Gå til innhold

Når sy inn kjole?

Anbefalte innlegg

Gjest Snart Frue
Skrevet

Kjolen min er en størrelse for stor og jeg lurer på når jeg bør få sydd den inn..

Jeg har fått time til fitting i april, men jeg skal jo ikke gifte meg før i juli... det kan skje mye på den tiden siden jeg trener mye for å miste 5 kilo... Jeg synes det var rart å få time såpass tidlig.

Når har dere andre time til å få sydd om kjolene deres? (dere som skal det da)..

Helst ville jeg ha ordnet dette 2-3 uker før bryllupet for at kjolen skal sitte perfekt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ha tre prøvetimer til justering av kjolen. Den første har jeg hatt allerede, da satte de i nåler i sidene, for å finne ut hvor de stort sett skal sy inn.

Andre timen er det finjusteringer, og tredje timen er forhåpentligvis bare for å sørge for at alt er i orden.

Nå har jeg ingen planer om å gå ned i vekt før bryllupet, gikk ned i vekt i fjor vår, og har stort sett vært stabil siden det, så jeg synes det er greit å få det ferdig så fort som mulig.

Men siden du planlegger å gå ned i vekt, kan det jo være greit å høre om det er for tidlig, evt om du forventer å gå ned i vekt at de kan ta litt hensyn til det på første prøvetime.

Gjest Snart Frue
Skrevet

Ja, det spørs om jeg må ha flere prøvetimer sånn i tillfelle..

Men nå husker jeg faktisk ikke om prøvetime (sy inn kjolen) var inkludert i kjoleprisen.. er det vanlig at man betaler det utenom o hva koster det?

Skrevet

Jeg betalte for skredder selv om jeg kjøpte kjole på salong, men det kan hende at praksisen varierer fra sted til sted.

Jeg var hos skredderen og tok mål for innsying ca en måned før bryllupet, og hentet den to uker senere. Da var den passe, men på bryllupsdagen var den blitt litt for stor (selv om den fortsatt satt pent); jeg hadde visst mistet litt vekt den perioden uten å ha gått inn for det i det hele tatt.

Skrevet

Jeg betaler ekstra for det, selv om det gjøres på salongen der kjolen ble kjøpt. Men det kan vel variere fra sted til sted hva som er inkludert og ikke.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikk sydd inn kjolen min i forrige uke, den var da en størrelse for stor. jeg fikk også erstattet glidelåsen i ryggen med snøring... lettere å regulere størrelsen da om jeg skulle gå ned eller opp sånn rett før bryllupet. Det kostet meg 540 kr.

Skrevet

jeg skal og ha 3 prøvetimer og jeg skal ha den første timen fire uker før bryllupet, sydamen sa at det var god tid dette. kjolen er kjøpt på salong og det skulle koste ikke mer enn 2000,- for dette.

Gjest Snart Frue
Skrevet
Jeg fikk sydd inn kjolen min i forrige uke, den var da en størrelse for stor. jeg fikk også erstattet glidelåsen i ryggen med snøring... lettere å regulere størrelsen da om jeg skulle gå ned eller opp sånn rett før bryllupet. Det kostet meg 540 kr.

Dette hørtes rimelig ut! :)

Jeg kunne også tenkt meg å erstatte glidelåsen med snøring .. jeg går nemlig fort opp og ned 3-4 kilo hver mnd og da hadde det vært greit å ha snøring ja! :)

Gjorde du dette hos brudesalongen eller var det privat?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...