Gjest Bobuku Skrevet 6. mars 2010 #1 Skrevet 6. mars 2010 Afrika er stort,men har lyst å reise dit. Noen med erfaringer`? Hvilke vaksiner bør man ta? hvor stor fare er det for malaria? Må man ta malariatab.før man reiser,eller når man kommer dit? Hva med penger? Bør man eks ha dollar med seg? Forventes det tips overalt der? Hvor har du vert i Arika? og hva vil du anbefale? Noe annet en bør huske?
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2010 #2 Skrevet 6. mars 2010 Det hadde hjulpet om du fortalte litt mer om hva slags ferie du er ute etter. Egypt, Angols og Kenya er nokså ulike reisemål.
liv Skrevet 6. mars 2010 #3 Skrevet 6. mars 2010 Malaria tabl taes før, under og etter oppholdet. Myggnett og lakenpose om du skal reise rundt og bo billig. Vaksiner og visum må ordnes i god tid. Det er forskjellig hva de forskjellige landene krever.
gard Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Hei Afrika er et stort kontinent og det er ganske vanskelig å svare på spørsmålene dine ettersom det vil avhenge hvor du dra. Skal du f.eks. til Cape Town i Sør-Afrika trenger du ikke noe malariapiller, du kommer ikke spesielt langt med US Dollar og du trenger ikke visum. Men skal du til andre land så kan det være helt andre forhold som gjelder.
Gjest Silvermist Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 Jeg har vært i Egypt, der var det ikke mye forberedelser i forkant, visumet ble stemplet på flyet. Brukte egyptiske pund, hadde ikke med dollar. Tipset på restaurant, til guide, resepsjonen og stuepiken når vi dro. Da jeg var i Gambia og Senegal måtte jeg og reisefølget ta noen vaksiner i forkant, samt spise malaria-tabletter før vi reiste og mens vi var der. Vaksinen var jeg veldig glad for at jeg hadde da jeg ble bitt av en ape.. Hadde med myggteppe, myggnett og myggspray. Brukte lokal valuta, hadde ikke med dollar. Samme tipsing som i Egypt.
Gjest Hildegunn T.O Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Afrika er stort,men har lyst å reise dit. Noen med erfaringer`? Hvilke vaksiner bør man ta? hvor stor fare er det for malaria? Må man ta malariatab.før man reiser,eller når man kommer dit? Hva med penger? Bør man eks ha dollar med seg? Forventes det tips overalt der? Hvor har du vert i Arika? og hva vil du anbefale? Noe annet en bør huske? Afrika er et reis mål for tulinger! reis til USA eller Israel, de to beste landene i verden!! Følg med!
Gjest Silvermist Skrevet 14. mars 2010 #7 Skrevet 14. mars 2010 Afrika er et reis mål for tulinger! reis til USA eller Israel, de to beste landene i verden!! Følg med! Jah...flott innspill
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #8 Skrevet 14. mars 2010 Afrika er stort,men har lyst å reise dit. Noen med erfaringer`? Hvilke vaksiner bør man ta? hvor stor fare er det for malaria? Må man ta malariatab.før man reiser,eller når man kommer dit? Hva med penger? Bør man eks ha dollar med seg? Forventes det tips overalt der? Hvor har du vert i Arika? og hva vil du anbefale? Noe annet en bør huske? Du må nok være mer spesifikk når det kommer til Afrika. På generelt grunnlag kan jeg si at det er greit og ha litt reiseerfaring hvis en skal reise i en lengre periode over store avstander i Afrika. Det meste av vaksiner må tas og en må alltid ha en nødreserver av dollar på seg.
krikva Skrevet 20. mai 2010 #9 Skrevet 20. mai 2010 Oppholdt meg 6måneder i Ghana nå nettopp. Veldig vennlig land og apsolutt til å anbefale! Men vil du se det virkelige afrika, eller vil du se det nymoderne afrika. ikke vært i sør afrika men hører det er et fantastisk landskap. det er skumlere der (har jeg hørt), så hvis du reiser alene?ville jeg kanskje ikke reist der. men igjen, ghana er et trygt land og et ekte afrika!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå