Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jente25_*
Skrevet

Jeg og samboeren har vært sammen i snart 3 og et halvt år. Vi har en datter på 1 år sammen, i tillegg til at han har to gutter fra før og jeg har en gutt fra før. For noen måneder siden bestemte vi oss for at vi skulle gifte oss nå til sommeren, men etter en del krangling har vi lagt det på is. Nå har han begynt å "mase" om den giftinga og gir meg på en måte et ultimatum..Jeg har veldig lyst til å gifte meg, og er forresten oppdratt i kristen tro og vet at det er det rette i et forhold, men er så redd for at det ikke skal gå bra. Vi krangler mye, oppdrar barna ulikt, sliter med å dele på oppgaver hjemme, jeg sliter med dårlig sexlyst osv.. Noen ganger lurer jeg faktisk på om vi er oppriktig glade i hverandre i det hele tatt. Enkelte dager mistrives vi i hverandres nærvær. Og han blir bare sint når jeg prøver å forklare han min redsel. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Gifte oss når forholdet allerede er på skakke?? Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Vesle Fruen
Skrevet

Dere har et barn sammen. Dere skal jobbe på som pokker for å få dette forholdet til å funke.

Dere skal ikke gifte dere så lenge forholdet er på skakke.

Dere skal sette dere ned og snakke sammen. Dere skal snakke skikkelig om det dere har problemer med, og dere skal snakke om hva dere må gjøre for å ordne opp i det. Søk hjelp, det er mye å få.

Å være oppriktig glade i hverandre er noe man fint kan lære når alt annet er på stell. Og dere har valgt å få et barn sammen. DET er det største. Det er det som skal prioriteres.

Ikke gi opp. Bedre dager er på vei, om dere er villig til å jobbe for det. Kjærlighet, forståelse og respekt kommer med jobben.

Skrevet

kanskje dere burde prøve par terapi?

mange av disse problemene høres jo ut som noe som kan løses ..

lykke til :)

Gjest Gjest_Jente25_*
Skrevet

Tusen takk for svar:) Godt å høre at det er håp for oss. Jeg er helt enig i at man må gjøre alt for å holde sammen når man har barn. Gutten min ser på samboeren min som en far, har ikke lyst til å ta fra han enda en.. Problemet er bare at han nekter å gå i terapi..

Gjest navnelapp
Skrevet

Kanskje familievernkontoret i kommunen kan vere "lavterskel" nok for han? Då får dokke snakke med erfarne menneske der som kan lytte, gje råd og rettleiing.

Skrevet

typisk mannfolk å ikke ville det .... tullinger altså!

hva om du stiller det som betingelse for å gifte deg?

Gjest Gjest_Jente25_*
Skrevet

Ja det kan jeg jo prøve:)

Gjest Gjest
Skrevet

Herregud, hvor gravde dem opp deg hen da? For du kan jo faen ikke være for real?

Skrevet

Hvorfor nekter han parterapi? Er det ordet terapi som skremmer ham?

I såfall er det en god ide, som noen nevner her, å oppsøke et familievernkontor. Der er det folk som kan mye om familierådgivning og som kan gi dere hjelp.

Jeg synes han skal ha svært gode grunner til å si nei til noe som kan hjelpe dere to til å få det bedre sammen - og attpåtil gi ham ei brud! :)

Gjest Gjest_Maria_*
Skrevet
Herregud, hvor gravde dem opp deg hen da? For du kan jo faen ikke være for real?

Eeeeh? Hva i helsike er problemet ditt?? Kan du være såpass vennlig å utdype littegrann? Ellers så kan du dra et annet sted me den holdninga di, for sånne kommentarer er jeg meget lite interessert i og det minner meg bare mest om fjortisprat. Ok? Takk til dere andre som kommer med fornuftige ord:)

Skrevet

:filer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...