Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Skal flytte inn til anker http://ankerstudentbolig.no/leiligheter.asp (HYBEL: 18m2 (Storgata)) ikke kan jeg spikre på veggene, male, legge tapet, henge opp nye lys, hva blir løsningen, jeg skal jo skifte møbler og henge nye gardiner, men syns de veggene er så stygge Noen løsninger uten å bryte reglene demmes?
Gjest Supermimz Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Grøss.. Vel! Lys lager stemning. Du kan jo ikke henge opp lys, men du kan skaffe deg billige ikea lamper. Kjøp lange gardiner som er lyse og som dekker mest mulig av den stygge veggen. Lyse tepper på golvet, eller fargerike lappetepper..
Gjest Supermimz Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Jeg hadde gjort noe sånt kansje; http://bildr.no/view/601996 Vet det ble litt hvitt og lyst, men det er smaken min. Vet jo ikke hva du liker. Jeg prøvde å finne mest mulig billige greier på ikea
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 Jeg hadde gjort noe sånt kansje; http://bildr.no/view/601996 Vet det ble litt hvitt og lyst, men det er smaken min. Vet jo ikke hva du liker. Jeg prøvde å finne mest mulig billige greier på ikea oi takk, min stil for øyeblikket, er også lys, men litt mer vintage/romantisk og slikt, ikke så moderne å stramme linjer, liker å splashe på med rosa fargeR OG HELLO KITTY utstyr LOL skulle ønske det var en måte å dekke resten av veggene på, det er jo stygt på alle sider, skulle ønske det fantes slike tapeter man bare kan klistre på og fjerne senere, uten å bryte reglene
Jesse Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 Du kan jo henge opp noen kule plakater på veggene med sånn "tyggis" (vet ikke helt hva det egentlig heter jeg ) De har masse kule plakater på IKEA, som egentlig er ment for å putte i rammer, men går jo fint uten også Ellers støtter jeg forslaget om lange lyse gardiner, som skjuler mest mulig av veggene
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2010 #6 Skrevet 5. mars 2010 oi takk, min stil for øyeblikket, er også lys, men litt mer vintage/romantisk og slikt, ikke så moderne å stramme linjer, liker å splashe på med rosa fargeR OG HELLO KITTY utstyr LOL skulle ønske det var en måte å dekke resten av veggene på, det er jo stygt på alle sider, skulle ønske det fantes slike tapeter man bare kan klistre på og fjerne senere, uten å bryte reglene Hehe, WALLIES heter det... Selges blant annet på nett, IKEA og Bauhaus! Tror ikke det heter wallies på Ikea og Bauhaus, men de har ihvertfall samme greia der.
prescella Skrevet 5. mars 2010 #7 Skrevet 5. mars 2010 Masse billige wall sticks på ebay! De kan fjernes fort og lett å klistre på. Etterlater seg ikke noe merker:)
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 5. mars 2010 #8 Skrevet 5. mars 2010 Ha smale, høye planter:) Litt sånn palmeaktige! Planter og blomster gjør det mer koselig
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. mars 2010 #9 Skrevet 5. mars 2010 flotte tips alle sammen :D Lurer på om de finnes plater jeg kan sette opp midlertidig? altså tynne plater som ser ut som vegger, å forme dem rundt rommet, jeg får bare lov til å spikre på listene de har der, kanskje jeg kunne festet tynne plater på dem, dette var noe jeg bare kom på nå, vet ikke om det er mulig å gjøre det da? skal jo bo her en lang stund 4 -6 år ca...
Gjest Gjest_Alma_* Skrevet 5. mars 2010 #10 Skrevet 5. mars 2010 1) Ta ned standargardinene og kjøp dine egne gardiner - lange og i en lys farge. NB! ser ut som de har gammelt gradinoppsett med hemper istedet for gardinstang - det må du være obs på når du kjøper. 2) Stolen kan du kjøpe et hvitt teppe og brette over. Kansje ha en pute i en frisk farge i. 3) Bordet kan du kjøpe en duk til og ha en plante på. Og noen stearinlys elns. 4) Ville investert i et pent sengetøy - eks. http://hoie.no/produkt/300/feminine-dbl-antikkhvit.aspx 5) Så ville jeg kjøpt meg noen fine puter til å ha i sengen og sofaen. + kanse sengeteppe. 6) Kjøpe et speil som kan stå av seg selv - skaper større romfølelse. 7) På pulten kan du ha en fresh lampe og litt pent kontorutstyr. 8) Kjøpe et teppe til gulvet. 9) Litt stor stående lampe. Gjerne lyssøyle. 10) Fine bilder av familie og venner på kommoden Eller så kan du kjøpe trådkurver i metall til badet + fin såpedispenser + andre matchende oppbevaringsting. Håndklær i god kvalitet og samme farge. Baderomsmatte. Nytt dusjforheng er ett must!! Det gamle dusjforhenget + gardiene er bare å ta vare på bakerst i ett skap, og henge opp igjen når du skal flytte. For oppbevaring ville jeg kjøpt 2 knaggrekker som du kan henge over døren + esker å ha under sengen + oppbevaringskuffer til å ha i kommoden.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2010 #11 Skrevet 5. mars 2010 Pent oppredd seng!! Eks. 1: http://1.bp.blogspot.com/_a5ygJ6ocPOc/Setq...om_3_flickr.jpg Eks. 2: http://3.bp.blogspot.com/_a5ygJ6ocPOc/Setq...herapy.com_.jpg eks. 3: http://publish.boligsamvirket.no/archive/1...rom%201_web.jpg
Gjest Gjest_mari_* Skrevet 5. mars 2010 #12 Skrevet 5. mars 2010 Om det er greit å spikre i listene kan du trekke en sånn "gammeldags" gardinvaier, sånn som er nesten som en klessnor, fra hjørne til hjørne langs en vegg og henge opp en vegggardin? Ville valgt et lyst stoff så det ikke krymper rommet for mye, også heller hatt feks knallrosa, gjennomsiktig gardin over litt av den igjen eller noe. Evt ta vekk fokus med store, gjerne to eller tre i samme serie, plakater bortetter med bare litt mellomrom. Feks hvite plakater med fint silketrykk, fåes feks kjøpt av kunststudenter om du følger med på utstilliger og slikt.
Gjest Gjest_nr14_* Skrevet 5. mars 2010 #13 Skrevet 5. mars 2010 Hvis du får spikre i taklister så kan du jo også henge opp bilder på veggene ved å la et litt kraftig fiskesnøre være oppheng festet i en stift. Happylines.no har masse wallstickers. Litt uskikker på hvor enkle de er å få av. Tapetshop.no har også noen varianter.
Gjest Glør Skrevet 5. mars 2010 #14 Skrevet 5. mars 2010 Når det er lov å spikre i listene kan du feste bilder i skruer i listene som går langs taket, også regulere høyden på bildene ved å henge dem i snorer ned fra to skruer.
Lykkelitenen Skrevet 5. mars 2010 #15 Skrevet 5. mars 2010 *mine innlegg* Flytter på knøtliten depresiv hybel om noen mnd, samme opplegget som her, men i bergen. Felles bad og kjøkken. Gruer emg, så vil gjøre det mest mulig hjemmekoselig på rommet, så kan jeg kose meg der om resten går rett vest
Gjest Hennie Skrevet 6. mars 2010 #16 Skrevet 6. mars 2010 Tips om en veldig smart pult: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S99861340 Knotter på kommoder og skap kan også skiftes ut til noe mer vintagepreget og eksklusivt.
gjestepesten Skrevet 6. mars 2010 #17 Skrevet 6. mars 2010 Ut fra fargen på veggene, tror jeg du kan slå fra deg tanken om et lyst og romantisk rede... Da er det bedre å gjøre det beste ut fra de fargene som er der. Bortsett fra det støtter jeg forslagene om å henge opp nye lette gardiner som dekker mest mulig av den veggen. I det hele tatt kan tekstiler gjøre veldig mye i et rom for å gjøre det triveligere. Bruk også vegglistene for alt de er verd. Har bodd på en nesten identisk studenthybel selv, og det ble ganske mye bedre enn utgangspunktet ved å henge opp mange bilder på veggene og bruke tekstiler. Malte blant annet selv et stort bilde på en sponplate (med utgangspunkt i veggfargene og kontrastfarger- trenger ikke være vanskelig, bruk sjablonger, evnt decoupage med servietter, bilder og lignende) som jeg skrudde øyeskruer i toppen på og hengte opp med fiskesnøre i bildelisten. Det målte 150x150 cm og satte derfor et nokså godt preg på rommet bare med det Lykke til med livet på hybel!
lilleGrethe Skrevet 6. mars 2010 #18 Skrevet 6. mars 2010 Da jeg bodde på hybel hadde jeg en oppslagstavle (denne var der fra før). Den var grå og kjedelig, men en venninne av meg som bodde i samme blokk ga meg idéen å dekke den med et fint stoff. Hun hadde knall rosa, jeg valgte blått. Festet det stramt rundt hele tavla, og festet notater og sånn oppå. Vet ikke om det er noen tavle der du flytter inn, men syntes det var et godt tips.
Lykkelitenen Skrevet 22. mai 2010 #19 Skrevet 22. mai 2010 Da har jeg fått meg en liten græll studenthybel, så nå kommer utfordringen, å gjøre den beboelig Rommet ser ca slik ut, men litt anderledes møblert for nå. I rommet er det en vask og speil, et skap som ikke kan flyttes, en seng, skrivepult med noen små hyller over, et lite nattbordskuffeting, et lite bord og en græll grønn stol (som på bildet, bare at mitt bord og stol er i mørkt tre), og så klart, de grusomme gardinene Problemet mitt er at jeg ikke eier møbler, siden jeg til nå har bodd ferdig møblert, så alt av møbler må kjøpes nytt. Jeg ser for meg at jeg får råd til dette i juni, når feriepenger og tilbakebetaling av skatt kommer... Jeg har også mange bøker og sykt masse toaletting (jepp, jeg har issues ang nettshopping og eier for mye av toalettsaker. Og nei, ikke noe skal gis bort eller i bosset :gjeiper: ), så trenger god oppbewvaringsplass med andre ord.... Så til alle der ute, kom gjerne med tips til oppbevaring, billige og ok møbler og generelt tips til å gjøre det koselig! Og til TS: Hva endte du med å gjøre på din hybel? Legger til en liten liste med ting jeg vurderer: Seng om jeg har dårlig økonomi, seng om jeg har litt bedre økonomi Nattbord til mine skitne hemmeligheter I hvitt eller sort. Lite bord i sort eller hvitt Stol, noe alle dette, viktigste er pris Sort, hvitt eller rød Hyller er viktig! Samme farger her også, rødt, sort eller hvitt... Skrivebord, samme farger som tidligere Tenker i den modellen som noen linker til her oppe, da er det både skrivebord og hyller i ett Og igjen, jeg trenger oppbevaringsplass Ellers tenker jeg å live opp med oppbevaringsesker til toalettsaker (som må oppbevares på rommet), pent sengetøy og kjøpe nye gardiner....
toth Skrevet 22. mai 2010 #20 Skrevet 22. mai 2010 Står det spesifikt i kontrakten at du ikke har lov til å spikre i veggene? Hvis ikke regnes normale mengder spiker som normal slitasje og er ikke noe du trenger å bekymre deg for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå