Gå til innhold

Legge til på face = hint?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis en person av motsatt kjønn som du egentlig ikke kjenner legger deg til på facebook, tenker du da at vedkommende er interessert i deg?

Altså, tenker sånne som ikke egentlig har noen grunn til å legge deg til, men som heller ikke er totalt fremmede og random. Hvis dere skjønner?:P

Jeg er nemlig småinteressert i en kompis av søstera mi som jeg aldri har pratet med, men sett 1 gang. Hvis jeg legger han til, tror dere han tar hintet?:P Jeg tør ikke skrive noe, men har et lite håp om at han skriver. Eller virker det bare dustete å bruke Facebook til sånt?

Kanskje be søstera mi hinte til han? Eller er det og "desperat" og skremmende?:P

Det beste hadde jo vært å truffet han sammen med søstera mi tilfeldig på byen eller noe og snakket med han der OGSÅ lagt han til osv. Men jeg går aldri ut nesten, så det kan bli evigheter til.

Hva hadde DU tenkt om du fikk venne-forespørel av f.eks en venn av søsteren/broren din eller tilsvarende?;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er bare teit å legge til folk man ikke kjenner, men du kan jo sende en melding og skrive f.eks "Hei! Er ikke du en venn av xxx? Synes det var noe kjent med deg" ..eller noe i den duren.

Har gjort det selv flere ganger. Som regel blir det en samtale ut av det, og da "kjenner" man jo hverandre plutselig og da er det mer naturlig å legge personen til som venn.

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis en person av motsatt kjønn som du egentlig ikke kjenner legger deg til på facebook, tenker du da at vedkommende er interessert i deg?

Altså, tenker sånne som ikke egentlig har noen grunn til å legge deg til, men som heller ikke er totalt fremmede og random. Hvis dere skjønner?:P

Jeg er nemlig småinteressert i en kompis av søstera mi som jeg aldri har pratet med, men sett 1 gang. Hvis jeg legger han til, tror dere han tar hintet?:P Jeg tør ikke skrive noe, men har et lite håp om at han skriver. Eller virker det bare dustete å bruke Facebook til sånt?

Kanskje be søstera mi hinte til han? Eller er det og "desperat" og skremmende?:P

Det beste hadde jo vært å truffet han sammen med søstera mi tilfeldig på byen eller noe og snakket med han der OGSÅ lagt han til osv. Men jeg går aldri ut nesten, så det kan bli evigheter til.

Hva hadde DU tenkt om du fikk venne-forespørel av f.eks en venn av søsteren/broren din eller tilsvarende?;)

Tenker motsatt.. de som skriver melding og avslutter med ? er nok direkte interessert i noe

de som legger en til som venn og ikke en lyd er nok mer uinteresserte i utgangspunktet, er nok noe der også men ikke nok.

Min erfaring er at de som gjerne føler noe for deg ikke legger deg til som venn. ( Ingen fasit her altså, men de er gjerne mer forsiktig )

Skrevet

Når noen legger meg til som venn uten at jeg kjenner dem tenker jeg:

A: Han/hun prøver å få så mange venner som mulig = taper = ikke godta

B: Han/hun er ute og snoker på facebook og lurer på om jeg har noe snadder på profilen min. Tankene deretter deles opp i:

B1: Nei, jeg ønsker ikke å ha noe som helst å gjøre med denne personen

ELLER

B2: OK, jeg ønsker kanskje å snoke litt på denne personen også så da godtar jeg like gjerne. Dette forutsetter at vedkommende ikke har åpen profil - da kan jeg jo like gjerne snoke på vedkommende uten at han/hun kan snoke på meg.

:fnise:

Kort sagt: Jeg ville iallfall ikke tatt hintet! Send en melding, som foreslått ovenfor: "Hei er ikke du *** fra der og der."... Meget uskyldig og dermed en fin innledende manøver, spør du meg...

Good luck, have fun :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har lagt til gutter som jeg bare har møtt en gang på facebook. Når de har godtatt har jeg sendt en melding og av og til har det blitt en date ut av det. Tror ikke de automatisk skjønner at du er interessert, for det er jo normalt å adde ganske mange. Jeg synes ikke det er teit å legge til folk man ikke kjenner. Jeg ser mer på det som en hyggelig gest.

Gjest Katee
Skrevet
Tenker motsatt.. de som skriver melding og avslutter med ? er nok direkte interessert i noe

de som legger en til som venn og ikke en lyd er nok mer uinteresserte i utgangspunktet, er nok noe der også men ikke nok.

Min erfaring er at de som gjerne føler noe for deg ikke legger deg til som venn. ( Ingen fasit her altså, men de er gjerne mer forsiktig )

Signerer denne :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

hehe, ser utifra deres reaksjoner at jeg ikke bare bør legge han til som venn uten videre:p

Men tror ikke jeg tørr å skrive melding på face heller, føler det er litt desperat:p Og aner ikke hva jeg skal skrive. Tror jeg må få søsteren min til å hinte til han på en morsom måte (altså ikke sånn åpenlys spleising, det er bare ubehagelig) om at "søsteren min hadde vært perfekt til deg!" e.l. Er litt for sjenert til å ta intiativet, selv om jeg tviler sterkt på at jeg hadde blitt avvist.

Men vet ikke om jeg er interessert likevel, han var ikke så pen på profilbildene (åpen profil;) ) som jeg husket han:p:p *overfladisk, men hallooo:o* Også hadde han oppimot tusen venner, og det skremmer meg litt. Jeg orker ikke sånn superpopulære gutter.

Tusen takk for svar hvertfall:):)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg la til broren til en kompis på facebook da jeg bare hadde truffet ham en gang, og jeg vet han tok det som et ganske klart tegn fra min side. Det har han nemlig sagt rett ut. Han ble også plutselig aktiv der igjen etter å nærmest ikke ha vært der på et år. Tiden gikk, vi kom ikke i kontakt igjen før nesten et år senere, men da var det jammen lite som skulle til. Nå har vi vært sammen en god stund. Å legge til noen du knapt kjenner er et klart hint, men om du ombestemmer deg, har du ikke avslørt deg helt :) Altså ingenting å tape!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg la til broren til en kompis på facebook da jeg bare hadde truffet ham en gang, og jeg vet han tok det som et ganske klart tegn fra min side. Det har han nemlig sagt rett ut. Han ble også plutselig aktiv der igjen etter å nærmest ikke ha vært der på et år. Tiden gikk, vi kom ikke i kontakt igjen før nesten et år senere, men da var det jammen lite som skulle til. Nå har vi vært sammen en god stund. Å legge til noen du knapt kjenner er et klart hint, men om du ombestemmer deg, har du ikke avslørt deg helt :) Altså ingenting å tape!

Så herlig!

Jeg føler også at det er et lite hint. Altså; når gutter jeg knapt kjenner, men har møtt på en fest e.l legger meg til tenker jeg "åh, liker han meg?". Men hører jeg ikke noe fra de etter adden tenker jeg de er vennesankere (men jeg forventer jo at de skal ta intiativ siden jeg er jente:p, blir kanskje litt annerledes om en jente legger til en gutt)

Men denne fyren har jeg egentlig aldri møtt sånn sett, bare sett han og han har sett meg når jeg var på jobb. Ikke noen samtale. Jeg syns bare han var fin også har søsteren min gnålt litt på spøk om hvor like vi er i ettertid:p

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Hvis en helt fremmed fyr eller en fyr jeg kjente bittelitt(type venn av en venn som jeg har møtt en gang) ga meg en venneforespørsel på facebook hadde jeg tenkt at det var litt rart. Hadde ikke godtatt forespørsler fra helt fremmede, men hvis dte er noen jeg har møtt hadde det jo vært uhøflig å avslå...

Men altså: ja, jeg hadde tatt det som et hint. OG jeg ville tenkt at det var rart, altså vært litt skeptisk til den personen. Ville heller gjort det en annen foreslo, skrive melding til han på face.

Gjest Gjest
Skrevet

Ettersom dette er en kompis av søstra di bør du vel kunne bruke andre metoder enn Facebook for å bli kjent...? Søsteren din kan vel være behjelpelig. For eksempel, hvis hun går ut sammen med han og noen kompiser, kan jo søsteren "tilfeldigvis" invitere deg til å bli med...

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Det skal i så fall mye til: om det er en jeg absolutt ikke har kjennskap til, og aldri har snakket med, så vil jeg jo begynne å lure på hvorfor jeg fikk forespørselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...