Gå til innhold

Hva ville du kjøpt...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ja? La oss si at du fikk 15 000 kroner. Eneste betingelse var at pengene måtte brukes på noe til huset, men ikke hvitevarer, brunevarer eller oppussing generelt. Dette var ikke penger du hadde spart opp, men penger som plutselig kom deg i hende!

Jeg tror jeg ville tatt turen i byens gallerier og, hvis jeg fant noe som falt i smak, kjøpt meg et maleri av et slag. Eller en avsindig dyr lampe som jeg ikke hadde prioritert om jeg skulle betalt sjøl.

Hva ville du kjøpt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Ja? La oss si at du fikk 15 000 kroner. Eneste betingelse var at pengene måtte brukes på noe til huset, men ikke hvitevarer, brunevarer eller oppussing generelt. Dette var ikke penger du hadde spart opp, men penger som plutselig kom deg i hende!

Jeg tror jeg ville tatt turen i byens gallerier og, hvis jeg fant noe som falt i smak, kjøpt meg et maleri av et slag. Eller en avsindig dyr lampe som jeg ikke hadde prioritert om jeg skulle betalt sjøl.

Hva ville du kjøpt?

hehe, går litt for i svingene. 10 000 - 15000, la oss si 15 000! *spandabel*

Skrevet (endret)

feil tråd

Endret av liv
Gjest Gjest
Skrevet
Om far ville hatt regnskap for de 660 kr jeg får i mnd i bidrag av NAV (Far er ikke bidragsdyktig og slipper) så kunne han jaggu fått betalt mer og.

Øh..?

Gjest Spinell
Skrevet
hehe, går litt for i svingene. 10 000 - 15000, la oss si 15 000! *spandabel*

Da ville jeg lett etter en godstol som samtidig er fin. Denne med skammel, f.eks.

Gjest Gjest_Sanna_*
Skrevet

Jeg hadde lagt til et par tusen og kjøpt 4 syver-stoler i hvit høyglans.

Gjest Gjest_norah_*
Skrevet

da hadde jeg enten kjøpt en lenestol, gjerne av typen copenhagen chair(jeg måtte selvsagt bedt om å få et par tusen kroner til):

http://www.foraform.no/content.asp?page=57...p;item=1064,97#

bare en annen type ennden med rosa for.

eller, jeg hadde kjøpt en tre fire stykker av eames plastic chair med treben i sort eller hvitt(jeg vet, litt selvsagt, men jeg har siklet på de i flere år.....):

http://www.villaeuropa.no/product_info.php?products_id=223

Gjest Gjest
Skrevet

haha! IKEA:P

jeg hadde nok skaffet meg en stingray stol!

Skrevet
haha! IKEA:P

jeg hadde nok skaffet meg en stingray stol!

haha! Stingray :P

Jeg hadde nok gått amok på loppemarked eller antikk og brukt på finn.no ;) Folk er så forskjellige, vet du gjest!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde kjøpt et Smeg-kjøleskap!

Skrevet

Da hadde jeg kjøpt meg et par ekstra skap til kjøkkenet - ca 5.000

Jeg hadde kjøpt meg ny skyvedørsgarderobe - 6.000

Resten hadde jeg brukt på å bygge et ekstra kott og pusse opp et rom i kjelleren :)

Gjest Gjest
Skrevet
Resten hadde jeg brukt på å bygge et ekstra kott og pusse opp et rom i kjelleren :)

Oppussing var ikke lov! ;)

Jeg ville kjøpt noe jeg ellers ikke hadde kunnet ta meg råd til, noe litt råflott. Sannsynligvis et maleri. Ikke nødvendigvis av en kjent kunstner, men et gedingent, kraftig maleri som er akkurat det jeg trenger på en gedigen vegg i huset mitt.

Skrevet

Oj, oj! Leste ikke godt nok!

Jammen da hadde jeg kjøpt skyvedørsgarderobedører til kjellerrommet da :ler:

Gjest Amarena
Skrevet

Jeg ville kjøpt en større seng, nye gardiner til alle rom og et par romslige kommoder. ;)

Skrevet

Om det hadde penger som jeg bare hadde fått og måtte bruke på interiør, hadde jeg gjerne kjøpt noe jeg kunne ha for flere år, og da får man ikke så veldig mye for 15 000... :sjenert:

Hadde jeg nok kjøpet en lampe eller kanskje et sofabord. Vet ikke helt hvilken, men hadde sikkert funnet noe (holder meg unnå alle slags sidene så lenge jeg ikke skal kjøpe noe) ;)

Gjest Gjest_norah_*
Skrevet

Jeg ville kjøpt noe jeg ellers ikke hadde kunnet ta meg råd til, noe litt råflott. Sannsynligvis et maleri. Ikke nødvendigvis av en kjent kunstner, men et gedingent, kraftig maleri som er akkurat det jeg trenger på en gedigen vegg i huset mitt.

dessverre får du ikke et maleri av noen som helst(med mindre du tenker på naboen som maler på fritiden) til 10-15000 kr.

da må du gange med med ganske mange:)

men du hadde fått et veldig fint grafisk trykk, dog ikke av stor størrelse.

grafiske trykk av kunstnere som ikke har slått gjennom nasjonalt salgsmessig sett(type kjell nupen og slikt) koster gjerne mellom 4-12000 for liten til normal størrelse.

fant et maleri av en norsk kunster(kjent, men ikke "pop"), og det kostet "bare" 150 000 kr.

og fotografiet jeg har lyst på koster "bare" 60 000. usj.

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet

Da hadde jeg kjøpt en hvit spisetue med 6 stoler + sjenk.

Gjest Glør
Skrevet
dessverre får du ikke et maleri av noen som helst(med mindre du tenker på naboen som maler på fritiden) til 10-15000 kr.

Malerier av ukjente folk koster da ikke allverden. De gangene jeg har kikka i ulike gallerier har medium store malerier av relativt dyktige, men ukjente kunstnere ofte ligget på 5-10.000,-

For de 15.000 hadde jeg investert i en god seng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...