Gjest Frustrert Skrevet 9. september 2003 #1 Skrevet 9. september 2003 Hei ! Veldig lenge nå har jeg hatt et problem. Jeg har rett og slett ikke venninner. (er jente selv her) Årsak? Tja, si det. Gutter kjenner jeg mange av.. Tenkt mange ganger over hvorfor jeg ikke klarer å komme i kontakt med jenter, og den beste grunnen jeg har kommet frem til er at konkurransetilsynet har satt i gang fra dem sin side. At de ser på meg som en mulig konkurent og dermed skal man ikke ha noe mer kontakt. Vil si selv at jeg har et helt ok utseende. Ikke noe blææ og heller ikke en kjempe stor wooow ! Prøvd MANGE ganger å snakke med jenter. Forskjellige fremgangsmåter, men når rett og slett ikke frem. Mulig det også er mitt kroppsspråk som sier at DEG liker jeg IKKE. prøvd å endre litt der også, men ingen nytt der heller. Så for meg nå virker det rett og slett som om alle jenter er overlegne, snerpete høner. Har jeg rett eller hva er det for noe egentlig ??? Hilsen ei meget frustrert jente ..
Silfen Skrevet 9. september 2003 #2 Skrevet 9. september 2003 Du har nok rett og slett ikke møtt jenter som er verdt å være venner med.
Marianne Skrevet 9. september 2003 #3 Skrevet 9. september 2003 Helt enig med stjernefisken, du har nok ikke funnet noen som er verdt å bruke tid på
VesleBråka Skrevet 9. september 2003 #4 Skrevet 9. september 2003 Det spørs kanskje litt i hvilken sammenheng du møter jenter? Jeg lurer litt på hvem jeg skal slå av en prat med på byen for tiden, jentene er ikke så interessert fordi de har med seg venninner og de eneste nye de vil snakke med er gutter (les: flørte). Guttene har med seg kompiser, og er interessert i jenter de kan flørte med og legge an på. Jeg har da kjæreste, og vet ikke hvilken leir jeg skal vende meg mot i akkurat den settingen. Kanskje derfor par slutter å gå ut så mye? Kanskje derfor noen gutter ikke vil ha med jenta si ut? Jeg må innrømme det har blitt mest pub i det siste.. Og har pratet mest med gutter, og oversett at de ikke hadde snakket med meg hadde de visst at jeg hadde kjæreste.. Utenfor ut-på-byen settingen er det mye enklere å bli kjent med jenter.
vixen Skrevet 9. september 2003 #5 Skrevet 9. september 2003 Er enig i at det er lettere å bli kjent med gutter, egentlig... Men det har sikkert den enkle grunn at gutter ofte vil bli kjent med nye jenter og så lenge man ikke er avvisende så er det lettere å bli kjent med noen som vil bli kjent med deg. Om du er ny et sted hvor de fleste kjenner hverandre, f.eks, er det lettere å bli kjent med guttene enn jentene. De kan kanskje se på deg som en konkurrent til tider? Har kanskje nok venninner? Ikke vet jeg, men er det sånn at det er mange nye i samme situasjon søker jenter ofte sammen... Det er i alle fall min erfaring. Men det har også noe med innsats og initiativ fra deg å gjøre. Ingenting er gratis her i livet og vil man få kontakt med andre må det gjøres en liten innsats, uansett om det er jenter eller gutter du vil bli kjent med, og jenter er kanskje til tider mer krevende akkurat i starten i alle fall... -viXen-
Gjest GreenSky Skrevet 10. september 2003 #6 Skrevet 10. september 2003 Du? Hvis du synes at jenter virker som en gjeng "overlegne, snerpete høner", er det kanskje ikke så rart at de skygger banen...? Det du skrev om kroppsptåk er jo en tanke. Ellers er jeg som deg. Jeg har også langt flere kompiser enn venninner. Det er liksom så mye lettere å få kontakt med menn, da. Hm.
