Gå til innhold

Er jeg en naiv tosk?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ønsker deres ærlige mening ang. om jeg er en naiv tosk eller om det er noe håp for dette forholdet.

Jeg holder på med en fyr på jobb, jeg har vært med han hjem diverse fredags og lørdagsnetter. Hadde også sex første gangen (etter firmafest), noe som jeg er redd har stemplet meg som useriøs. (lurere å være kostbar tenker jeg i ettertid). Når vi er sammen er det såå koselig og jeg kjenner jeg er i ferd med å bli forelska. Er så sårbar etter bruddet med exen og smådesperat etter en ny (men skjuler dette ganske greit for omverdenen).

Problemene er bare at han aldri har spurt om å være med meg utenom sex i helgene. Og jeg skriver mest meldinger (men prøver å begrense det, vil ikke være pågående). Får svar på de fleste, men vanligvis svarer han på 2-3 også gidder han ikke mer selv om jeg stiller hyggelige spm. Nå har jeg hatt en del dager der jeg bevisst ikke har skrevet for å sjekke om han skrev først. Noe han ikke gjorde. Jeg ble svak og skrev melding selv etter noen dager og innrømmte at jeg hadde testet han. Hadde også håpt å være med han denne helgen utenom bare om natten, men i dag skulle han ut med en venninne og en kompis.

Han har sagt han vil bli bedre kjent med meg, men lite tyder på det i praksis. Men hadde jeg vært uaktuell etter ONS, hadde han vel aldri tatt kontakt etter det og hatt meg med hjem flere ganger?

Er fullstendig forvirret jeg. Er veldig følsom av meg og kjenner dette gjør meg deppa. Han er en langt over gjennomsnittet pen fyr, og jeg er redd han er en typisk gutt som driter i jenter og bare bruker dem. Samtidig har jeg ingen "bevis" for det ovenfor meg selv og håper på at han er skikkelig. Ikke for å skryte, men jeg er også en pen jente som tilsynelatende kan få hvem jeg vil. Og jeg har prøvd så godt jeg kan å være passe interessert, ikke skremme han vekk og virke seriøs osv. Hvor har jeg feilet?

Det som bekymrer meg er at vi jobber sammen og jeg er redd for å involvere meg mer i han for så å bli såret og ikke orke jobbe. Men samtidig vil jeg ikke gi opp, tenk om han egentlig er interessert?? Men bare litt avslappet, sjenert osv.

Hva tror DU? Er dette tegn på "he's not that into you" eller er det håp?? Hvordan skal jeg gå frem videre?

Supertakknemlig for alle svar:):)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Helga_*
Skrevet

Han er nok ikke interessert i et forhold. Han liker deg, men ikke nok til å gå for noe mer seriøst. Jeg har selv vært i både hans og din situasjon.

Av egen erfaring vet jeg også at når vi kommer rett fra et forhold over i noe nytt, så ta vi også med litt av vanene og følelsene våre. Et greit antall sms i et forhold, kan virke kvelende på en du akkurat har begynt å rote med.

Er du også sikker på at du ikke har vært så opptatt av å ikke virke desperat at han tror litt casual sex er helt ok for deg?

Mitt råd er uansett å legge forholdet dødt med en gang. Si det gjerne som det er til denne mannen, men ikke legg noe skyld på ham. Finn tid til å ta vare på deg selv litt, og når du er klar så finner du deg en som vet å sette pris på deg

:klemmer:

Gjest Gjest
Skrevet

Leit å si det til deg, men jeg tror ikke han er spesielt interessert.

Hadde han vært det, ville du hørt mer fra ham, og jeg er ganske sikker på at du da ville vært sammen med ham ut i dag. I stedet gikk han ut på byen sammen med andre.

Forsøk å glemme ham. Han er tydeligvis kun ute etter å ha deg når det passer slik, og det er drepen for deg å gå og vente på ham.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
Han er nok ikke interessert i et forhold. Han liker deg, men ikke nok til å gå for noe mer seriøst. Jeg har selv vært i både hans og din situasjon.

Av egen erfaring vet jeg også at når vi kommer rett fra et forhold over i noe nytt, så ta vi også med litt av vanene og følelsene våre. Et greit antall sms i et forhold, kan virke kvelende på en du akkurat har begynt å rote med.

Er du også sikker på at du ikke har vært så opptatt av å ikke virke desperat at han tror litt casual sex er helt ok for deg?

Mitt råd er uansett å legge forholdet dødt med en gang. Si det gjerne som det er til denne mannen, men ikke legg noe skyld på ham. Finn tid til å ta vare på deg selv litt, og når du er klar så finner du deg en som vet å sette pris på deg

:klemmer:

Tusen takk for svar:)

Jeg har vært veldig opptatt av å ikke virke pågående, det stemmer. Men samtidig har jeg vært bevisst på å vise han at jeg liker han, ved å skrive hyggelige spm på sms, ta intiativet til sex etter jobb, skrudd på sjarmen maks osv. Har aldri spurt om å være med han til hverdags eller spurt seriøse spørsmål når jeg har vært med han, men har lagt til rette for at det skal være enkelt for han å gjøre det hvis han ville. Har alltid tidligere vært veldig innstengt og avvisende pga min usikkerhet til gutter, men turd å bryte det nå og være mer frempå (tenkt at jeg går glipp av masse ved å være passiv og redd). Derfor er det ekstra vondt å oppleve at fyren ikke gir responsen jeg ønsker.

Har mistenkt at han spiller kostbar og leker litt med meg, men ingen genuint interessert fyr gir vel så lite av seg selv...:s Vært innom tanken om at han kanskje tror JEG er en player og useriøs pga mitt utseende (selvtilitten henger ikke sammen med utseende, men kanskje omverdenen tror jeg er veldig selvsikker og trenger jekkes ned for å komme innpå. Jobber som modell bl.a men er ikke høy på pæra overhode)

Dessuten hater jeg slike spill, jeg vil ha ærlighet og ekte interesse! Sist jeg spurte om sex gav han meg svevende svar og jeg maste ikke mer. (men da kvelden kom tok han kontakt og ville ha meg med hjem)

Han holder også hender i senga osv, hadde ikke trodd det om han kun ville ha ren bruk og kast sex. Føles så close der og da, at jeg verker etter mer!!

Jeg er ikke så erfaren og må si gutter forvirrer meg maks!

Uansett, takknemlig for svar, hjelper til å klarne tankene:) Føler meg av og til som en idiot som klamrer meg etter et halmstrå, andre ganger som en pessimist som ikke vil gi det en sjanse pga lat med sms og ingen invitasjon til dag-date.

Strever litt med denne svaringen her jeg, unnskyld hvis jeg har sendt svar mange ganger eller noe:p:p

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Han er tiltrukket av deg fysisk, men ikke mer enn det.

Det tror jeg iallefall.

Hadde det samme "problemet" med en på jobb, seksuell kjemi men ingenting til felles.

Move on, det finnes kjekke OG morsomme mannfolk :)

Gjest Gjest
Skrevet
Leit å si det til deg, men jeg tror ikke han er spesielt interessert.

Hadde han vært det, ville du hørt mer fra ham, og jeg er ganske sikker på at du da ville vært sammen med ham ut i dag. I stedet gikk han ut på byen sammen med andre.

Forsøk å glemme ham. Han er tydeligvis kun ute etter å ha deg når det passer slik, og det er drepen for deg å gå og vente på ham.

Må nok si meg enig, selv om sannheten gjør vondt!

Jeg hadde ønskt jeg kunne skru av følelsene og kun hatt denne after-work-sexen uten noe mer om og men. Men jeg kan ikke noe for det, jeg knytter meg raskt til gutter og er som en hundevalp inni meg. Spes. når de er pene og det føles som et kupp! Andre gutter bryr jeg meg ikke så mye om om det ikke funker, men dette er den fineste jeg noen gang har vært borti og ønsket om at det skulle fungere var så sterkt.

Blæh, gutter altså!:P

Det skulle vært flere seriøse der ute:/

Gjest Gjest
Skrevet
Han er tiltrukket av deg fysisk, men ikke mer enn det.

Det tror jeg iallefall.

Hadde det samme "problemet" med en på jobb, seksuell kjemi men ingenting til felles.

Move on, det finnes kjekke OG morsomme mannfolk :)

Takk for svar:)

Og jeg som har prøvd å være sååå snill, søt, ikke-manipulerende bitch eller psyko kjerring (:P), morsom, gitt mye av meg selv, ikke bare glidd på utseende osv. Jaja, jeg har hvertfall gjort mitt beste, kan ikke tvinge noen til å like meg:(

Gjest Gjest
Skrevet

Det høres ut som klassisk sex for hygge, men ikke noe mer. Føler med deg :klemmer:

Kom deg videre og ikke tenk for mye av det. Det er så mange sexy herlige morsomme fisker der ute i havet :fnise:

Og hvis du absolutt vil ha denne så kan du gjøre en siste test og legge planer et par ganger som han sender deg melding og se om han likevel vil møte deg etter det. Gjør deg litt kostbar! Det hender at de kommer svømmende for å sjekke hvor du ble av da.

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet
Det høres ut som klassisk sex for hygge, men ikke noe mer. Føler med deg :klemmer:

Kom deg videre og ikke tenk for mye av det. Det er så mange sexy herlige morsomme fisker der ute i havet :fnise:

Og hvis du absolutt vil ha denne så kan du gjøre en siste test og legge planer et par ganger som han sender deg melding og se om han likevel vil møte deg etter det. Gjør deg litt kostbar! Det hender at de kommer svømmende for å sjekke hvor du ble av da.

Lykke til!

Fiskestangen min funker ikke på seriøse fisker;):P

Hva mener du? Være "opptatt" med noe annet hvis han spør om å være med meg? Problemet er jo at han ikke spør:/ Eller; han spør av og til "planer for dagen?", "gjør på?" men inviterer meg aldri. Har lyst å spille kostbar, men da skjer det neppe noenting iom at han ikke tar intiativet selv:s Burde spilt mer kostbar fra begynnelsen tror jeg, nå føler jeg ikke jeg har råd til det:s

Gjest Gjest_Helga_*
Skrevet
Må nok si meg enig, selv om sannheten gjør vondt!

Jeg hadde ønskt jeg kunne skru av følelsene og kun hatt denne after-work-sexen uten noe mer om og men. Men jeg kan ikke noe for det, jeg knytter meg raskt til gutter og er som en hundevalp inni meg. Spes. når de er pene og det føles som et kupp! Andre gutter bryr jeg meg ikke så mye om om det ikke funker, men dette er den fineste jeg noen gang har vært borti og ønsket om at det skulle fungere var så sterkt.

Blæh, gutter altså!:P

Det skulle vært flere seriøse der ute:/

Du er nok en såpass ung og flott jente at du kan finne deg en kjekk, sexy OG snill gutt som vil være kjæresten din? Ikke kast bort energi og følelser på casual sex - gå for alt eller ingenting du! Jeg

synes det er flott at du tør å gi litt mer av deg selv i starten. Vi jenter vil nok uansett treffe endel frosker i løpet av et liv, så ikke knytt det opp til det at du tar mer kontakt. Om denne mannen hadde vært forelsket, hadde alt initiativet du viste i starten vært riktig. Bare er lite varsko, om du er en pen jente (noe du sikkert er i og med at du er modell) så vil du oppleve at de fleste menn aldri vil si nei takk om du er interessert. Bruk litt tid på å finne ut om det kun er utseende ditt de er interessert i. Da unngår du å bli såret for ofte.

Gjest Gjest
Skrevet
Du er nok en såpass ung og flott jente at du kan finne deg en kjekk, sexy OG snill gutt som vil være kjæresten din? Ikke kast bort energi og følelser på casual sex - gå for alt eller ingenting du! Jeg

synes det er flott at du tør å gi litt mer av deg selv i starten. Vi jenter vil nok uansett treffe endel frosker i løpet av et liv, så ikke knytt det opp til det at du tar mer kontakt. Om denne mannen hadde vært forelsket, hadde alt initiativet du viste i starten vært riktig. Bare er lite varsko, om du er en pen jente (noe du sikkert er i og med at du er modell) så vil du oppleve at de fleste menn aldri vil si nei takk om du er interessert. Bruk litt tid på å finne ut om det kun er utseende ditt de er interessert i. Da unngår du å bli såret for ofte.

Tusen takk for et hyggelig svar, det varmet:) Jeg trenger mot nok til å si "nei dette vil jeg ikke" til meg selv, jeg har lett for å være svak og la meg utnytte.

Litt OT kanskje, men: Faktisk er pent utseende en klamp om foten i blant. Mange tror du tåler å bli herjet med fordi selvtillitten er på topp. Andre tør ikke prøve seg pga de tror du ikke vil ha dem (og typisk pen, selvsikre gutter som tør har ofte bruk og kast-mentalitet)og de snille, seriøse og rolige holder seg unna. Så har man dem du sier, som bare syns utseende er kult og så viser det seg at de aldri egentlig var interessert i MEG. Og som sjenert og naiv kan man lett gå på smeller da:(

Nei, jeg tror jeg skal prøve meg på NETTDATING jeg, da blir man kjent med personen fremfor kroppen:)

Gjest Gjest_Helga_*
Skrevet
Litt OT kanskje, men: Faktisk er pent utseende en klamp om foten i blant. Mange tror du tåler å bli herjet med fordi selvtillitten er på topp. Andre tør ikke prøve seg pga de tror du ikke vil ha dem (og typisk pen, selvsikre gutter som tør har ofte bruk og kast-mentalitet)og de snille, seriøse og rolige holder seg unna. Så har man dem du sier, som bare syns utseende er kult og så viser det seg at de aldri egentlig var interessert i MEG. Og som sjenert og naiv kan man lett gå på smeller da:(

Har vært i samme situasjon selv. Nå er jeg eldre og kaskje litt klokere - iallefall har jeg lettere for å "lese" guttene :fnise: Men jeg har nok blitt litt vanskelig å komme inn på etterhvert. Å tenke over hva slags type man ville trives med, og gå litt aktivt inn for å se etter ham, kan kanskje være lurt? Istedenfor å bare "velge blant" de som dukker opp foran nesen vår?

Gjest Gjest_ester_*
Skrevet

- Høres ut som du skjønner godt hva som skjer her. Men det er som kjent forskjell på følelser og fornuft.

Så neste gang du treffer en du har lyst å gå videre med, bruk tid på å bli kjent og ikke fall for fristelsen til å gjøre deg altfor tilgjengelig. Ha gjerne egne planer. Da får du virkelig vite om han gidder å vente på deg.

Og se mer på handling enn hør på ord. Det må være samsvar mellom det han sier og det han gjør.

Når det gjelder nettdating, så skjer igrunnen det samme der. Man kan aldri vite hvem som er frosk og ikke.

Husk at mange vil nok ta kontakt hvis du legger ut et flott bilde, og at det er en real jobb å skille seriøse fra useriøse. Ta deg tid, er mitt råd.

Gjest Gjest
Skrevet

I dag skreiv jeg sms igjen, rett og slett fordi jeg var nysgjerrig og gir litt mer blaffen i om han blir skremt og syns jeg er masete. Tror ikke det blir noe uansett, så bedre å vite at jeg har prøvd alt enn å la være:)

Spurte hva han skulle i kveld, han skulle kanskje ut og jeg skrev ganske hintete at jeg også ville ut, men hadde ikke vors. Spurte hvem han skulle med og fikk aldri svar.

Jaja, NÅ er vel hvertfall alt håp ute. Gruer meg bare til neste helg fordi da jobber vi sammen og jeg kommer til å være supernervøs for at han skal spørre meg. Samtidig blir jeg skuffet hvis han ikke spør, har egentlig veldig lyst å avvise han slik han har avvist meg:p

Gjest Gjest
Skrevet
I dag skreiv jeg sms igjen, rett og slett fordi jeg var nysgjerrig og gir litt mer blaffen i om han blir skremt og syns jeg er masete. Tror ikke det blir noe uansett, så bedre å vite at jeg har prøvd alt enn å la være:)

Spurte hva han skulle i kveld, han skulle kanskje ut og jeg skrev ganske hintete at jeg også ville ut, men hadde ikke vors. Spurte hvem han skulle med og fikk aldri svar.

Jaja, NÅ er vel hvertfall alt håp ute. Gruer meg bare til neste helg fordi da jobber vi sammen og jeg kommer til å være supernervøs for at han skal spørre meg. Samtidig blir jeg skuffet hvis han ikke spør, har egentlig veldig lyst å avvise han slik han har avvist meg:p

Hei jenta :)

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg! Så du er ikke alene. Gutten det er snakk om er en skikkelig "player", men samtidig har vi det kjempefint de gangene vi er sammen.

Men hver eneste gang er det jeg som må spørre, og i det siste har han avvist meg (senest i dag). han sier at han vil fortsatt være friends with benefits, men, vet ikke, blir litt feil for meg å sitte og vente på ham, og komme til han når han føler for det..!

men bare gjør deg litt kostbar fremover, og husk at det finnes så utrolig mange flotte menn der ute :) Ikke noe vits å kaste bort tanker og tid på idioter!

Og nå skal jeg følge mitt eget råd ;)

Lykke til!! :)

Gjest Elijah
Skrevet

Heisann,

Du hørest ut som en veldig søt og koselig jente. Hva med at du gir meg telefonnummeret ditt og så glemmer du han idioten der? ;) ;)

Neida, helt alvorlig så tror jeg desverre de andre har rett i det de skriver. Det har garantert ikke noe med deg å gjøre, han er sikkert bare ikke interessert i et forhold akkurat nå. Det er litt synd at han ikke klarer å kommunisere dette klart og tydelig, men slik er det desverre ofte mellom kvinner og menn.

I situasjoner hvor jeg er usikker på hva en kvinne mener og jeg faktisk bryr meg om utfallet, så bruker jeg faktisk å spørre veldig direkte: "Beklager, men jeg er ofte litt dårlig til å tolke en kvinnes signal. Er du interessert i meg eller ikke?"

Er ikke så ofte, men det har hendt. Alltid morsomt å se på hjernen deres kortslutte når jeg spør ;)

Anyways, nå eller en annen gang kan du jo alltids være så direkte som jeg er om du vil ha et endelig og ærlig svar. Det er kanskje veldig high risk, men for min del er det verdt det.

Lykke til videre ;)

Gjest Elijah
Skrevet

Nei, jeg tror jeg skal prøve meg på NETTDATING jeg, da blir man kjent med personen fremfor kroppen:)

Exactly.

Kan jeg få lov til å sitere deg på dette? :)

Tror du vil kjenne deg igjen i hva jeg skrev om nettop dette for et par dager siden ;)

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...p;#entry7877287

Gjest Gjest
Skrevet
Hei jenta :)

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg! Så du er ikke alene. Gutten det er snakk om er en skikkelig "player", men samtidig har vi det kjempefint de gangene vi er sammen.

Men hver eneste gang er det jeg som må spørre, og i det siste har han avvist meg (senest i dag). han sier at han vil fortsatt være friends with benefits, men, vet ikke, blir litt feil for meg å sitte og vente på ham, og komme til han når han føler for det..!

men bare gjør deg litt kostbar fremover, og husk at det finnes så utrolig mange flotte menn der ute :) Ikke noe vits å kaste bort tanker og tid på idioter!

Og nå skal jeg følge mitt eget råd ;)

Lykke til!! :)

Godt å høre jeg ikke er alene:) Jeg er litt sur på meg selv hvis det viser seg "min" er en player, fordi jeg trodde jeg greide se hvem som var det:p Halvparten av guttene på jobben ER playere, det merket jeg fort og disse har jeg og vil jeg alltid holde meg langt unna. Han her virket så stille, søt og perfekt, argh! Det var faktisk jeg som sjekket han opp, han satt bare rolig og snakket ikke med noen. Ingenting som lyste player, før nå.

Ja, følg dine egne råd;) Jeg vil være kostbar! Det er bare så vanskelig med gutter som er så intiativløse, da klør det i fingrene!

I dag feks skulle jeg jo enten ut eller jobbe natt, men det ble avlyst. Det vet ikke han, men nå skal jeg ikke skrive noe resten av kvelden og se om jeg får en melding i 3-tiden i natt om sex;) Tviler veldig, men lov å håpe:)

Hvis ikke kommer neste helg til å bli ubehagelig:s:s

Og det som plager meg er at han skrev jo før og tok intiativet, hvorfor har det dalt liksom?? Er han en som går lei etter 2 uker? Er det noe jeg har gjort gale eller likte han ikke at jeg tok intiativet til sex to dager på rad?:s Tankene svirrer, det skulle vært en av-knapp:p

Gjest Gjest
Skrevet
Heisann,

Du hørest ut som en veldig søt og koselig jente. Hva med at du gir meg telefonnummeret ditt og så glemmer du han idioten der? ;) ;)

Neida, helt alvorlig så tror jeg desverre de andre har rett i det de skriver. Det har garantert ikke noe med deg å gjøre, han er sikkert bare ikke interessert i et forhold akkurat nå. Det er litt synd at han ikke klarer å kommunisere dette klart og tydelig, men slik er det desverre ofte mellom kvinner og menn.

I situasjoner hvor jeg er usikker på hva en kvinne mener og jeg faktisk bryr meg om utfallet, så bruker jeg faktisk å spørre veldig direkte: "Beklager, men jeg er ofte litt dårlig til å tolke en kvinnes signal. Er du interessert i meg eller ikke?"

Er ikke så ofte, men det har hendt. Alltid morsomt å se på hjernen deres kortslutte når jeg spør ;)

Anyways, nå eller en annen gang kan du jo alltids være så direkte som jeg er om du vil ha et endelig og ærlig svar. Det er kanskje veldig high risk, men for min del er det verdt det.

Lykke til videre ;)

hehe:)

Ja, jeg har tenkt tanken selv også, spør rett ut! Her nytter det tydeligvis ikke med hinting og håping.

Men problem nr 1) Spør jeg på sms svarer han nok ikke. Det gjør han ingenting å la være å svare på spm han ikke føler for. Dermed oppnår jeg ingenting og blir bare gående rundt som et nervevrak når jeg venter på svar:p Hadde jeg bare klart å gi litt mer f*en hadde livet vært enklere!

Problem nr 2) Stoltheten min blir såret om svaret er "nei, jeg er overhode ikke interessert i deg" og det er ikke gøy:p Jeg er ikke veldig opptatt av stoltheten, men å legge seg flat for en gutt og nesten tygle om "liiiker du meg?" er noe jeg helst ikke vil gjøre. Spesiellt siden vi jobber sammen, så er det pinlig å møte han hele tiden og vite at "han ville ikke ha deg og du trodde det, hahaha!".

Problem nr 3) Svevende svar som bare får meg til å undre enda mer og i verste fall få håpet tilbake for så å bli knust på ny. Vet ikke jeg, men jeg hadde hatt vanskelig for å si nei og være ærlig hvis en naken gutt så meg dypt i øynene og spurte søtt:p

Så jeg må spør face to face i så fall. Det betyr at jeg må være med han hjem en natt til, jeg møter han jo ikke ellers. Og jeg føler selvrespekten sier nei til å være puledukke for nok en natt og rippe opp i alt.

Jeg er btw 21 år og han 1 år eldre om det skulle ha noen betydning for denne diskusjonen, tror jeg har glemt å nevne det før:p

Gjest Gjest
Skrevet

Han er ikke nok interessert i deg, bevar selvrespekten din og bruk energi på en som tydelig bryr seg om deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...