Gå til innhold

Oppskrift på pizzabunn

Colargol

Anbefalte innlegg

Tittelen sier seg vel nesten selv! :)

Er det noen som har denne oppskriften og som har lyst til å poste den her? Tidligere så sto den nesten på alle pizzafyllpakkene til Toro, men ikke på noen av de to sortene jeg har her hjemme akkurat nå -de oppfordrer bare veldig til å kjøpe den ferdige melblandingen. :filer: Men den ordentlige oppskriften er jo så god!! :jepp: (og jeg er et vanedyr..)

Så er det noen som vil forbarme seg over meg og se etter om de har en pakke med fyll med oppskriften bakpå, -eller har skrevet den ned? Vil så gjerne lage "min" pizza i kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke den oppskriften men du kan få min gode oppskrift :) Den er ganske tykk bunn i langpanne.

3dl Varmlunket vann

4ss Oliven olje

1pk Tørrgjær

1ts salt

1 Egg

3ss Sukker

Hvetemel til deigen er fin.

Bland først ut vann, olje og gjær. Spe så med litt hvetemel til det er som en røre. Ta så i egget og sukkeret. Følg så etter med resten av melet til du har en fin deig, også saltet selvfølgelig. Nam nam... Hev i ca 30min. Etterheving er ikke nødvedig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg i pizzabunn? Er det vanlig? :klø:

Sikkert godt. Bare aldri hørt om det før. :fnise:

Endret av Wind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for oppskrift Afea! :)

Klarer nesten ikke løfte meg opp fra sofaen nå -mett!! :smilorange:

Endte med at vi lagde en på "slump", hadde ikke flere egg i kjøleskapet så fikk ikke brukt oppskriften din. Men kan definitivt prøves senere!

Kunne forresten fortsatt tenkt meg toro-oppskriften om noen har den! (Håper den ikke er borte fra alle posene, den står heller ikke på Toros nettsider..hmm..)

Endret av Colargol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kjempe digg... Lærte den oppskriften da jeg jobbet på en catering for lenge siden. Kunne nok sikkert bruke bare halve gjær posen siden egg + sukker = heving

Har fått skryt av en baker av pizza deigen min, det er morro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Er du sikker på at du skal ha 3 ss sukker? Eg syns det byrjar å ligne på bolledeig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Toro sin:

4 1/2 dl mel

25g gjær

1/2 ts salt

1 1/2 ts olje/ smør

1 1/2 dl lunket vann

250 grader

10- 15 min, midt i ovnen

Jeg oljer langpanna og bare dytter deigen utover.

Skal du ha en stor langpanne så må du doble oppskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villbringebær -det er den som stod bak på pakkene med pizzafyll før?? I tilfellet så vil jeg si tuusen takk! :goodbye:

Jeg visste innerst inne at det ikke var hverken egg eller sukker i den -takk! :jepp:

Endret av Colargol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villbringebær -det er den som stod bak på pakkene med pizzafyll før?? I tilfellet så vil jeg si tuusen takk! :goodbye:

Jeg visste innerst inne at det ikke var hverken egg eller sukker i den -takk! :jepp:

Ja, det er Toro-oppskriften. Jeg bruker den dobbel, og har funnet ut at da må jeg ha 1 pose gjær, 500 g mel, litt mer enn 3 dl vann, og så slumper jeg på olje, salt og oregano. Da får jeg alltid god bunn. Og lett og huske 1/2 kilo mel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...