Gå til innhold

Fuktighetskrem til ansikt gi rynker?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jente_*
Skrevet

Jeg leste denne artikkelen her:

http://www.kvinneguiden.no/artikler/ansikt..._og_kreft/70487

Det står at fuktighetskrem gjør huden "lat" og at fuktighetskrem gjør at huden faktisk blir mere sensitiv og kan få flere rynker.

For det står at menn og babyer ikke har det problemet. Jeg bruker ikke sminke eller fuktighetskrem, men jeg bare lurer.

Er dette sant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De får bare komme med spekulasjoner. Jeg er en av de som hadde sensitiv hud før jeg i det hele tatt vurderte å kjøpe en krem, og kremer har hjulpet på å gjøre huden min tykkere, mindre sensitiv og mer resistent.

Ja, feil produkt kan gjøre mer skade enn nytte, derfor bør alle dra til en hudpleier å få hjelp. :)

(Jeg pleier å droppe morgenrutinen et par ganger i måneden for å la naturen gå sin gang, vet ikke om det har noe hensikt men jeg liker å gjøre det)

Skrevet
Jeg leste denne artikkelen her:

http://www.kvinneguiden.no/artikler/ansikt..._og_kreft/70487

Det står at fuktighetskrem gjør huden "lat" og at fuktighetskrem gjør at huden faktisk blir mere sensitiv og kan få flere rynker.

For det står at menn og babyer ikke har det problemet. Jeg bruker ikke sminke eller fuktighetskrem, men jeg bare lurer.

Er dette sant?

Det som ofte skjer er at unge jenter bruker "rynke" kremer forebyggende, og det som da skjer er at huden slutter å produsere det den skal fordi kremen tilfører det.

Når disse unge jentene slutter med denne kremen kan de faktisk få rynker fordi huden er blitt "lat" av de kraftige kremene de har brukt.

Moralen er: bruk alders/type tilpasset krem til huden din, jobb forebyggende med andre ting - sol f.eks - da får du rynker når tiden er inne, ikke før.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er jo dette forskningen til Obagi, som det også er henvist til i artikkelen, baserer sine produkter på. De hjelper huden til å fornye seg slik at du til slutt ikke trenger å bruke fuktighetskrem.

Han sier at når vi hele tiden tilfører huden fuktighet utenifra vil den i mindre grad produsere dette selv.

Dette er jo helt naturlig, som at muskler svinner når de ikke blir brukt, og det er derfor viktig å passe på at fuktigheten kommer fra mat og drikke (altså vann, Omega 3 etc) og at vi selfølgelig beskytter huden ved å bruke solfaktor hver dag.

Gjest Gjest
Skrevet

Manges hud produserer jo for mye oljer, som om huden ikke vet når den skal stoppe. Derav tettede porer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...