Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2010 #1 Del Skrevet 6. mars 2010 kjøpte meg ny bil i fjor, april 2009. sendte den til service nå siden den hadde gått 10 000km, og det var ett par ting som måtte fikses på, ikke noe stort. da jeg skulle hente den sa de det kostet 7000!!! for en helt ny bil!? Ikke bare det, men vi har fri førstegangs service på bilen, men neida, dette visste de ikke noe om. Hva skjer med forhandlere som prøver å lure folk! ikke den eneste jeg har vært borti! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2010 #2 Del Skrevet 6. mars 2010 Hva måtte byttes? Du har vel garanti? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 7. mars 2010 #3 Del Skrevet 7. mars 2010 har 5 års garanti ja. Ventilen på dekket knakk, og vi har sensorere på dekkene som sier om det er lite luft osv, så det måtte bare byttes til en ny ventil på sensoren. dekselet på girspaken datt av?! latterlig! ble fikset med en skrue sa dem. så hvordan det kan bli så dyrt skjønner jeg virkelig ikke. de påstår at garantien ikke dekker noe, fordi det ikke var orginaldekkene, men dekkene fulgte med bilen av forhandleren da vi kjøpte dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 7. mars 2010 #4 Del Skrevet 7. mars 2010 har 5 års garanti ja. de påstår at garantien ikke dekker noe, fordi det ikke var orginaldekkene, men dekkene fulgte med bilen av forhandleren da vi kjøpte dem! Forventer butikken at du skal kjøre rundt med de samme dekkene i 5 år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_HEI_* Skrevet 7. mars 2010 #5 Del Skrevet 7. mars 2010 har 5 års garanti ja. Ventilen på dekket knakk, og vi har sensorere på dekkene som sier om det er lite luft osv, så det måtte bare byttes til en ny ventil på sensoren. dekselet på girspaken datt av?! latterlig! ble fikset med en skrue sa dem. så hvordan det kan bli så dyrt skjønner jeg virkelig ikke. de påstår at garantien ikke dekker noe, fordi det ikke var orginaldekkene, men dekkene fulgte med bilen av forhandleren da vi kjøpte dem! Hva slags bil/modell er dette? Så...at ventilen KNAKK har vel ingenting med dekkene å gjøre. Hvis den knekker uten videre, burde det være garantisak. Hvis dere har knekt den, eller den har blitt knekt pga ytre påvirkning er dette selvsagt ikke garanti. Hvis et deksel faller av burde det være garantisak. Hvis dere har gjort noe så det knakk/falt av dekkes heller ikke dette av garanti. Dere kan ikke slarve så mye dere vil og forvente at garanti skal dekke det. Hvis dere hadde avtalt med noen å få første service inkl i prisen, ville jeg tatt dette opp med vedkommende selger. Aller helst burde det stå skrevet i kjøpskontrakten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest t Skrevet 7. mars 2010 #6 Del Skrevet 7. mars 2010 Hva slags bil/modell er dette? Så...at ventilen KNAKK har vel ingenting med dekkene å gjøre. Hvis den knekker uten videre, burde det være garantisak. Hvis dere har knekt den, eller den har blitt knekt pga ytre påvirkning er dette selvsagt ikke garanti. Hvis et deksel faller av burde det være garantisak. Hvis dere har gjort noe så det knakk/falt av dekkes heller ikke dette av garanti. Dere kan ikke slarve så mye dere vil og forvente at garanti skal dekke det. Hvis dere hadde avtalt med noen å få første service inkl i prisen, ville jeg tatt dette opp med vedkommende selger. Aller helst burde det stå skrevet i kjøpskontrakten. 5 års garanti har vel kun 3 merker: Mitsubishi,Kia og Hyundai. Håper det ikke er en Mitsubishi! Venter på en ny Outlander........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #7 Del Skrevet 7. mars 2010 er en hyundai ja. det jeg ikke skjønner er at det kunne bli 7000kr. for sjekk av en ny bil. og en ventil kan ikke koste så mye å fikse! ang, ventilen så vet jeg ikke. Den hadde stått på flyplassen i to uker i jula og da vi skulle kjøre hjem så fant vi det ut. hvor mye har en service sjekk kostet hos dere med ny bil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #8 Del Skrevet 7. mars 2010 Edit: hyundai i30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 7. mars 2010 #9 Del Skrevet 7. mars 2010 er en hyundai ja. det jeg ikke skjønner er at det kunne bli 7000kr. for sjekk av en ny bil. og en ventil kan ikke koste så mye å fikse! ang, ventilen så vet jeg ikke. Den hadde stått på flyplassen i to uker i jula og da vi skulle kjøre hjem så fant vi det ut. hvor mye har en service sjekk kostet hos dere med ny bil? Har Audi. Mener første service kom etter ett år. Kosta ca 3000,- Tidligere Audier har kosta meg ca 3-4000 årlig i servicer. Nå snakker jeg nye biler (nyere enn 4 år) og det er jo Hyundaien din også. Kjører du Toyota har du jo service inkludert - dvs du har betalt servicene på forhånd, i bilens totalpris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #10 Del Skrevet 7. mars 2010 Kjører du Toyota har du jo service inkludert - dvs du har betalt servicene på forhånd, i bilens totalpris. Hvor har du det fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 8. mars 2010 #11 Del Skrevet 8. mars 2010 Hvor har du det fra? Det sier seg selv at man forhåndsbetaler for service på Toyota når man kjøper bilen. For det første; Ingen gir deg noe gratis her i verden. Å tro noe annet er mildt sagt naivt. For det andre; Toyota kan kjøpes mye rimeligere i Danmark - bl.a fordi service der ikke er inkl i prisen. Importerer du en Toyota fra Danmark, sparer du masse penger. Du har samme garanti, men service må du da betale selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tilfeldig gjest Skrevet 11. mars 2010 #12 Del Skrevet 11. mars 2010 Førstegangs servicen er nok ikke 10.000km servicen. Vet hvertfall at Citroën for et par år siden hadde noe som het førstegangs service, men den var på 2500km, og var kun en sjekk av bil, ikke noe som ble skiftet. Var rett og slett kun for å forsikre seg om at det ikke var gjort noen feil under produksjonen. Uten at jeg vet hvordan service intervallene til Hyundai er, så ville jeg tippe at 10.000km servicen du var på var en "liten" service hvor de prøvekjører bilen for å høre etter ulyder, ser over bilen både over og under, etterfyller alt av væsker og skifter olje, oljefilter og eventuelt pollenfilter. Skal du ha en liten service med oljeskift, så koster dette fort en 3500,- i arbeid og deler. Hvis det ble bytta en dekktrykksensor/ventil, kan jeg nok tenke meg at delen alene koster 2000-3000,-. Og jeg tviler på at en sånn en knekker helt uten videre. Høres litt ut som felgen har vært kantkjørt. Og det vil ikke garantien dekke. Dekselet kan jeg ikke uttale meg om. Men om den bare ramlet av uten videre er det jo rart at garantien ikke dekket dette. Så 3500,- for servicen, 2500,- for selve dekktrykksensoren + en halvtimes arbeid, ca. 500,-, og kanskje en 15-30 min for rep av det dekselet, så er vi faktisk oppe i 6000-7000,- Syntes strengt tatt ikke 7000,- er så mye med tanke på at det er bil det er snakk om. Bil koster penger. Delene blir bare dyrere og dyrere, og det samme gjelder timesprisen. Og det finnes ikke en eneste bil her i verden som er laget for Norske forhold. Surt, men sant. Og det at forhandleren prøver å lure deg har jeg liten tro på. Kan godt føles sånn, men bilfabrikkene/importørene stiller ganske høye krav til forhandlerne når det gjelder kvalitet på arbeid, kundeservice og kunnskap om faget/merket. Så en forhandler som driver med svindel og bedrag vil miste retten til å selge det bilmerket de er under, og det vil koste dem MYE mer enn det de har mulighet til å svindle seg til mens de holder på. Men så klart, noen forhandlere er mindre opptatt av å gjøre alle kundene fornøyde. Ofte typisk for store kjeder, siden de vet at de har nok av kunder. Kort fortalt, bil er tap, uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå