Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Hei, Min samboer jobber som håndtverker i et relativt lite firma. En familiebedrift, men med endel andre ansatte. Min sambo har hatt en konflikt gående med en av sjefene i firmaet, men fått heller dårlig respons da han har prøvd i ordne opp. (han kan være veldig rett frem og legger lite i mellom) Jeg mener at han hadde rett i denne konflikten, men det er ikke egentlig veldig vesentlig. Min samboer ble møtt dagen etter med at flere andre ansatte visste om dette. Ganske spesielt og lite profesjonellt. Dette har ikke blitt pratet noe mer om, bare vært en isfront siden. En gang i året har firmaet tur til fjellet for ansatte med familie. I år fikk ikke min sambo vite om det engang..Han fikk høre det tilfeldig av en som ikke jobber i firmaet engang, de skulle dra idag. Kan man holde på sånn? Det er da virkelig dårlig gjort å utestenge EN person av ca 30 ansatte. Kan ikke vite sikkert om det er pga denne konflikten heller, de er flere sjefer. Men var visst denne ene som hadde arrangert turen. Voksne folk som holder på sånn, fordi en ansatt tør si ifra om ting. Trenger ikke være enig heller, men som leder må man jo være profesjonell. Og dette er over 3 mnd siden, måte på hvor lenge han skal være sur. Hva skal man gjøre, han har oversett min sambo fullstendig siden da. (er ikke han som er hans nærmeste sjef, derfor har det vært mulig). men man føler seg jo ikke veldig velkommen på jobb når det blir sånn. Verneombudet er det sikkert noen som kommer til å nevne. Det er meningsløst, verneombudet er nemlig sønnen til denne idioten. Legolandfirma alså
Gjest far Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Ja, utestengelse er også en form for mobbing. Jeg tror dessverre at om ikke din samboer er en mentalt sterk mann som tåler slikt, så bør han se seg om etter annen jobb. Min erfaring er at i slike tilfeller så blir det ikke bedre heller, dessverre. Håper andre har noen gode tips å gi for hvordan forbedre situasjonen.
LitaPia Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Ring til arbeidstilsynet, der jobber det flinke mennesker som er veldig behjelpelige med tips og råd i slike saker. Jeg har ringt arbeidstilsynet selv i en liknende sak og fikk råd om hva jeg skulle gjøre og hvordan jeg skulle gå fram. Anbefales på det sterkeste! Man kan ringe som anonym også.
LitaPia Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 Og som svar på spørsmålet; JA- det er mobbing på arbeidsplassen.
Gjest ts Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 Takk for svar begge to Skal prøve å få han til å ringe arbeidstilsynet, er alltid vondt å føle seg utenfor. Han er heldigvis sterkere enn jeg ville vært.
Gjest ts Skrevet 7. mars 2010 #7 Skrevet 7. mars 2010 Nei han er dessverre ikke det. Og sønnen til sjefen er som sagt tillitsvalgt, så han er ikke akkurat objektiv. (er det i det hele tatt lov?) De er faktisk ikke så mange som 30 ansatte heller som jeg trodde, de er 20 inkl 4 sjefer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå