Gå til innhold

Ringene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi driver og kikker litt på ringer nå, bare for å ha et lite bilde i hodet.

Så ble jeg bare nysgjerrig - hvor mye penger legger dere andre i ringene?

:bryllup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ble rundt ti tusen for ringene.

Vi kjøpte ringene våre da vi forlovet oss og skal bruke de samme når vi gifter oss. Vi ble så forelsket i ringene at vi skal fortsette med de samme :rødme:

Skrevet

OK! Tror våre blir rundt 6000-7000 :)

Ringene deres høres fine ut :jepp: det er bare jeg som har forlovelsesring her i huset, da han tåler veldig lite metaller. Det må vi finne ut av, forresten...

Skrevet (endret)

Vi har heeeelt enkle ringer i palladium (5 mm Flat court Medium heavy weight), de kostet i underkant av 3000 kr, bestilte de fra UK og var så heldig at de gikk gjennom tollen uten å bli momsbelagt. Vi hadde lyst på så enkle ringer som mulig i palladium eller platina, og endte på palladium siden like ringer i platina ville kostet treganger så mye uten at det ville vært noen forskjell i kvalitet/utseende :)

Endret av Concertina
Skrevet

Vi var og tittet i dag! Blir sannsynligvis en 7mm Palladium-ring til han, og en 2mm til meg i enten hvitt gull, palladium eller platina, litt avhengig av hva som er tilgjengelig. Jeg vil ha en ganske tykk ring (heavy weight som de kalles), men de er ikke alltid tilgjengelige i alle metaller og spesielt vanskelig i de tynne ringene. Jeg vurderer å kjøpe min på nett hvis det jeg vil ha ikke finnes i butikk.

Hans ring blir vel rundt £350, mens min blir mellom £150 og £500 avhengig av hvilket metall jeg ender opp med.

Skrevet

Har ringer i hvitt gull. 4000,- for hans og 7000,- for min, siden den har en liten diamant. Har brukt de samme ringene til forlovelse og bryllup, og gravert inn begge datoene + "din kosenavn"

Skrevet

Vi kjøpte våre i Hong Kong, og betalte ca 4000kr for settet! :) De er 5,5 mm og i 18 karat gull. Vi bruker de på venstre nå, og flytter dem over på høyre på den store dagen.

Skal mest sannsynlig sette inn en diamant i min til bryllupet, så da fordyrer den seg litt. Ogsåskal de selvfølgelig pusses, og graveres! :)

Skrevet

Takk for alle svar, gøy med inspill!

Hvor tidlig ute bør man forresten være med å bestille dem?

Skrevet

Våre ringer kostet 8600 for settet. 5-6 mm palladium ringer. Vi var hos gullsmed på en lørdag - og på tirsdagen etterpå var ringene klare! Vi bruker de samme som forlpoves ringer og gifte ringer.

Har kun gravert "elsker deg - NAVN" til nå. Er usikker på om vi skal gravere inn dato til den store dagen. Men de skal iallefall pusses og gjøres blanke og fine til vi sier "Ja".

Skrevet

Våre gifteringer kostet tilsammen 8000 kroner. De er 5 mm, hvitt gull. Er veldig fornøyd. Jeg fikk en forlovelsesring med diamant, den kostet 10.000. Vi har alt kjøpt gifteringene våre, skal gifte oss om tre mnd.

Gjest Gjest_gjertrud_*
Skrevet

Vi har kjøpt titanringer her

Betalte 5000 NOK for de tilsammen, min var dyrere, for jeg har en diamant i min. Vi valgte "beside med down under" og "down under".

Skrevet

Vi har kjøpt ringer i gult gull, helt enkle. Hans i litt børstet/matt og min er blank, vi betalte 7400 tror jeg.

Skrevet

vi brukte vel 7-8000,-.. da vi skal bruke disse til gifteringer også.

min er 4mm å hans er 5mm..

i min er det også lagt en "grop" som et hjerte med 3 diamanter i <3

Skrevet

Hei, vi forlovet oss i fjor og kjøpte ringer på Gullfunn. De er middels i bredde (mener de er 4 mm) og er i gull. De buer "utover", dvs de er fine rundt kantene og "gnager" ikke på fingeren. De kostet rundt 4000 kr, men det var 50 % på den ene ringen da vi kjøpte dem. Vi er veldig fornøyde! :jepp:

Jeg ønsket egentlig en diamant, men siden vi var studenter da så kjøpte jeg ringer der vi kunne sette inn en diamant senere. Vi kommer til å bruke disse ringene når vi gifter oss også!

Lykke til med ring valget!

Skrevet

Takk igjen for så mange og fine svar!

Vi er fattige studenter selv, og kommer nok til å satse på enkle ringer som vi kan "fikse" på senere. Møtte en dame i Paris, den dagen vi forlovet oss faktisk, som fortalte meg at mannen hennes gikk opp ett hakk i diamanten på hennes ring, for vært år når de hadde bryllupsdag. Så sa hun til min kjære "you should too!"

:fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har brukt nesten 40 000 kr på ringene. 1 karat diamant tilsammen hos meg River, VVS1, i 18 kt gull. Platina til ham. Ikke billige, men det er de og minnene vi sitter igjen med etter bryllupsfesten.

Og ringene skal vare livet ut ;)

Skrevet

Veldig usikker egentlig, tenkte kanskje å se etter gifteringer når vi reiser til Tyrkia i juni.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Regner med vi kommer til å bruke ca 30 000,- på ringene. Det er mye, men etter bryllupet sitter man igjen med tre ting: mannen, ringene og bildene. Da er det viktig at man velger ringer man er 100 % fornøyd med. Og nei, jeg mener ikke at ringene må være dyre for at man skal være fornøyd, men dette er de ringene VI ønsker oss:)

Skrevet
Og nei, jeg mener ikke at ringene må være dyre for at man skal være fornøyd, men dette er de ringene VI ønsker oss:)

Klart! Har man råd, så kjør på! :)

Skulle ønske vi hadde bedre råd, så vi kunne velge litt friere, men det er ikke så viktig for meg med diamant og sånn... Har alltid likt mine foreldres, som er enkle gullringer :)

Skrevet

Vi skal kjøpe våre på gullfunn, og vi skal ha de samme ringene under vår korte forlovelse, og når vi gifter oss. Dette fordi ikke jeg eller vi ser betydningen av å ha to ringer.

De er 5mm, i gult gull. Skal betale 5998,-

Ikke de dyreste og ikke de billigste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...