Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Husk at det ikke er bra og børste fjeset med gamle basiller! Vask kostene dine jevnlig med shampo! Ha litt shampo og vann i hånden og gnikk kosten rundt. Du ser når vannet og skummet blir rent (Hold alltid kosten med busten nedover, så du ikke får vann innover i kosten slik at limet kan løsne). Skyll godt, tørk på et håndkle, form børsten slik den skal være, og legg flatt til tørk på et håndkle etterpå! Det tar gjerne en natt++. Du kan også tørke av kostene etter hvert bruk på våtservietter (baby-, sminkeservietter osv.) i tillegg, for å få vekk rester.

(PS. dette er ikke eksperttips!)

Benytt også anledningen til å lakke over børstenavnet/-nummeret med klar neglelakk (med mindre du kan alle navnene/numrene utenatt til du evt. skal kjøpe nye), slik at teksten holder seg tydelig.

Endret av Jade
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, jeg har husket å vaske børstene mine ;)

Gjest Heidie
Skrevet

Me too ;) Jeg føler nesten jeg er litt vaskefreak når det gjelder kostene mine. Liker ikke å la dem ligge over natta skitne. I hvert fall ikke hvis jeg har brukt sterke farger. Har noen koster som enda er litt rosa eller blå, og som ikke burde vært det :(

Skrevet

Vasker mine bare noen få ganger i året, har sminket meg i snart 20 år og har ikke dødd enda.

Skrevet

Ja, senest i går, er veldig nøye på dette; spesielt de som brukes til foundation og pudder (innbiller meg at de er verst) :)

Skrevet

Huff, må innrømme at når jeg vasket kostene mine hin dagen, så var det sikkert en måned siden forrige gang. Men jeg skal følge mitt eget råd og bli mye flinkere :D

Skrevet

Jeg vasker koster til mineralfoundation og rouge ca. en gang hver uke, og koster til øynene etter hver bruk.

Skrevet

Jeg er av det litt sløve slaget, og vasker koster til mineralfoundation, pudder og rouge annenhver uke omtrent. Koster jeg bruker sjelden (øyeskygge etc.) går det langt lengre tid mellom hver gang jeg vasker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...