Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Der ville jeg ha brukt DuoDerm extra thin "kunstig" hud,isteden

Oi..........nytt produkt for meg! Skal jeg prøve ja! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mitt tips er firewalker krem fra nuskin. Den kaller seg fotkrem, men den er genial til alt, den virker kløedempende, bakterie og soppdrepende og fuktighetsgivende.

Grunnen til at den kalles fotkrem er at om de hadde reklamert for alt den kan hadde den sikkert vært på resept eller i allefall vært klassifisert som legemiddel. Her hjemme bruker vi den på alt, utslett for eksempel, har brukt den på soleksem, på våteksem på hund og mugg på hest, får unger eller dyr sår legger jeg et lag krem på og såret er borte dagen etter.

google nuskin, de har nettbutikk.

Skrevet (endret)

mitt tips er firewalker krem fra nuskin. Den kaller seg fotkrem, men den er genial til alt, den virker kløedempende, bakterie og soppdrepende og fuktighetsgivende.

Grunnen til at den kalles fotkrem er at om de hadde reklamert for alt den kan hadde den sikkert vært på resept eller i allefall vært klassifisert som legemiddel. Her hjemme bruker vi den på alt, utslett for eksempel, har brukt den på soleksem, på våteksem på hund og mugg på hest, får unger eller dyr sår legger jeg et lag krem på og såret er borte dagen etter.

google nuskin, de har nettbutikk.

googla jeg og den inneholder mye av parabenene som jeg personlig ikke liker å bruke mye av

"Methylparaben, Ethylparaben, Propylparaben, Butylparaben"

ref til paraben Skin Deep

Men godt at dere har funnet noe som virker for dere

Nå testes miniform 20% krem for ungen og jeg sverger til helosan orginal for meg (som jeg nettopp har sjekket med funn av Propylparaben...) ,med hth orginal creme under..

*fælt til skrivefeil jeg hadde da...*

Endret av Kårky
Skrevet

Min mor slet med atopisk eksem i mange år. Hun hadde forferdelige sår på hendene, det var helt grusomt å se på. Uansett, hun fikk tips om et kjerringråd. Hvorvidt det fungerer på dere gjenstår å se, men hun smurte seg ihvertfall med kaffegrut på hendene, og etter en uke var hun kvitt hele eksemen. Det var helt merkelig, for der hadde hun i mange år smørt seg inn med utallige kremer, og etter å ha prøvd dette så forsvant det fullstendig. Og nei, dette er ikke tull eller for godt til å være sant, for hennes del ihvertfall er dette helt sant. Min bestemor badet faktisk hele kroppen i kaffegrut og har aldri hatt mykere hud, så hvem vet, kanskje det hjelper?

Mvh Yvonne :heiajente:

• 2 uker senere...
Skrevet

Etter råd her inne bestilte jeg Magiskrem, og jeg er helt ordløs egentlig...... Har brukt kremen i ca en uke, og jeg er HELT eksemfri på hendene!!!! For første gang på 15 år! jeg sitter bare å stirrer....kjenner....og venter på at sprekkene skal komme tilbake. Jeg NYTER å ikke ha vondt, kløe og svie. Det er HELT NYDELIG. -Jeg er helt satt ut egentlig...... Tror vel ikke at alle har samme effekt som meg, men altså.....verd å prøve. Jeg har sannelig prøvd det meste. JOHO, håper det varer! :ler:

Gjest Malha
Skrevet

Hei. Jeg bare lurte på om noen har en kløstillende krem å anbefale? Jeg har hatt eksem siden jeg ble født, men ble heldigvis kvitt det meste utenom på hender og hæler. Og har som mange andre prøvd en haug av kremer, men har ikke funnet en som demper kløen. Kan ikke bruke for fet krem, da kløingen bare blir verre av det. :forvirret:

Har mange allergier, så kan heller ikke bruke noe naturkremer og slikt.

Gjest Bianca26
Skrevet

Har du det varmt eller kaldt på soverommet? Er det varmt, så klær det ofte mer...

Ellers vil jeg tipse om elecon krem... Man må få resept på den, men den er kjempegod! Hvis jeg får et utbrudd er det ikke verre enn at jeg smører på en, kanskje to ganger, så er det vekke! :D

elocon er genial..

Gjest Marit
Skrevet

Jeg bruker multipurpose cream fra Cosmopharma på meg selv. og jeg har atopisk eksem og pleide å få utbrudd over hele kroppen. men ikke nå lenger så lenge jeg smører meg hver gang jeg har bada eller dusja ;)

brukte en sånn sterk krem som jeg fikk på resept før. men den reagerte jeg på. den tok eksemen, men etterhvert fikk jeg utslett fordi jeg ikke tålte den sa legen.. så da måtte jeg på let etter ny :s

Skrevet

Takk for linker. Skal sjekkes ut. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Vær obs på at chosmopharma er TUNGT markedsført her med "vervelinker". Sier ikke at produktene er dårlige (det aner jeg ingenting om), men tipsene er ofte kjøpt og betalt.

Skrevet

Jeg er veldig plaget med eksem på hendene. På dagtid klarer jeg somregel å holde det i sjakk med kremer, motstå kløing og unngå triggerne. Men på natta er det en annen sak..

Jeg kan våkne flere ganger av at jeg driver og klør, og det er dette som er en av grunnene til at jeg ikke får holdt eksemet i sjakk.

Noen som har noen tips om hva som kan være årsaken, og hvordan jeg skal klare å unngå disse nattlige klø-anfallene?

Bomullshansker er prøvd, men klør ofte bare gjennom dem.

:blomst:

Hei

Jeg har brukt en krem som heter sole solution ( leste om den i norsk ukeblad )på datteren min som har atopisk eksem og hun er blitt kjempe fin og klør ikke lenger. Har også anbefalt den til andre og alle er like fornøyde... billig er den også :)

Hvis du vil prøve kan jeg maile deg hvor du kan kjøpe den.

Vh

Smileyface :)

Gjest Bianca26
Skrevet

Hei

Jeg har brukt en krem som heter sole solution ( leste om den i norsk ukeblad )på datteren min som har atopisk eksem og hun er blitt kjempe fin og klør ikke lenger. Har også anbefalt den til andre og alle er like fornøyde... billig er den også :)

Hvis du vil prøve kan jeg maile deg hvor du kan kjøpe den.

Vh

Smileyface :)

Jeg er veldig interessert i å prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...