Gjest Vet lite om oppussing Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Hei Jeg har kjøpt meg ny leilghet! Er en gammel bygård fra slutten av 1800-tallet i oslo. Det jeg da ønsker er å kunne finne frem teglsteinsvegger bak en eller flere av veggene. Det eneste jeg vet nå er at veggene består at panel, strie og malte plater. Selve byggningen utvendig er i teglstein som er murt over. Hvordan i all verden skal jeg gå frem for å finne ut hva som er bak mine innvendige vegger? Kjedelig å ødelegge en vegg til ingen nytte. Har tenkt på å legge ut på anbudstoget og la en snekker finne ut av det. Hadde egnetlig vært bedre om jeg kunne gjøre mesteparten av jobben selv. Noen som har tips?
kaprifolen Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Tømrerfrua svarer! Kjøp deg et langt bor (de kaller det søkebor), og bor deg innover et sted det ikke synes så godt... Kommer det rødt støv ut, er det tegl! Hullet kan du evt tette igjen med akryl, men det blir ikke store hullet... Pass bare på at det ikke er vann eller strøm der du borrer... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå