Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2010 #1 Skrevet 6. mars 2010 Finnes det egentlig noe som faktisk hjelper mot fet/blank hud? Jeg spiser sunt, drikker vann, unngår sol, renser og behandler huden, og gjør alt jeg kan for å ha en fin hud. Men uansett hva jeg gjør blir jeg blank på nesen etter noen timer. Spesielt når jeg sminker meg (har forsøkt mange forskjellige typer sminke - det er like ille uansett hva jeg bruker). What to do???
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 6. mars 2010 #2 Skrevet 6. mars 2010 Har du prøvd blotting paper? Sånne små firkantede ark som absorberer olje fra huden? Selges åp en del parfymerier. Og så har du jo mattende fuktighetskrem, Vita har en billig og bra fra Nivea, heter noe med young skin eller noe i den duren. Tube med blå krem/gel.
Jade Skrevet 6. mars 2010 #3 Skrevet 6. mars 2010 Bruker du produkter som SPESIFIKT er ment for din hudtype?
Gjest Maxtor Skrevet 6. mars 2010 #4 Skrevet 6. mars 2010 Hadde samme problem. Løste seg egentlig med primer, merkelig nok.
Lykkelitenen Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 hos meg har det løst seg med gosh sin nyeste primer og l'oreal sin nye foundation, matte morphose... Billige produkter man ikke skulle tro virket, men de har faktisk gjort utrolig mye for meg. Jeg ser ikke ut på bilder pga blankheten min, nå blir jeg aldri blank lenger... Legger primer, tynt lag med foundation og så setter ejg det hele med litt mineralpudder... Og tro meg, jeg har prøvd MYE!
Rosebud Skrevet 7. mars 2010 #6 Skrevet 7. mars 2010 Viktig med riktig hudpleie for din hud. Dersom du bare har fet hud kan jeg anbefale Decleor Aroma Purete Matt Finish Skin fluid; denne kremen matter ned huden. Samme merke har også en god toner: Matifying Lotion. Har du andre hudproblemer (fuktfattighet eller noe helt annet) kan dette bli feil igjen. Du kan med fordel få hjelp av en hudpleier til å finne riktige produkter for nettopp deg. Ellers kan det være store forskjeller på kvaliteten på sminkeprodukter. Jeg anbefaler en god primer først (bruker ModelCo sin de gangene jeg bruker primer, og denne gjør huden matt og fløyelsaktig), deretter en mattende foundation, selv liker jeg ID sin matte-variant, og jeg setter denne med mineral veil, som matter ned ytterligere, og holder huden matt lenger. Du kan med fordel bruke blotting papir (eller tørkepapir/dopapir om du ikke har annet for hånden) i løpet av dagen i stedet for å stadig legge på mer pudder, noe som lett kan kake seg, og se unaturlig ut. Shiseido har gode blotting papers. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #7 Skrevet 7. mars 2010 Takk for svar. Jeg bruker Jan Marini sitt hudpleieprogram for akneutsatt hud (noe jeg har, i tillegg til at den er fet/blank). Begynte på denne for et par uker siden, og før dette brukte jeg ingen hudpleieprodukter overhodet. Antar det er litt tidlig å si om hudpleieproduktene jeg bruker fungerer enda.. pleier det ikke å ta en del uker før man ser forbedringer? Lykkelitenen: Hvor lenge holder huden din seg matt med disse produktene? Jeg har prøvd utrolig mye forskjellig, inkludert en haug primere og diverse fra flere forskjellige mineralsminkemerker. Har aldri merket noen som helst forskjell uansett hva slags produkter jeg har brukt. Huden min blir blank etter noen timer uansett.. veldig forutsigbart!
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #8 Skrevet 7. mars 2010 Ha med deg presset mattende pudder og pudre nesen utover dagen. Er ikke værre enn det som regel.
Gjest ts Skrevet 7. mars 2010 #9 Skrevet 7. mars 2010 Ha med deg presset mattende pudder og pudre nesen utover dagen. Er ikke værre enn det som regel. Jo, det er nok dessverre litt verre enn som så... For det første er det ikke pent å pudre, bli blank, pudre, bli blank, pudre, osv siden det etterhvert vil danne seg et tykt, ekkelt, kakete lag. For det andre er det ikke alltid jeg har tid eller anledning til å løpe på badet og gjøre dette med jevne mellomrom. For det tredje holder det seg matt i kortere og kortere perioder desto oftere jeg pudrer over.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #10 Skrevet 7. mars 2010 Hvilken krem bruker du til daglig? Og føler du at du får nok fukt til huden?
Gjest ts Skrevet 7. mars 2010 #11 Skrevet 7. mars 2010 Hvilken krem bruker du til daglig? Og føler du at du får nok fukt til huden? Jeg bruker Jan Marinis program for "mild acne", så på dagtid bruker jeg Jan Marini Antioxidant Face Protectant SPF 30 (phew! ) og på kvelden bruker jeg Jan Marini Transformation Cream. Huden min ser alltid fet og blank ut en god stund etter at jeg har påført disse kremene, og ser/føles på ingen måte tørr, så jeg er ganske sikker på at jeg for fuktighet nok (kanskje for mye fuktighet til og med?).
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #12 Skrevet 7. mars 2010 Vet at mange sliter med litt blank hud av spf kremer. Kanskje http://www.feelunique.com/p/Decleor-Matify...tion-250ml.html kan hjelpe.
Gjest ts Skrevet 9. mars 2010 #13 Skrevet 9. mars 2010 Takk for tips. Jeg ble imidlertid like blank før jeg begynte med disse kremene, så det er nok ikke det som er årsaken i mitt tilfelle.
mari4ever Skrevet 10. mars 2010 #14 Skrevet 10. mars 2010 Takk for tips. Jeg ble imidlertid like blank før jeg begynte med disse kremene, så det er nok ikke det som er årsaken i mitt tilfelle. har samme problem som deg, min løsning var tieki mineral foundation. det som har fungert best på å matte ned nesen min, som alltid skinner. ellers må du nesten bare leve med det:) primere fungerer ikke uansett, vertfall ikke de flyende, de gjør det jo bare værre og blir mer skinnende i huden. for fet eller kombinert hud bør det bare brukes pudder foundation/ mineral foundation der du vet du blir veldig blank
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå