tillegg er den fuktfattig og sensitiv. Hvilken fuktmaske anbefaler du meg å bruke? Og hvor ofte bør jeg bruke den?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hva er hovedtingen du ønsker ut av masken? Fukt under eller på huden, roe ned rødhet.. Og hvilken prisklasse?

Finnes så mangt så man må nesten prøve å spesifere litt mer :)

Men linker noen du kanskje kan ta en titt på;

Matis Reponse Jeunesse Youth Hydrating Mask

Gatineau Diffusance Creamy Mask

Carita Cotton Mask

Matis Reponse Delicate Face Care Mask

Decleor Hydra Floral Mask

Decleor Harmonie Gentle Soothing Mask

REN Mayday Mayday Rescue Balm

Guinot Instant Radiance Moisturizing Mask

Guinot Moisture Supplying Radiance Mask

For å nevne noe. Anbefaler å bruke fuktmaske etter ukentlig peeling, og mer etter behov. Det kan også være nødvendig med forskjellige masker til forskjellige behov.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar :-)

Jeg ønsker jo en maske som hjelper meg mot tørr og fuktfattig hud og som får vekk rødfarge i kinnene mine. Jeg trenger kanskje flere masker for å få det til? Hvilke masker passer for hva? Jeg kan godt kjøpe flere masker hvis det er slik at de ulike maskene hjelper for de ulike tingene jeg vil ha hjelp med.

Gjest Gjest
Skrevet

En maske kan nok desverre ikke få rødheten til å forsvinne for godt, men om du føler ubehag i huden der du er rød kan det hjelpe. Husk også solfaktor hver dag, UV-strålene kan hisse opp huden ennå mer.

For fukt er Decleor Hydral Floral masken god til både tørr og fuktfattig. Om du er veldig tørr derimot kan det hende denne ikke er nok, da synes jeg personling REN sin mayday er perfekt (den er teknisk sett ikke en maske, mer ett kriseprodukt), den kan også gi en kjølende effekt på rødheten. Matis er kjent som en gud for de med sensitiv hud for å si det slik, og der anbefaler jeg delicate masken. Har ikke prøvd sistnevnte selv, men vet om flere som har hatt positiv effekt av denne mtp sensitivitet.

Du kan alltids ta en tur innom en hudpleier som fører feks Decleor og Matis å be om prøver.

Og husk å smøre huden innenfra med masse vann og tran/omega 3 kapsler:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...