Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Det var jeg som laget en tråd om Sheer Cover mineral-sminke for litt siden. Jeg endte opp med å bestille prøver fra Tikei i stedet, etter råd fra noen her inne. Jeg har nå mottatt mine 6 prøver på Tikei mineral-sminke (foundation), og skal begynne å prøve ut i morgen. Er det noen som har noen nybegnner-tips til meg underlag (primer, bør det brukes?), påføring etc.? Er ganske grønn på mineral-sminke Jeg har Kabuki-kost (rikit stavet?) fra Tikei.
psawyer Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Om du har primer kan du jo prøve med den, men jeg bruker vanligvis ikke primer under min foundation fra Tikei. Når du skal finne din farge er det lurt å prøve på kjevebeinet. Bruk en finger til å påføre et ganske tykt lag, så ser du lettere fargeforskjellene på de ulike prøvene. Jeg syns mange av Tikeis farger er like, men på den måten var det lettere å finne rett.
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Takk Er det viktig at fuktighetskremen er helt trukket inn i huden før jeg påfører foundationen? Synes huden min sliter litt med å absorbere fuktighetskremen min helt for tiden.
psawyer Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 Jeg bruker en ganske fet krem, så har som regel ikke tid til at den skal trekke heeelt inn - men det går helt fint å påføre foundation likevel.
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 Jeg gleder meg til å prøve ut. Jeg skal bli så fin! Hoho..
Jade Skrevet 5. mars 2010 #6 Skrevet 5. mars 2010 (endret) Husk å vente litt etter påføring før du sjekker fargen. Dvs. du må gå rundt noen timer med striper på kjeven. Det skal smelte inn i huden. Har du 6 prøver, så ta 3 stk på hver side. Skriv opp hvilken du har lagt på hvor! Husk å sjekke i dagslys også! Du skal knapt kunne se fargen på den rette! Ta gjerne bilde og legg ut her, hvis du er usikker. Det er mange som gjorde på forumet som Everyday minerals hadde tidligere. Da fikk de god hjelp til å finne den rette fargen! Endret 5. mars 2010 av Jade
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 5. mars 2010 #7 Skrevet 5. mars 2010 Takk for gode tips Jade! Skal legge ut bilde hvis teknikken står meg bi i morgen
Jade Skrevet 5. mars 2010 #8 Skrevet 5. mars 2010 Her er en grei video som handler om å finne fargen din! Den er egentlig om Everyday minerals-foundation, men det er jo mye det samme http://www.youtube.com/watch?v=DZgpIwLr26w
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 6. mars 2010 #9 Skrevet 6. mars 2010 Nå har jeg prøvd litt forskjellige farger, og kom frem til at fargen N2 ser veldig naturlig ut. Har hatt den på i 3 timer nå, vært litt ute i kulden, sittet foran pc-en. Den føles behagelig på huden, og den sitter veldig fint ennå. Så foreløpig er jeg veldig fornøyd
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 6. mars 2010 #10 Skrevet 6. mars 2010 Forresten, bør man/kan man påføre mer utover dagen, dersom huden begynner å bli blank?
Jade Skrevet 6. mars 2010 #11 Skrevet 6. mars 2010 Hvis foundationen forsvinner, så er det sikkert bare å "fylle på". Kanskje du trenger en primer? Hvis du bare har blitt blank, så kan du jo prøve å ta på litt transparent pudder for å matte ned litt?
Gjest Silvermist Skrevet 6. mars 2010 #12 Skrevet 6. mars 2010 TS her, nå har jeg endelig fått somlet meg til å få bruker Da skal prøve med en primer fra Gosh som jeg er veldig fornøyd med, selv om det er et billig-merke. Takk for alle tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå