Gjest storesøster Skrevet 6. mars 2010 #1 Skrevet 6. mars 2010 Jeg har ei lillesøster på 21 år, hun har akkurat blitt sammen med en som er fra stedet jeg bor på (3 timer fra hvor vi vokste opp). I følge henne er han verdens beste, selvfølgelig. Jeg er 4 år eldre,så jeg kjenner ikke til denne gutten egentlig, bare ved navn. Men da en felles bekjent av meg og denne gutten fikk høre at han var blitt sammen med henne fortalte han at han tidligere har vært anmeldt for å ha banket dama si flere ganger. Han jeg kjenner kjenner x-dama hans bedre enn han kjenner den nye kjæresten til lillesøster og sier at han vet at det ikke er en falsk anmeldelse. Hva gjør jeg som storesøster i denne situasjonen?
Gjesten Skrevet 6. mars 2010 #2 Skrevet 6. mars 2010 Jeg har aldri vært i denne situasjonen, så jeg vet ikke hva som vil være det beste, men jeg ville foreslå at du fortale søsteren din hva du vet. Noen jenter kan bli veldig irriterte hvis man begynner å rakke ned på kjærestene deres, så bare si at det er noe hun burde vite, fortell hva du vet, og be henne være forsiktig, og komme seg unna så fort som mulig hvis han viser tegn til å bli voldelig.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 6. mars 2010 #3 Skrevet 6. mars 2010 En bekjent er sjelden en god og troverdig kilde. Selv om bekjenten sier han vet, betyr det ikke at det er sant. Sjekk kilder. Snakk med fler, evt søk i offentlige papirer. Eller bare si fra til søstra di. Du er storesøster. Hun kan bli sur på deg fordi du sier ifra, men det er jobben din
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2010 #4 Skrevet 6. mars 2010 Jeg har hvert fall et såpass godt forhold til lillesøsteren min at hun ikke hadde blitt sur på meg for at jeg fortalte noe sånt, snarere tvert i mot. I et slikt tilfelle ville jeg ikke nølt med å si noe. Jeg vil spare meg for den dårlige samvittigheten jeg kunne ha fått om jeg fant ut at søsteren min fikk juling av en fyr jeg hadde hørt rykter om var voldelig uten å ha sagt noe til henne. Selv om det eventuelt bare er et rykte, selv om han kanskje har forandret seg osv, er det ikke noe annet å gjøre i dette tilfellet enn å fortelle hele greia til søsteren din. Kanskje hun vet om det? Og du ville vel at folk skulle fortalt det til deg om du hadde fått ny kjæreste?
Bentix Skrevet 6. mars 2010 #5 Skrevet 6. mars 2010 Fortell henne hva du har hørt og at du som storesøster blir bekymret for henne og at du forteller det fordi du vil henne godt. Når man sier noe stygt om kjæresten, kan man fort komme i forsvar og bli sint. men prøv å få henne til å forstå at det ikke er det som er hensikten din. Håper det ordner seg og at han ikke er en voldelig kjærste. og visst han er det at hun kommer seg unna så fort som mulig. Lykke til
Gjest *Twinklestar* Skrevet 6. mars 2010 #6 Skrevet 6. mars 2010 fortell henne hva du har hørt. viss hun blir sur får hun bare bli det, det går over fortsetter hun å være i forholdet så bare følg litt med på henne. virker hun stressa når han er i nærheten? blir hun mer stille/inneslutta enn hun er vanligvis? komenterer han ofte ting hun gjør/sier? osv. merker du noe til dette ved flere anledninger. sett deg ned å snakk med henne en dag dere er helt alene. press henne så du vet hun er ærlig. mange som er i ett forhold med en voldelig kjæreste prøver å skule det så godt de kan. og vil nekte ganske heftig for at det du antyder er sannheten.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 7. mars 2010 #7 Skrevet 7. mars 2010 Si ifra ihvertfall! Og følg med litt på ho, grav litt meir for å finne ut om det stemmer. Det hadde eg gjort, samme søren hvor sur ho kunne blitt over at storesøster hadde "rakket" ned på nye typen så hadde eg sagt det, holdt et nøye øye med ho når det var mulig (evt fått noen andre til å følge med litt), og sjekka opp i ting. Faen, hadde ein eller annen jævel lagt hånd på søstera mi hadde han ikkje sluppet unna uskadet, DET er sikkert.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #8 Skrevet 7. mars 2010 Sjekk kilder. Snakk med fler, evt søk i offentlige papirer. Hvilke offentlige papirer et det man kan finne slike opplysninger i? Jeg trodde ikke slike opplysninger var tilgjengelig for alle og enhver? :klø:
Gjest megvel Skrevet 7. mars 2010 #9 Skrevet 7. mars 2010 Si for all del ifra! Selv om dette ikke skulle være sant, så vil ihvertfall din lillesøster vite om ryktene, og være litt mer obs på situasjoner. Uansett kan nå ikke dét skade stort, kan det vel?
Maud Skrevet 7. mars 2010 #10 Skrevet 7. mars 2010 Fortell det til henne! Liker hun han veldig, veldig godt og er i skyene forelsket, så vil hun nok ikke gå i fra han på grunn av hva storesøster sier. Men kanskje hun tar en prat med han, kanskje han forklarer, kanskje det bare er et vondt rykte, kanskje han faktisk er voldlig. Pass i hvert fall godt på! Snakk med henne! Det må være en veldig lei situasjon å være i for deg som storesøster. Vi vil jo gjerne beskytte de små, men de står jo frie til å ta sine egne valg, samme hvor irriterende det av og til er! Jeg vet ikke om jeg hade klart å bare snakke med henne, og ikke gjort noe mer. Jeg hadde vel gjort det som stod i min makt for å få henne unna fyren.. Og hadde han lagt en hånd på henne hadde han nok ikke tørt å bo i Norge på noen år, eller Europa for den saks skyld.. Uff, håper det bare er et rykte!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. mars 2010 #11 Skrevet 8. mars 2010 For all del: FORTELL HENNE. Det er såpass alvorlig sak, at hun bør få vite det...Rykte eller ikke rykte!? Jeg ville vist om kjæresten min hadde et slikt rykte på seg, om det ikke var sant også! Slike dokumenter er nok ikke tilgjengelig for alle nei, men det er jo mulig du får vite det, om du forteller historien. Det er jo din søsters sikkerhet det er snakk om. Har hatt en vennine som har vært utfor en slik kjæreste og det endte ganske vondt for å si det mildt. Hvis det er sant er det lettere for hun å gå fra han nå i begynnelsen enn om de har vært sammen lenge. Slike gutter/menn er også ofte flinke til å manipulere. Synes du skal ta skikkelig tak i saken før vondt kan bli til verre! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå