Gå til innhold

Invitert til kaffe i bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Emma_*
Skrevet

Hei alle dere eksperter :)

Hva har man på seg når man er invitert til kaffe i et bryllup? Man kommer vel ikke akkurat i fotsid kjole?

Videoannonse
Annonse
Gjest Supermimz
Skrevet

Det var jommen et godt spørsmål. Jeg skal selv på kaffe i et brullup til sommeren. Jeg tror jeg kommer til å ha på med noe som rekker under knærne. Man skal visst ikke bruke lårkort heller. :)

Skrevet

vanlig sommerlang kjole? sånn midt på leggen? kunne funnet på å komme med kjole som stopper rett over kneet også jeg da, for det er en lengde jeg kler...

Skrevet

Jeg har gått i fotsid kjole i kaffe, jeg. Synes det er bedre enn kort, ser ihvertfall ikke problemet. Det er imidlertid stoooor forskjell på fotside kjoler.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror ikke det er noe problem hvis de går rett over kneet heller. Det kommer kanskje an på hvem du skal i selskap til? Hvordan de er mener jeg. Tradisjonelle vs utradisjonelle? Og ikke minst- hva forventer de av deg?

Gjest Sommerjenta*
Skrevet

Tror jeg hadde gått for kjole, en vanlig pen variant, kommer an på hvilket type bryllup det er. Lengden avhenger av hvordan jeg vanligvis går. Noen foretrekker lange, andre korte :lillesky: Det handler jo litt om å føle seg vel i selskap med de andre gjestene, og da blir det feil å komme i et veldig casual antrekk, selv om man "bare" skal til kaffe. Man får jo med seg hele festen, dansen, kakene og feiringen generelt :romeo: . Bryllupet er jo langt fra over :jepp:

Skrevet

Finn ut om de som er invitert på middag har fått en dresskode. (fant en god link på dresskoder her. ) Har brudeparet gått med en dresskode er det lettere å finne ut hva man skal ha på seg - selv om man er invitert kun til kaffen.

Men uansett er det viktigste, at du har på deg noe du selv føler deg vel i! - om det er lang eller kort kjole er sånn sett opp til om du trives best i lang eller kort kjole.

Skrevet (endret)

I min krets hadde de blitt glade uansett hva jeg kom i, bare jeg kom, så jeg hadde tatt på meg noe jeg hadde følt meg fin i. Sånn etikette betyr jo ingenting, så lenge man er pyntet og ren :) Heldigvis har vi det sånn.

Endret av NovaFlare
Skrevet

Lang eller kort, spiller da ingen rolle.

Skrevet (endret)
I min krets hadde de blitt glade uansett hva jeg kom i, bare jeg kom, så jeg hadde tatt på meg noe jeg hadde følt meg fin i. Sånn etikette betyr jo ingenting, så lenge man er pyntet og ren :) Heldigvis har vi det sånn.

I min krets hadde du ikke fått kommet etter en uttalelse som "sånn etikette betyr jo ingenting". :gjeiper: De liker at folk har bordskikk, et snev av sosial kompetanse og manerer i tillegg til et rent og pent ytre... De ELSKER etikette :)

Men jeg tror de også hadde vært mer opptatt av at jeg kom enn hva jeg kom i, så lenge det var anstendig og pent. Håper de fleste er sånn, selv om jeg vet at mange ikke er det.

Endret av Tante
Skrevet (endret)

De som kommer til middag har jo ikke annen dresskode enn de som kun kommer til festen! Gå med det du vil (som er pent), eller spør brudeparet om det er en spesiell dresskode (det er det sikkert ikke, siden det ikke står noe i invitasjonen).

Endret av Jade
Skrevet
I min krets hadde du ikke fått kommet etter en uttalelse som "sånn etikette betyr jo ingenting". :gjeiper:

Hehe, ja, det kom ut litt feil, mente KUN klærne, IKKE skikk og bruk :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...