Gå til innhold

Hvor finne vide støvletter?

oprah1

Anbefalte innlegg

Noen som har gode råd til hvor jeg får kjøpt brede/vide støvletter? Er ganske bred under knærne tydeligvis:(.

Bør være nettsteder eller butikker i Østlandsområdet (Vestfold, Østfold, Oslo og Akershus)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Grensen sko i Oslo har støvletter med forskjellige skaftevidder. Ellers har jeg sett at en del klesbutikker som spesialiserer seg på klær i store størrelser har støvletter, men personlig synes jeg de er alt for dyre i forhold til kvaliteten på skinnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid slitt med å få støvletter til å passe leggene mine, men fant noen nydelige på Roma Calzature på Paleet i Karl Joahns gate. Flott kvalitet!! Prøvde mange, og for første gang passet alle jeg prøvde leggene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Noen støvletter har en spenne som gjør det mulig å regulere vidden noe. Som f.eks denne ecco støvletten: http://www.zappos.com/ecco-hobart Den finnes nok fortsatt i noen ecco butikker eller eurosko butikker.

Ellers kan noen skinnstøvletter blokkes ut ganske mye. Som f.eks denne Camperstøvletten: http://www.logoshopping.com/detail.aspx?ID=164 "Camper-støvlettene har mykt skinn og kan blokkes ganske mye ut. En test har blitt gjort på disse støvlettene i str.37. Den var i utgangspunktet ca 36,5 cm i leggvidde øverst, og ble blokket ut til ca 39 cm, altså utvidet med 2,5 cm."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange stormotebutikker selger støvletter med ekstra vidde.

Edit:

Det var skrevet før ja.... :flau: . .

Endret av -TanteBrun-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merket Klaveness har ofte justerbar vidde.. de selger de på Din Sko..eller var det eurosko... søk på nettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

TS, er du lang med små føtter? Det er mitt problem. Jeg har 36 i sko og er 180 høy og for meg er det umulig å finne høye støvletter.

Støvletter har ofte et bredt midtparti og er smalere øverst, men på meg kommer det brede rundt anklene og det smale der jeg er midt på leggen hvor jeg er bredest, selv om det egentlig skal være under kneet. I tillegg er støvlettvidden tilpasset størrelsen på foten, og øker ca en cm per størrelse.

Alle de som er linket til her har jeg prøvd, og alle har "feil fasong"

Jeg følger med videre, for jeg har superlyst på høye støvletter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...