*Lavendel* Skrevet 13. september 2003 #7 Skrevet 13. september 2003 Kjerringer er nå kjerringer! Så fremt man ikke er interessert i å diskutere nylonstrømper, parfyme, sminke og hårruller så er det ikke lett å finne vettuge kvinnfolk som er interessert i noe annet enn det. Ergo, prater mest med gutter/menn.....jada, vi jenter er rare, men det er FAEN meg mannfolka også.....(Satans mannfolk)
Eshe Skrevet 15. september 2003 #8 Skrevet 15. september 2003 Hmmm, jeg synes dette er et interessant tema. Det jeg har lyst til å fortelle deg, er følgende: jeg kjenner ei jente som hele tiden klager over at ulike personer "ikke liker henne". Hun forteller om episode etter episode, om vennskap som har gått på dunken, og folk hun har kranglet med - men hun klarer ikke å innse at det er henne det er noe feil med. I mine øyne er hun uspiselig, og det er ikke bare mitt syn. Jeg fikk bare litt assosiasjoner til henne nå, selv om det er langt i fra sikkert at dette gjelder deg. Bare en tanke, innimellom alle "alle andre er dumme"-svarene. :smile:
Labella Skrevet 17. september 2003 #9 Skrevet 17. september 2003 Er det ikke rart at nesten ALLE jenter klager over at jenter er så kaklete? At alle mener at alle andre jenter er det, men tydeligvis ikke dem selv? Rare greier :klø:
Gjest Nightwish Skrevet 18. september 2003 #10 Skrevet 18. september 2003 En klok mann sa en gang til meg: Hvis det finnes mer enn to kvinnfolk på en arbeidsplass så er det nødt til å gå gæli. Det er kanskje noe i dette???? Ikke bare på en arbeidsplass, men også ellers i livet. Alle jenter kan til tider være kaklete og noen verre enn andre, men vi kan også være en gjeng sytepaver, nei vi kvinnfolk er noen rare dyr. Vel vel mine venner består av 90 % gutter og resten jenter. Det har vel noe med at gutter er lettere å snakke med uten at samtalen blir styrt inn på gardiner og kjekke kjendiser. :klø:
Gjest GreenSky Skrevet 18. september 2003 #11 Skrevet 18. september 2003 Det har vel noe med at gutter er lettere å snakke med uten at samtalen blir styrt inn på gardiner og kjekke kjendiser. I all verden. :o
vixen Skrevet 18. september 2003 #12 Skrevet 18. september 2003 Jeg er i alle fall ikke hekta på gardiner! Og jeg har langt viktige ting å snakke om enn kjekke kjendiser. Det får holde med en kommentar eller to når det gjelder den siste der - det er langt fra noe samtaleemne. -viXen-
Gjest Nightwish Skrevet 21. september 2003 #13 Skrevet 21. september 2003 Her blir det bare dratt frem to eksempler og folk skriker opp med en gang? Kanskje det taler for seg selv??? Ikke vet jeg. Min forklaring på hvorfor JEG ikke har flere veninner er som følger: * Jeg interesserer meg ikke for hverken sminke, klær eller div hudpleieprodukter. Grunnen til dette er at jeg har vokst opp med stort sett bare gutter og fordi jeg mer eller mindre gir blaffen i hvordan jeg ser ut. * Jeg er heller ikke interessert i dagens/ukens sladder om hvem som har gjort ditt og datt. * Jeg bryr meg heller ikke så mye om andres meninger ( les gode råd ) når jeg skal kjøpe nye gardiner eller møbler bortsett fra min manns meninger. Derfor spør jeg ganske enkelt hvilke samtaleemner har man da igjen å snakke med andre kvinner om? Og siden jeg selv er kvinne så er jo dette faktisk selvkritikk, så styr klar av å slenge dritt til meg om det for det klarer jeg utmerket godt selv!!!!!
Gjest impact Skrevet 21. september 2003 #14 Skrevet 21. september 2003 Hei! Du har sikkert ikke truffet noen jenter enda som "passer" deg.Ofte er det jo og slik at et flyktig og kort møte kun gjør at man prater om overfladiske ting. Jeg har kun noen få gode jentevenner.De har jeg hatt lenge.Ønsker ikke flere,men i møte med andre så prøver jeg alltid og være i møtekommende.Fordi det dreier seg jo kun om en brøkdel av ditt liv.Dessuten må man jo respektere andre for det de er,hvis man skal forvente gjensidig respekt for en selv. Er enig i at gardin prat er kjedelig.Men,om du har noe du intr. deg for så kan du oppsøke jenter med felles intr.,da har du en start. Lykke til!
Rapitap Skrevet 4. oktober 2003 #15 Skrevet 4. oktober 2003 Vel, jeg mener at det er mange interessante mennesker å finne på ett forum, men så er det DET igjen da, at mange av dem tørr ikke å møte opp i RL...
Reina Skrevet 7. oktober 2003 #16 Skrevet 7. oktober 2003 Det finnes flere jenter som deg! Jeg har en god mix av begge kjønn i min vennegjeng, og liker det best sånn. Venninner er herlige mennesker som jeg kan snakke med om alt det rare gutta rødmer eller løper hvis de hører ordet av. Gutter, tja... hva trenger jeg dem til?! Teste ut det jeg lærte i biologi-timene?! Uansett; hvis du ikke føler du har noe å bidra med i en jentegjeng, så hold deg til de menneskene liker å være med
Gjest gjest1 Skrevet 7. oktober 2003 #17 Skrevet 7. oktober 2003 Du har nok rett og slett ikke møtt jenter som er verdt å være venner med. Helt enig! Jeg har få men gode venninner. De er ikke slik du beskriver. Og jeg er helt enig, jenter en noe herk! De snakker dritt, mobber og plager alle de føler seg usikre på.... Gutter der i mot - De tar et oppgjør de! Prøver ikke å psyke noen ut! Så min konklusjon er også: Du har bare ikke møtt de rette jentene! De finnes der ute, men er dessverre i få tall! Lykke til!
Gjest sunshine-t Skrevet 8. oktober 2003 #18 Skrevet 8. oktober 2003 jeg har nesten samme problemet selv. til slutt gav jeg opp "jakten" på jentevenner. fikk jo ikke kontakt med de alikevel. men så fikk jeg meg jentevenner etterhvert. hjalp tydeligvis når jeg ikke leitet så hardt.. kom ut litt feil, men samma det... men ta det med ro. du finner de snart!! de som er verdt å samle på merker du med en gang hvem er!
Gjest Sukkerert Skrevet 9. oktober 2003 #19 Skrevet 9. oktober 2003 Nightwish: Du kjenner tydeligvis få jenter. Det merkes på innlegget ditt. det oser av fordommer. Det er også litt ironisk at du vet mener du vet ALT om jenter ,uten å kjenne noen. Når skal folk begynne å tenke MENNESKE istedenfor KJØNN?? Jenter og gutter er like når det gjelder det meste. Men vi er så glad i å diskutere forskjellene at vi glemmer alle likhetene selv om det er mange fler av dem. Det du skriver om at jenter kun snakker om hudpleieprodukter velger jeg å overse. Inners inne vet du vel at dette bare er sprøyt. DU er jo jente. Bruker du hele hjernekapasiteten din på sminke?? Neivel ,det er mange som deg.
Gjest Sukkerert Skrevet 9. oktober 2003 #20 Skrevet 9. oktober 2003 Og jeg er helt enig, jenter en noe herk! De snakker dritt, mobber og plager alle de føler seg usikre på.... Gutter der i mot - De tar et oppgjør de! Prøver ikke å psyke noen ut! Syns det er synn når jenter fordømmer andre på den måten du gjør. Viss du kjenner mange gutter vet du at de baksnakker. Dette om at guttene tar et oppgjør ,mens jenter baksnakker er etter min mening mer en myte enn en sannhet. Menn sloss ,mishandler ,voldtar ,begår incest ,raner ,dreper. Selvfølgelig finnes det kvinner som begår disse handlingene ,men de er i et stort mindretall. Kvinner utfører mye mindre kriminelle handlinger. forholdet er 1/10 -rundt der. Når det kommer til større kriminelle handlinger som mord , er det enda færre kvinner innvolvert. Jeg virker kanskje bastant ,og ikke misforstå meg. jeg liker gutter(og har en kjæreste jeg elsker) ,men ville gjerne legge fram litt fakta som dukker fram i hodet mitt når jeg ser diskusjoner hvor mannen blir satt foran kvinnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå