Gå til innhold

Ringene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er faktisk litt usikker på hvor mye ringene våre kostet, da det er mannen som valgte de ut. Tilsvarende ringer jeg har sett på nettet har kostet om lag 8000,- for et par. I tilegg har jeg en diamant i min som kostet 1500,- De er ca. 5 mm brede, i hvitt gull og er avrundet inni slik at de er behagelige å ha på. Dette er forlovelsesringene våre, men vi skal også bruke de som gifteringer. Jeg har også lyst til å sette inn to diamanter til før den store dagen. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dette fordi ikke jeg eller vi ser betydningen av å ha to ringer.

Nei, den ser jeg :)

Jeg har en forlovelsesring, ikke han. Han gikk ned på kne da vi var i Paris i høst, så jeg har ring, da... :rødme:

Gjest Gjest
Skrevet
Vi har brukt nesten 40 000 kr på ringene. 1 karat diamant tilsammen hos meg River, VVS1, i 18 kt gull. Platina til ham. Ikke billige, men det er de og minnene vi sitter igjen med etter bryllupsfesten.

Og ringene skal vare livet ut ;)

Hvor har du fått tak i én karats river/vvs1-ring til SÅ lite???

Gjest Gjest
Skrevet

Vi brukte 30.000 på forlovelsesringene, og tilsvarende nå for gifteringene. Som ei annen her skrev - vi skal ha dem resten av livet :)

Skrevet
Veldig usikker egentlig, tenkte kanskje å se etter gifteringer når vi reiser til Tyrkia i juni.

Mvh Yvonne :heiajente:

Bare et tips. Pass på så butikken dere drar innom har "sertifikater" på at de selger ekte varer. Var i Tyrkia i fjor, og vi fikk beskjed om at vi måtte være veldig forsiktige om vi skulle kjøpe gull. Spørre om du kan få se bevis på at det er en ekte gullsmed osv.

Selv var jeg inn på en "godkjent" gullsmed, både jeg og søstra mi kjøpte oss hver vår gullring. Det var litt mer gull i de, enn de som man normalt sett kjøper i Norge. Og allerede etter noen få måneder, hadde vi begge fått hakk og riper i ringene. Dette fordi at jo mer gull det er i ringene, jo "mykere" blir de, og da er det lettere å påføre de skade. Trodde først at jeg hadde blitt lurt, men snakket med en gullsmed her i byen, som kunne avkrefte det. :)

Skrevet
Bare et tips. Pass på så butikken dere drar innom har "sertifikater" på at de selger ekte varer. Var i Tyrkia i fjor, og vi fikk beskjed om at vi måtte være veldig forsiktige om vi skulle kjøpe gull. Spørre om du kan få se bevis på at det er en ekte gullsmed osv.

Selv var jeg inn på en "godkjent" gullsmed, både jeg og søstra mi kjøpte oss hver vår gullring. Det var litt mer gull i de, enn de som man normalt sett kjøper i Norge. Og allerede etter noen få måneder, hadde vi begge fått hakk og riper i ringene. Dette fordi at jo mer gull det er i ringene, jo "mykere" blir de, og da er det lettere å påføre de skade. Trodde først at jeg hadde blitt lurt, men snakket med en gullsmed her i byen, som kunne avkrefte det. :)

Selvsagt, vi skal i førsterekke spørre reisebyrået og de som jobber der nede, de har ofte god oversikt over butikkene osv. Har forøvrig kjøpt gull i Tyrkia før, så jeg vet ihvertfall litt om hvordan disse tingene fungerer, men ja, det er viktig med sertifikater. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi brukte vel ca 5000 tilsammen på ringene da vi forlovet oss. Enkle gullringer, min er 3,5 mm og hans er 4,5 mm, vanlig gult gull. Inni står det "Din *navn* + dato".

Nå til bryllupet skal vi gravere inn "For alltid + dato" i de samme ringene.

Vi skal også ha dem resten av livet! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...