Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest vårblomsten
Skrevet

Har tenkt å gå til anskffelse av en epilator. Har aldri prøvd det før, men jeg er så hårete...buhu.. Er det noen som kan gi meg ideer? Hva bør jeg tenke på? Gode og dårlige erfaringer med dette. Kan den brukes overalt på kroppen? Kjedelig med barberhøvelen i dusjen hel tiden :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet kan epilatoren brukes over alt på kroppen, men jeg holder min unna armhulene... En gang med epilering der holdt for min del! Hårene var akkurat passe lange, og epilatoren fikk skikkelig tak og rev ut hår, så jeg ble skikkelig sår. Funker fint på legger og lår, bare pass på at hårene ikke er for lange. Ta det rett etter dusj/bad så huden er varm og myk, da slipper hårene lettere.

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg brukte det før på leggane, fekk lett inngrodde hår av den. Det vert faktisk mykje mindre inngrodde hår av voksing, av ein eller annan grunn. Eg brukte den aldri på bikinilinja og under armane, det trur eg ville gjort alt for vondt. Det tek lang tid å bruke epilatoren, mykje raskare med voks.

Skrevet

Jeg bruker epilator på bikinilinje og under armene, og er kjempefornøyd med Braun sin. Har prøvd på leggene også, men der er det ingen favoritt; får ikke med alle hårene, det tar LANG tid, og det gjør vondt! (Vondere enn under armene og bikinilinjen i min erfaring). Så jeg sverger til voksing på leggene.

Et tips fra meg er å gjøre det etter dusj eller bad (men pass på at huden er helt tørr først, hvis ikke kan det være vanskelig å få med alt), hold huden stram mens du holder på (spesielt viktig under armene og bikinikanten), da slipper du unødvendig irritasjon i huden, og du slipper å nappe i selve huden ved et uhell, pluss at det er lettere å få med alle hårene. Etter bruk bør du smøre på en mild krem el.l. Selv foretrekker jeg jojobaolje. Så kan du bruke en mild skrubb innimellom hver bruk så slipper du inngrodde hår (det finnes også egne kremer siktet inn på dette formålet, men disse har jeg ingen erfaring med...)

I teorien kan du bruke den på hele kroppen, men det er nok ikke alle steder som er like greit å få til skikkelig. Og hvor nyttig den er for deg kommer ann på smerteterskelen din. Men man venner seg til det etterhvert da, selv synes jeg ikke det er så vondt lenger, bare litt ubehagelig liksom, og jeg har brukt epilator de siste 2 årene nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...