Gå til innhold

Melde fra om villmannskjøring?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Er det noe som helst politiet kan gjøre hvis man melder fra om villmannskjøring, eller er det helt bortkastet? De har jo ikke noe bevis. Fikk tatt nummeret til en som svinekjørte på det snølagte fortauet i boligstrøket her, og slingret fra side til side. Fullstendig galskap. Er det mulig å rapportere noe slikt anonymt et sted, eller får vedkommende vite hvem som sa fra? Har tenkt samme tanken ved en del vanvittige forbikjøringer jeg har vært vitne til. Men man rekker jo oftest ikke å merke seg nummeret. Enkelte burde aldri hatt førerkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel bare å melde anonymt til Politiet, selv om det mest sannsynlig ikke hjelper med mindre vedkommende har fått mange andre klager. Vedkommende får aldri vite hvem som meldte fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er det noe som helst politiet kan gjøre hvis man melder fra om villmannskjøring, eller er det helt bortkastet? De har jo ikke noe bevis. Fikk tatt nummeret til en som svinekjørte på det snølagte fortauet i boligstrøket her, og slingret fra side til side. Fullstendig galskap. Er det mulig å rapportere noe slikt anonymt et sted, eller får vedkommende vite hvem som sa fra? Har tenkt samme tanken ved en del vanvittige forbikjøringer jeg har vært vitne til. Men man rekker jo oftest ikke å merke seg nummeret. Enkelte burde aldri hatt førerkort.

Meld fra til politiet. Den lokale politistasjonen din vil så ta kontakt med personen. Du kan være anonym, politiet trenger bare oppgi at det har kommet inn klager på kjøringen.

Tar du kontakt når kjøringen skjer, vil patrulje bli sendt til stedet om de har kapasitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er bare å ringe politiet når du har nummeret på bilen(e). Hvorvidt det blir gjort noe med det er en annen sak.

Men.. Det må da være lov å leke seg litt på snøføret? Litt sladding/brekking er da ikke så farlig? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke så veldig akseptert med sladding/brekking. En fra min hjembygd ble fratatt lappen etter å ha lagt den bred gjennom et kryss. Året etter ble han tatt for det samme, og beskjeden han fikk da var at dersom de tok ham for det samme igjen, kom han aldri til å se igjen lappen sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men.. Det må da være lov å leke seg litt på snøføret? Litt sladding/brekking er da ikke så farlig? :D

:fnise: samme tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I et boligområde??? Håper dere tuller nå. Ville dere sendt deres skolebarn ut på veien hvis dere visste at noen holdt på slik?

En bil er ikke et leketøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
I et boligområde??? Håper dere tuller nå. Ville dere sendt deres skolebarn ut på veien hvis dere visste at noen holdt på slik?

Enig med deg.

En bil er ikke et leketøy. En bil kan bli et drapsvåpen i hendene på en som ikke forstår ansvaret. Er man så barnslig, får man skaffe seg en trøbil, da er man ikke moden nok til å ha førerkort.

Dersom du mister kontrollen over et kjøretøy i et tettbebygd strøk, er sjansen stor for at du kan kjøre på noen. Tror ikke mange ville fnist dersom et barn lå igjen i gata som følge av idiotkjøring.

Skal man absolutt teste ut bilen, får det skje på baner, eller steder der du ikke har mulighet til å skade andre enn deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på offentlig vei nei. Hva tror du alle sikkerhetskomponentene på bilen din stammer fra? Bestemor i sin gamle Volvo Amazon som brukte bilen til og fra butikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjoda! Det er den! Jeg leker enda med biler jeg ;) Har Lada Niva som herjes med. Dog under kontrollerte og sikre former...

I helgene så leker ungdommen seg på glatte veier på fylkesveiene rundt om. Ser heller ikke problemet med det.

Men å sladde rundt i boligområder er derimot uforsvarlig og kan fort ende i ulykke hvor uskyldige blir kvestet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
I helgene så leker ungdommen seg på glatte veier på fylkesveiene rundt om. Ser heller ikke problemet med det.

Du ser ingen problemer med dette? At uskyldige kan bli kvestet for livet, det er ikke så farlig, for bilen er et leketøy som det er opp til enhver idiot hvordan de skal behandle?

Hvor korttenkt og dum går det an å bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Åjoda! Det er den! Jeg leker enda med biler jeg ;) Har Lada Niva som herjes med. Dog under kontrollerte og sikre former...

Men å sladde rundt i boligområder er derimot uforsvarlig og kan fort ende i ulykke hvor uskyldige blir kvestet.

Og det kan ikke skje ulykker på glatte fylkesveier?! I all verden! Visse folk skulle aldri hatt førerkort. Hvis du virkelig mener alvor nå så håner du alle som har blitt skadet og drept og mistet noen i helt unødvendige bilulykker :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...