Suzy Skrevet 9. oktober 2003 #21 Skrevet 9. oktober 2003 Er det ikke rart at nesten ALLE jenter klager over at jenter er så kaklete? At alle mener at alle andre jenter er det, men tydeligvis ikke dem selv? Rare greier :klø: Møter oss selv i døra ja... Suz
Gjest Nightwish Skrevet 14. oktober 2003 #22 Skrevet 14. oktober 2003 Jeg kjenner mange jenter jeg, ikke bare meg selv. Problemet er at jeg har et mannsdominerende yrke. Flesteparten av jentene jeg kjenner ( damer av kompiser ) er redd for å komme på besøk fordi de tror at hjemme i mitt hus er det møkkete. De er rett og slett redd for å få skitt på seg. Du finner ikke mange jenter der ute som interesserer seg for traktorer, kuer, silo etc, som selfølgelig er en del av min verden. Gutter er MINDRE kompliserte enn jenter.
Gjest Pjusk Skrevet 14. oktober 2003 #23 Skrevet 14. oktober 2003 Jeg kjenner mange jenter jeg, ikke bare meg selv. Problemet er at jeg har et mannsdominerende yrke. Flesteparten av jentene jeg kjenner ( damer av kompiser ) er redd for å komme på besøk fordi de tror at hjemme i mitt hus er det møkkete. De er rett og slett redd for å få skitt på seg. Du finner ikke mange jenter der ute som interesserer seg for traktorer, kuer, silo etc, som selfølgelig er en del av min verden. Så du har invitert jenter hjem til deg og de har takket nei fordi de er redde for å bli møkkete? Sorry, dette synes jeg høres tullete ut! Er dette noe du antar eller har de sagt det til deg? Forresten får det være måte på generalisering: Jeg har masse venninner og vi snakker da vitterlig om andre ting også enn bare "pjatt". Vi diskuterer riktignok ikke så mye traktor og silo (selv om hun ene er bonde), men det behøver vel ikke bety at vi kun tørrprater rundt gardiner og stæsj?
aline Skrevet 14. oktober 2003 #24 Skrevet 14. oktober 2003 Jeg lurer litt på hva slags steder dere møter kvinner på jeg? siden dere tydeligvis bare møter doller som kun snakker om sminke og kjekke kjendisser? Det finnes da minst like mange forskjellige kvinner som det finnes forskjellige mannfolk må skjønne!! :fy: Dere blir ikke venner med "hvem som helst" av mannfolk heller sant? dere blir kjent med dem som dere føler en kontakt med eller har felles interesser med? eller tar jeg feil? Det samme gjelder da kvinnfolk! Både i jobbsituasjon, fritid og gammelvenner så har jeg gode kvinnelige venner, noen yderst få av dem diskuterer jeg en sjelden gang i blandt sminke med, dersom en av oss faktisk lurer på noe eller har kommet over noe aureka-greier. Ellers diskuteres alt mellom himmel og jord!! Diskusjoner, småprat, betroelser, spørsmål og meningsutvekslinger om alt fra interesser til det som stod i avisa her forleden. Det jeg etterhvert har funnet behagelig med kvinner, er at når jeg tror jeg er helt sikker på at de kun er ute etter vennskap, så har jeg faktisk hittil alltid hatt rett!!! Der har opptil flere av mannfolka svikta!! :-? (ikke alle, men flere.)
VesleBråka Skrevet 14. oktober 2003 #25 Skrevet 14. oktober 2003 Jeg har en god del venninner, men jeg må jammen tenke meg om for å finne ut av om vi i det hele tatt har diskutert nylonstrømper, parfyme, sminke og hårruller.. Må kanskje legges til at de venninnene jeg har er ikke slike mennesker som synes slike samtaler er interessante heller. Vi bruker tiden vår sammen på å kose oss, dra ut på eventyr, le, gjøre ting sammen.. har aldri vært noen fan av sladder heller jeg. Mulig noen vil stemple de jentene som "guttejenter". Lette å være sammen med som gutter ja, men ikke traktorlesber; pene flotte jenter med humor og bein i nesa. På den annen side synes jeg det er vanskelig/kjedelig å snakke med både gutter og jenter som er tverre og firkanta. Jeg gidder ikke snakke særlig om førstegangstjeneste, bil, silo eller fjøs heller, hvis ikke de har noe interessant å fortelle. Kjenner ei som er helt uten sosiale antenner, hun skremmer bort folk! Hun jobber i Nsb og har hest som hobby, det ENESTE hun vil snakke om er tog og hest! SÅ klager hun over at hun ikke får noen venner. Det begrenser seg da hvor mye folk som ikke driver med tog eller hest gidder å snakke om bare det. Hva med å spørre litt om den andre personen? Snakke om ting som skjer rundt omkring? Være litt interessert utover egen hverdag?
Gundel Gaukeley Skrevet 15. oktober 2003 #26 Skrevet 15. oktober 2003 Jeg kjenner mange jenter jeg, ikke bare meg selv. Problemet er at jeg har et mannsdominerende yrke. Flesteparten av jentene jeg kjenner ( damer av kompiser ) er redd for å komme på besøk fordi de tror at hjemme i mitt hus er det møkkete. De er rett og slett redd for å få skitt på seg. Du finner ikke mange jenter der ute som interesserer seg for traktorer, kuer, silo etc, som selfølgelig er en del av min verden. Gutter er MINDRE kompliserte enn jenter. Når det gjelder traktorer syns jeg Ford er no dritt og at JD er stiiiilig..... Kuer er et ok emne, spesiellt om du er interessert i løsdrift..... Silo kan vi også godt snakke om, selv om de "nye" rundballene også er artige. Dessuten syns jeg vi skal snakke litt om tilskuddsordningene i landbruket, (de kan vi bruke en hel kveld på!) Og møkk!? Vel, i slutten av måneden skal jeg på NM i pløying med hest på Tromøya, gleder meg hermningsløst....
sirka Skrevet 17. november 2003 #27 Skrevet 17. november 2003 Har nesten bare guttevenner selv jeg, men jeg er ikke spesielt "tomboy". Jeg er skikkelig dårlig til å opprettholde kontakten med venner fra forskjellige steder, og det har vist seg at guttevennene mine har vært flinkest til å ta kontakt med meg....
Jen Skrevet 17. november 2003 #28 Skrevet 17. november 2003 Er det ikke rart at nesten ALLE jenter klager over at jenter er så kaklete? At alle mener at alle andre jenter er det, men tydeligvis ikke dem selv? Rare greier :klø: Det er jo egentlig ganske logisk. Man vil jo kakle selv, ikke høre på andre sin kakling.
Såpebobla Skrevet 19. november 2003 #29 Skrevet 19. november 2003 Jenter er finurlige vesner. Kanskje har du rett og slett ikke møtt noen som er verdt å være venner med, som har samme interesser som deg osv. Har delvis samme problemet selv, men aksepterer det....
Bø Skrevet 20. november 2003 #30 Skrevet 20. november 2003 Jeg er nok litt uenig med flertallet her. Dersom du ikke klarer å finne en eneste venn, så blir det litt for enkelt å si at det er alle andre det er noe feil med. Jeg så på et TV-show m/ psykologen "Dr. Phil" for en stund siden. Der deltok det en dame som var så fortvilet over at hun ikke fikk seg noen venninner. Hun hadde nok forventet seg et "alle andre er bare misunnelig på deg fordi du er så pen"- svar, men fikk ikke det. De filmet henne i situasjoner med andre kvinner, og da hun fikk se sin egen adferd på skjermen, forsto også hun hvorfor hun ikke hadde jente-venner. Her er en link: http://www.drphil.com/advice/advice.jhtml?...n=Communication
Irka Skrevet 21. november 2003 #31 Skrevet 21. november 2003 Jeg er nok litt uenig med flertallet her. Dersom du ikke klarer å finne en eneste venn, så blir det litt for enkelt å si at det er alle andre det er noe feil med. Jeg så på et TV-show m/ psykologen "Dr. Phil" for en stund siden. Der deltok det en dame som var så fortvilet over at hun ikke fikk seg noen venninner. Hun hadde nok forventet seg et "alle andre er bare misunnelig på deg fordi du er så pen"- svar, men fikk ikke det. De filmet henne i situasjoner med andre kvinner, og da hun fikk se sin egen adferd på skjermen, forsto også hun hvorfor hun ikke hadde jente-venner. Her er en link:http://www.drphil.com/advice/advice.jhtml?contentId=1141_girlfriend.xml§ion=Relationships/Sex&subsection=Communication :enig_animasjon: Finner du det ikke litt merkelig at det er noe galt med alle andre kvinnemennesker enn deg selv? Kansje du bør tenke over hvilke signaler du gir ut når du møter andre jenter.
Isiselin Skrevet 21. november 2003 #32 Skrevet 21. november 2003 Har også litt av samme problemet. Jeg har rett og slett nesten ingen venninner. Problemet er at jeg bodde på en veeeldig liten plass da jeg vokste opp (Jeg var en av tre jenter på min alder) og da jeg flyttet bort for å gå videregående flyttet jeg til et annet sted enn de andre, fordi jeg skulle studere noe annet enn dem. De jeg havnet i klasse med hadde allerede venninner og virket som om de ikke trengte nye venner. Når jeg så flyttet videre bort har jeg også samme følelsen. Jenter har liksom sine to bestevenninner og så slipper de ikke opp døren for noen andre. Nå skal det jo sies at jeg er veldig sjenert da og for andre kan det nok til tider virke som om jeg er reservert, men så snart jeg har truffet dem et par ganger løsner jeg opp og jeg anstrenger meg virkelig for å bli kjent med flere folk. Det er litt trist å sitte i en stor by uten en eneste venninne her. Mine to venninner bor andre steder... Heldigvis har jeg jo et par kompiser her da, men av og til trenger man jo noen jenter rundt seg... *en sutrete og ensom Isiselin midt på natta*
Nymfen Skrevet 17. desember 2003 #33 Skrevet 17. desember 2003 Jeg hadde nesten ingen venninner tidligere, fikk ikke den rette kontakten med jenter. Syntes også at de fleste virka utrolig opptatt av å ikke ha venninner som fikk mere oppmerksomhet fra gutta enn det de selv fikk. Etter at svangerskap,fødsel&morsrollen toga inn i livet mitt forandra mitt forhold til folk av det samme kjønn seg radikalt. Nå har jeg mange gode venninner som jeg snakker med alt mulig om. (unntatt sminke,hårruller&strømper for ingen jeg kjenner er så interessert i sånnt) Husker jeg tenkte noen ganger at det kanskje er litt mangel på kvinnesolidaritet i kulturen vår, men vi har nok av mødresolidaritet. Kanskje du bare skal kose deg med kompisene til du blir mor og på den måten kan oppnå kontakt med kvinnene? Synes også man bør gå i seg selv om man ikke greier finne en eneste av sitt eget kjønn som man oppnår kontakt med... Så ille var det aldri hos meg, og jeg grubla allikevel mye over hva jeg gjorde galt som ikke fikk venninner. Alle dere som skriver at hovedinnlegger sikkert aldri har møtt ei dame det var verd å bli venn med, :o , dette høres jo ganske usannsynlig ut...
Gjest Nightwish Skrevet 17. desember 2003 #34 Skrevet 17. desember 2003 Jeg har fortsatt få veninner jeg selv om jeg faktisk er mor til to med nr tre på tur. Vel jeg vil bare si at mange av oss som ikke har veninner faktisk heller ikke har lyst til å ha noen. Jeg er mor til to gutter, arbeider i et mannsdominerende yrke og har fire brødre. Det taler vel da for seg selv vil jeg si, mao så har jeg mer eller mindre begravd min kvinnelighet av egen fri vilje og har IKKE lyst til å grave den frem igjen med det første.
Saga Skrevet 19. januar 2004 #35 Skrevet 19. januar 2004 Jeg har utrolig mange gode jentevenninner, men noen gang føler jeg at det er bedre å ha kompiser. Om man har venninner så blir det endel drama, men jeg tror det er noe i denne tråden for jeg merker at om jeg og en av venninne mine er likedan på et eller flere områder så blir det litt kaos.. Jeg er ganske utadvendt selv og "morsom" om jeg kan si det slik. Jeg liker å ta en alvorlig prat i ny og ne, men jeg og mine venninner klarer å skifte fra å tulle til å snakke om noe viktig ganske automatisk. Om du har venninner eller ei kommer sikkert av livet du lever. Jeg går selv på skole og da er det jo enklere. Jeg var i USA ifjor og kjente ingen i begynnelsen, men etterhvert gikk det også greit og nå har jeg veldig mange gode venninner der også
Gjest Frustrert Skrevet 20. januar 2004 #36 Skrevet 20. januar 2004 Hei alle sammen ! For det første så takker jeg for alle svar som har kommet !! Mye rart å bryne seg på der gitt Jeg har fremdeles ikke kommet frem til hvorfor jeg ikke kommer overens med andre jenter. At den ene grunnen er konkurranse tilsynet vet jeg. For det har jeg fått bekreftet av andre opp til flere ganger. Og da jeg skrev innlegget syntes jeg jenter var noen hærk. Og det fordi at det virker som om alle er helt like. Jeg hadde et åpnet syn på all ting, ingen fordommer osv osv osv.. men til ingen nytte og da blir jeg frustrert. Nå har lagt dette såkalte prosjektet på hylla og gidder ikke lenger tenke på det.. Har ei "venninne" som jeg prater med en gang i mnd og det er den kontakten jeg har med andre jenter. Utenom overfladisk prat med damene til kompiser osv. Så grunnen til at jeg skrev innlegget er vel fordi jeg ønsket meg den gang jentevenner .. Har plenty guttevenner og alltid hatt det, men aldri ei skikkelig jentevenn ! Kanskje det ikke er meningen at jeg skal ha det. Hilsen den gang frustrert !
Saga Skrevet 20. januar 2004 #37 Skrevet 20. januar 2004 Jeg hadde et åpnet syn på all ting, ingen fordommer osv osv osv.. men til ingen nytte og da blir jeg frustrert. Nå har lagt dette såkalte prosjektet på hylla og gidder ikke lenger tenke på det.. Så grunnen til at jeg skrev innlegget er vel fordi jeg ønsket meg den gang jentevenner .. Har plenty guttevenner og alltid hatt det, men aldri ei skikkelig jentevenn ! Kanskje det ikke er meningen at jeg skal ha det. Jeg bruker også å si at jeg har et åpent syn og jeg ikke har fordommer o.s.v., men jeg vet jo innerst inne at jeg ikke merker det om jeg har noen fordommer. Men andre merker det. Tenk litt over hva du nettopp skrev Om du virkelig vil ha en venninne så gir du vel ikke opp så lett, og selvfølgelig er det meningen at du skal ha jentevenner også!
Gjest Coolaid Skrevet 24. januar 2004 #38 Skrevet 24. januar 2004 Jeg er mann, bare så det er sagt, men er alltid den som jentene liker å prate med, bli fortrolig med på jobben, osv...jobber i et kvinnedominert yrke.......Men har nesten ingen guttevenner, bare en masse "kjente". Er gift og har to barn, ser på meg selv som helt vanlig, men tror problemet er at alle har så mange kompiser fra før at de ikke trenger en til......vet ikke jeg.
Saga Skrevet 25. januar 2004 #39 Skrevet 25. januar 2004 Jeg er mann' date= bare så det er sagt, men er alltid den som jentene liker å prate med, bli fortrolig med på jobben, osv...jobber i et kvinnedominert yrke.......Men har nesten ingen guttevenner, bare en masse "kjente". Er gift og har to barn, ser på meg selv som helt vanlig, men tror problemet er at alle har så mange kompiser fra før at de ikke trenger en til......vet ikke jeg. Kan da aldri ha for mange kompiser? Kompiser er som sjokolade.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå