Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man shopper for over NOK 200 på Shopping4net, så kommer det et gebyr på 39kr i tollklareringskostnad. Vil det si at det ikke kommer postens tollgebyr i tillegg?

Klipp fra kjøpsvilkårene deres:

Fraktkostnad/Fraktvilkår

På samtlige ordrer som leveres til Norge kommer en frakt- eller tollklareringskostnad i tillegg.

For produkter med verdier som er høyere enn 200 NOK inngår MOMS og frakt – kun et tollklareringsgebyr på 39 NOK kommer i tillegg. For ordrer som inneholder produkter som har verdier på både over og under 200 NOK benyttes samme metode.

Vareverdi ------- Fraktkostnad ----------- Tollklareringskostnad --- Fraktvilkår (Incoterms 2000)

<= 200 NOK --- 6 NOK / forsendelse --- 0 NOK ---------------------- FCA* Västra Frölunda

> 200 NOK ----- 0 NOK -------------------- 39 NOK --------------------- DDP* "Kjøpers adresse"

*FCA - Free Carrier (Kjøperen betaler frakten og står for risikoen ved forsvunnet gods)

*DDP - Delivery Duty Paid (Selgeren, d.v.s Shopping4net, står for transportkostnaden og risikoen for forsvunnet gods).

Totalsummen inkl MOMS og frakt for bestilte varer er alltid tilgjengelig i handlevognen, kassen og i margen til høyre på internettsiden. Ingen øvrige kostnader kommer i tillegg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bestillt linser herfra mange ganger (over 200,-) og har aldri måtte betale moms når jeg får pakken :) så det er vel inkludert på et vis da, uten at jeg har satt meg videre inn i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...