Gå til innhold

Hva gjør deres tenåringer når de er hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det lurer jeg på.

Hva gjør 12-16-åringene når de er hjemme, bortsett fra ulike skjermspill og tv-titting?

Sliter for øyeblikket med en 12-åring som har fryktelig dårlig fantasi!!!! :murvegg:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ingen hobbyer av forskjellig slag? Ta en tur på nettet å finne inspirasjon til en hobby hvis hun/han ikke har en fra før? :)

Skrevet

JEG har mange ideer til 12-åringen, men ingen som tydligvis fenger mye...;)

*Bygge noe (lego, modell-greier)

*Brettspill av ulike slag

*Lese bøker

*Bake noe

*tegne

*høre på musikk

*Male figurer....

Kunne tenkt meg å høre hva DERES håpefulle faktisk bruker tiden på. :)

Skrevet

Min tolv år gamle søster spiller piano og tverrfløyte, leser, danser og turner rundt i stua eller underholder de andre med skravling :fnise:

Gjest TikiWonTiki
Skrevet

Jeg er ute og leker i snøen. bygger snømann, graver snøhuler, tar en joggetur, løper med bikkja, eller har venner på besøk og snakker skit :P Om alt skal være gjort for dagen, ser jeg film, eller titter på tven etter lekser før leggetid.

I helgene kan vi ta en tur på hytta hvor jeg kan sitte ute i sola og lese ei bok.

Dette har jeg gjort i mange mange år. Og det gjør for så hvitt de i området jeg bor i også :)

jeg er 18 år nå, men jeg skriver mest om fra alderen 12 og til i dag.

Skrevet
Jeg er ute og leker i snøen. bygger snømann, graver snøhuler, tar en joggetur, løper med bikkja, eller har venner på besøk og snakker skit :P Om alt skal være gjort for dagen, ser jeg film, eller titter på tven etter lekser før leggetid.

I helgene kan vi ta en tur på hytta hvor jeg kan sitte ute i sola og lese ei bok.

Dette har jeg gjort i mange mange år. Og det gjør for så hvitt de i området jeg bor i også :)

jeg er 18 år nå, men jeg skriver mest om fra alderen 12 og til i dag.

Høres bra ut! Ja, her må vi nesten true barnet ut - selv i det nydelig påske_-været vi har hatt i dag! :(

Skrevet
Ja, det lurer jeg på.

Hva gjør 12-16-åringene når de er hjemme, bortsett fra ulike skjermspill og tv-titting?

Sliter for øyeblikket med en 12-åring som har fryktelig dårlig fantasi!!!! :murvegg:

Bortsett fra? :eeeh: *skjønner ikke spørsmålet*

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Synes igrunn ungen din bare rett og slett høres voldsomt tiltaksløs ut jeg da. Er det ingenting h*n liker å gjøre?

Skrevet
Synes igrunn ungen din bare rett og slett høres voldsomt tiltaksløs ut jeg da. Er det ingenting h*n liker å gjøre?

Jepp! Det har du helt rett i!!! haha

Joda, skjermspill og tv-titting...

Derfor jeg gjerne vil høre hva andre 12-åringer bedriver...;)

Kanskje jeg kan gi noen tips...:)

Skrevet
Høres bra ut! Ja, her må vi nesten true barnet ut - selv i det nydelig påske_-været vi har hatt i dag! :(

Men tar dere initiativ til å være med barnet ut selv og gjøre noe sammen? Har dere pleid å finne på ting ute sammen før?

Kan jo være det blir mer attraktivt å gå ut og gjøre noe hvis ungen finner ut at det er maaange ting å finne på ute i naturen, og at det er lettere at dette skjer om du/dere voksne hiver dere med? :)

Eller er det nå plutselig at ingenting annet enn tv/pc-spill er gøy?

Skrevet

Kanskje dere kan sette noen grenser for hvor mye tv/data h*n får lov til daglig. Da blir h*n jo nødt til å finne på noe, om enn bare å stirre i veggen

Gjest fisk og pasta
Skrevet
Jepp! Det har du helt rett i!!! haha

Joda, skjermspill og tv-titting...

Derfor jeg gjerne vil høre hva andre 12-åringer bedriver...;)

Kanskje jeg kan gi noen tips...:)

Vår sønn på 13 er helt lik.

Kun skjermbaserte aktiviteter. Håpløst.

Når han tvinges til pauser, blir det bare å stirre i veggen.

Heldigvis er han aktiv i fotball, og trener 3ganger i uka

Gjest Gjest
Skrevet

Høres kjent ut ja.. har en jente på 13. Jeg passer på at hun har flere fritidsaktiviteter, men synes også at nettet trekker for mye. Jeg har kjøpt puslespill på 1000 biter og begynt å legge det. Da har hun ikke klart å holde fingrene unna, og jeg har funnet henne bøyd over puslespillet titt og ofte :-) Hun har til og med hatt venninner med hjem for å pusle. Kanskje det er noe å prøve? Er viktig å ikke spørre de først...bare begynne!

Skrevet

Jeg er 16.

Om jeg ikke sitter på pcn eller ser en film, rydder jeg rommet eller andre steder i huset. Ser om det er noen "gamle" klær i skapet som jeg ikke vil ha lenger, går tur med hunden, fikser buret til kaninen, skravler med mamma, lager mat, baker eller trener(har treningsmaskin sak hjemme,så)

Ikke alltid lett å inne på noe, nei;P

Gjest Gjest_Caroline_*
Skrevet

Min yngste sønn 14. Spiller fotball 2 dager. Lekser 8-10 timer i uken.Spill 2 timer i uken +helg.PC 2 timer i uken + helg. Rydder sitt eget rom. Tar inn og ut av vaskemaskin 3-5 ganger i uken. Vasker kjøkkenbenk inklusiv. Lager seg lett mat når han kommer fra skolen. Lager middag til familien 1 dag uken+koker poteter eller ris.

Leker ute 4-6 timer + helg.

Skrevet

Her er det restriksjoner på skjermspill, ja!!

Vi går på ski og skøyter sammen, og da koser han seg, men å gå ut på ski/skøyter alene eller med venner, nei det er utenkelig!

Han trener 2 ganger i uka, så det er ikke aktivitetsnivået jeg er bekymret over. Dessuten blir det mye bevegelse ved bruk av WII også...;)

Han kan prestere å sitte foran barnetv for de minste hvis han har skjerm-nekt!!! :sjokk:

Har sagt at det bare er sunt å kjede seg...;) en dag vil han finne på noe...haha

Har gitt dem skjerm-forbud i 1 uke/7 dager!! Etter et par dager gitt det fakisk bra! Da ble det mye brettspill, men det holdt ikke i lengden...;)

Stort puslespill har jeg faktisk tenkt over i flere år, men finner ikke det jeg vil ha!! Jeg vil ha et kart over verden - i gammel utforming...vil ramme det inn etterpå!!! ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Mye spill ja. Men ofte type spill som går online der han "er sammen" med kompiser fra skolen. Og spiller med dem. En slags sosial omgangsform som er litt mer aktiv enn her på forum.

Jeg lager ikke ballade av det så lenge han gjør pliktene sine, skolearbeid, trening osv.

Skrevet

skjermspill faktisk....nytt ord for meg. om ungen din sitter inne å ser på tv eller data burde man nesten være glad for det. når man ser hvor mnage unge i dag som flyr ute med feil venner, havner i feil miljøer osv er pcspill ikke så farlig i forhold. hva med å ta med ungen på skitur? hva gjør du når det er så fint vær?har ungen din i det heletatt noen venner?

Skrevet
Her er det restriksjoner på skjermspill, ja!!

Vi går på ski og skøyter sammen, og da koser han seg, men å gå ut på ski/skøyter alene eller med venner, nei det er utenkelig!

Han trener 2 ganger i uka, så det er ikke aktivitetsnivået jeg er bekymret over. Dessuten blir det mye bevegelse ved bruk av WII også...;)

Han kan prestere å sitte foran barnetv for de minste hvis han har skjerm-nekt!!! :sjokk:

Har sagt at det bare er sunt å kjede seg...;) en dag vil han finne på noe...haha

Har gitt dem skjerm-forbud i 1 uke/7 dager!! Etter et par dager gitt det fakisk bra! Da ble det mye brettspill, men det holdt ikke i lengden...;)

Stort puslespill har jeg faktisk tenkt over i flere år, men finner ikke det jeg vil ha!! Jeg vil ha et kart over verden - i gammel utforming...vil ramme det inn etterpå!!! ;)

Du kan jo prøve å se etter puslespill på ebay? Vet ikke helt hvordan kart du er ute etter, men du får opp noen gamle kart om du søker på: old map jigsaw :)

Gjest jauda
Skrevet

Har også en pode som har data og spill som sin store lidenskap. Må nærmest dytte han ut døra for å få han til å gjøre noe annet.

I dag har jeg satt spilleforbud og sagt at han må ut. Han og lillesøster tok sparken og sparket til besteforeldrene (og nå sitter mamma og surfe på nett...... he,he. Har bare en liten 5-minutt :briller2: ).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...