Gå til innhold

Postgang fra Kina? Leveringstid?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har nettopp bestilt noe fra Kina, og klarer ikke huske hvor lang tid leveringen pleier ta. Antar og at det varierer alt etter når på året.

Omtrentlig når bør jeg begynne å stresse? (Stoler ikke helt på selger av en eller annen grunn)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er vel akkurat nyttårsfeiringen ferdig der, så da bør det ikke ta mer enn ei uke. Kanskje mindre.

Men er det ebay-kjøp tar det ofte både to og tre uker. Mange ebay-selgere har ikke varer på lager, men kjøper fra leverandøren når pengene har kommet inn. Deretter sender leverandøren varen rett til kunden på selgers vegne. Her kan det oppstå forsinkelser, gjerne fordi de en periode produserer andre farger, modeller eller produkter.

Gjest Gjest
Skrevet

Det kommer og an på forsendelsesmetode. Er det airmail tar det gjerne 1-2 uker, er det båt....vel....

Skrevet

Og om det er lite nok til å gå som brev, eller om den kommer som pakke.

Skrevet

Går som regel mellom en og to uker, altså mer enn en uke, mindre enn to uker...

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet
Jeg har nettopp bestilt noe fra Kina, og klarer ikke huske hvor lang tid leveringen pleier ta. Antar og at det varierer alt etter når på året.

Omtrentlig når bør jeg begynne å stresse? (Stoler ikke helt på selger av en eller annen grunn)

Normalt ca 3 uker.

Knoter det seg fast i norsk toll, drar det fort på 2-6 uker ekstra

Gjest wiwiwao
Skrevet

Du må spesifisere litt om det er mainland Kina eller Hong Kong eller Macau for den saks skyld. Det er forskjellige postselskaper. Fra Hong Kong tar det noen ganger kun ei uke. Fra fastlandet tar det noe lenger tid. Kanskje 2-4 uker. Det er fordi at postsatser i HK er mye billligere enn i fastlandet. Nyttår er ferdig for lengst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...