Gå til innhold

Alle anbefaler løspudder, hvorfor ikke pudder i fast form?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har ikke pleid å bruke pudder, men noen sa at pudderblush ville bli lettere å påføre pent med et lag pudder over flytende foundation. Jeg bestilte Luminising pudder fra Shisheido fra Feelunique. Dette er i fast form, jeg tenkte at dette var positivt, så kunne jeg ha det med i veska når jeg er på farten. Men nå ser jeg i mange tråder at folk anbefaler løspudder, blant annet i den tråden om hva man trenger av basis sminke. Må jeg ha løspudder også? Hvorfor er ikke fast pudder bra nok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

selvfølgelig trenger du ikke løspudder

hvis du bruker foundation, er løspudder bra til å holde på makeupen.

jeg vet ikke hva du bruker pudderet for, er det bare for å matte, eller jevne huden ut i løpet av dagen?:)

Skrevet

Jeg trenger pudder først og fremst som et lag mellom foundation og pudderblush for å gi et bedre resultat. Så vil jeg gjerne ha litt glød (ikke brunfarge), så jeg bestilte ett som er lysreflekterende. Er ikke plaget med blank hud, vil bare ha 1. et underlag for pudderblush 2)glødende, jevn hud 3)få foundation til å holde lengre.

Fungerer ikke fast pudder (lagt med stor, fluffy børste) til å "sette" foundation?

Gjest Heidie
Skrevet (endret)

Ja, fast pudder fungerer like bra som løst pudder :) Du trenger ikke begge delene :)

Endret av Heidie
Gjest Gjest
Skrevet

Det heter kompaktpudder, så det er bare sammentrykt løspudder. ;)

Skrevet

Jeg synes det er lettere å få pent resultat med løspudder enn med kompaktpudder. Det er nok bare smak og behag :)

Skrevet

Jeg vil ha det samme fra et pudder som ts- sette makeup, gi glød, jevne ut, og ha et underlag for rouge i pudderform, og jeg bruker kun kompaktpudder, det fungerer helt fint.

Skrevet

Nei, du må ikke ha løspudder.

Løspudder er mer finmalt, og kan gi et jevnere resultat. Men ikke så mye jevnere at det egentlig har noe å si. Kompaktpudder med børste eller løspudder tror jeg ingen ser forskjell på. Dessuten er kompaktpudder enklere å ha med seg, ja.

Skrevet

Det blir litt søl å ha med løspudder i veska men jeg knuser alltid all kompakt sminke før eller siden så for meg er det best med løst uansett ;)

Skrevet

Jeg synes løspudder ofte gir et jevnere resultat, spesielt dersom jeg bruker et gjennomsiktig ett, kun for å sette sminken og matte ned. Så jeg bruker dette om morgenen når jeg først tar på sminke. Men synes det blir så mye søl og styr å ha med løspudder i vesken, så til den bruken foretrekker jeg et fast. Det er ikke noen dramatisk forskjell; smak og behag. Og nei, du trenger egentlig ikke begge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...