Gjest Linnea Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 I går bestemte jeg meg for å bleke underhåret for å få det like lyst som resten. Fant ikke striper, så kjøpte farge og satte i gang. Det burde jeg jo ikke ha gjort. I bunnen ble det guuuult, og det ser ikke ut når jeg tar det opp i hestehale Hva kan jeg gjøre? Det passer jo ikke sammen med resten av håret i det heletatt. Skjønner ikke hva jeg tenkte på! Trenger tips til hva jeg kan gjøre! Andre som har opplevd mislykkede blekinger? Ps: Har barrikadert meg med silvershampo, hadde masse i i går i tørt hår, og har i as we speak.. Tenker å la den sitte i i ca 1t i tørt hår denne gang..
Gjest Linnea Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 _MÅ_ jeg til frisør? Eller kan jeg fikse dette selv? Hva vil de gjøre hos frisøren i såfall? (Bortsett fra å le av meg, hehe..)
Gjest Silvermist Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Tja, tatt i betraktning første forsøk hjemme ville jeg nok tatt turen til en frisør for å rette opp i skaden
Gjest Linnea Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Ja, det er jo sikkert det som er best.. Men lurer på hva de kommer til å gjøre? Og hvor dyrt det kommer til å bli.. :/
RedFox81 Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 Kan ikke du bare kjøpe hårfarge i samme farge som ditt hår og farge ettervekst? Det er jo ofte ikke nok å bruke bare bleiking (og du hadde tydeligvis brukt for svak bleiking, eller hadde den ikke lenge nok i).
FantasDick Skrevet 7. mars 2010 #6 Skrevet 7. mars 2010 Bleking er ikke nok, så en farge må nok til som Redfox81 sier, enten det er hos frisøren eller hjemme. Om underhåret er lyst nok (i forhold til resten av håret ditt) ville jeg nok bare slengt i en lys farge i hele håret for å få det likt. Er det for mørkt for å kunne farge det med lys farge ville jeg nok vurdert en frisørtime. Lykke til!
Gjest Linnea Skrevet 7. mars 2010 #7 Skrevet 7. mars 2010 Det er alt for lyst! Eller, det passer til slik håret ser ut oppe, men underhåret er jo naturlig mørkere, så når jeg tar det opp i hestehale vises det godt, siden jeg ikke har farget alt..
FantasDick Skrevet 7. mars 2010 #8 Skrevet 7. mars 2010 Hm, om underhåret er lysere enn det på toppen er det vel bare å farge det i samme farge som det på toppen, eventuelt den fargen du vil ha?
Gjest Linnea Skrevet 7. mars 2010 #9 Skrevet 7. mars 2010 Jo, ja, kanskje.. Men jeg stripet det jo hos frisør (slik overhåret er), så vet ikke hvordan jeg skal få det til. Men har ikke særlig lyst til å dra til frisør å ordne det, ikke vet jeg hvordan jeg vil at de skal ordne det heller Uff. Må vel stripe det jeg har farget i "min" farge om det skal bli bra? :s
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #11 Skrevet 7. mars 2010 Det er ikke bare bare å farge håret hjemme. Det er umulig for oss å si noe, da vi ikke aner noe om hvordan grunnfarger etc det er i det du har nå, du må ha en frisør til å se på det. Om du begynner å farge selv nå, er det muligheter for at det blir helt tyggis, det kan bli grønt, eller bare veldig misfarget. Så ta deg en tur til frisøren!
Gjest Linnea Skrevet 7. mars 2010 #12 Skrevet 7. mars 2010 ^ - det er klart. Men lurer på erfaringer osv. Kommer frisøren til å farge/stripe underhåret likt det over, eller omvendt?
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #13 Skrevet 7. mars 2010 ^ - det er klart. Men lurer på erfaringer osv. Kommer frisøren til å farge/stripe underhåret likt det over, eller omvendt? Det og kan være ganske individuelt ettersom frisren vil se det ann. I mitt tilfelle anbefalte frisøren meg at vi "startet på nytt". Så da ble alt bleket og farget med forskjellige toner for å jevne ut fargen.
Gjest Silvermist Skrevet 8. mars 2010 #14 Skrevet 8. mars 2010 (endret) Jeg tror rett og slett frisøren vil se hva som er bra å gjøre... Noen ganger fungerer hjemmefarging veldig bra, og andre ganger kan det gå rett vest. Har du bommet kraftig, som det kan virke her, ville jeg nok lagt min tillit i frisørens hender. Det er vanskelig for oss å si hva du skal gjøre når vi ikke ser hvordan håret ser ut. Endret 8. mars 2010 av Silvermist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå