Gå til innhold

Skal jeh gå på orkester- konsert alene neste uke?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Symfoni. Har én og bare én venninne som liker klassisk musikk (må virkelig utvide vennegjengen), men hun kan ikke. Jeg føler at tanken på å gå alene gjør meg nevøs. Jeg er 25 år, jente, bor i Oslo.

Hadde du gått?

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Jeg ville gått.

Å gå på en slik konsert alene er omtrent som å gå på kino uten følge. Det går helt fint. Den eneste ulempen er at en ikke har noen å dele opplevelsen med. Det er ingen som reagerer negativt på at du ikke er i følge med noen. Tenk etter hvordan det er når du er på konserter o.l. sammen med andre: dere sitter antakelig ikke og peker ut alle de som er der alene.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg er ofte på symfonikonserter alene og nyter det.

Skrevet (endret)

Ja, jeg har også gått på symfonier alene, og det eneste som er litt stussligere er pausen. Men da kan du jo ta deg et glass vin og kåre dama med det høyeste håret! :fnise: Underveis i konserten er jeg så totalt fokusert på musikken uansett, at jeg ikke bryr meg om å ha noen der akkurat da.

Endret av tineline
Gjest spurvemann
Skrevet

Hei, du er fremdeles ung, og du vet ikke hva framtida vi gi deg av venner, venninner og samboer.

Jeg tror du gjør klokt i å venne deg til å oppleve ting alene, slik at du alltid kan velge å gjøre og delta på ting du liker, uten å gjøre deg avhengig av at venner/samboer har lyst til å se/høre det samme som deg.

Selvsagt er det fint å oppleve ting sammen, men hvis vi har evnen til å glede oss alene også, vil vi antagelig få et friere liv.

(Jeg er avogtil på reise i byer alene, og har sett musikaler, teater og kunstutstillinger på egen hånd. Minnene er like fine)

Skrevet

Ja, dra! =) absolutt!

Jeg skulle ønske flere mennesker torte å gjøre ting alene. For meg er det en hyggelig opplevelse, og jeg trives selv godt i mitt eget selskap, og slike ting som dette hadde jeg bare nytt til det fulle!

Skrevet

Jeg ville gått :)

Var på en slik konsert en gang og det var helt fantastisk! Du kommer ikke til å få tid å tenke på at du er der alene ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...