Gå til innhold

søtet kondensert melk

Drmjente

Anbefalte innlegg

Har funnet en kakeoppskrift der det står man skal bruke søtet kondensert melk. Noen som vet hvor man får tak i det og hva jeg skal se etter? På rimi nær meg har de ikke annet enn lett, skummet og h-melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble litt usikker her nå, men det er vel "Vikingmelk" det er snakk om. Finnes på lave hermetikkbokser omkring dessert/tilbehørhyllene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stilt det spørsmålet før, og fikk til svar at det absolutt ikke var Vikingmelk. Det er noen store dagligvare butikker som har det. Du må bare spørre, og du kan også be de få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikingmelk er konsensert melk, men søtet kondensert melk er noe annet ja - også kalt Sweet milk.

Du får det på større velassorterte butikker og kanskje på innvandrerbutikker (det er forresten farlig godt :nigo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikingmelk er konsensert melk, men søtet kondensert melk er noe annet ja - også kalt Sweet milk.

Jaha?

Jeg vet ikke jeg, men Wiki sier i alle fall ikke noe om konsentrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Vikingmelk er ikke det samme som søtet kondensert melk, nei! De fleste velassorterte butikker har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha?

Jeg vet ikke jeg, men Wiki sier i alle fall ikke noe om konsentrering.

Sorry - skriveleif :ler:

Kondensert melk - jeg mente at Vikingmelk er kondensert melk og den andre er kondensert med sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry - skriveleif :ler:

Kondensert melk - jeg mente at Vikingmelk er kondensert melk og den andre er kondensert med sukker.

Aha! :)

Ve, jeg skrev jo i førsteposten at jeg var usikker, men da vet vi at Vikingmelk er bare kondensert, og ikke søtet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carnation og Törslefs er vel de to typene søtet kondensert melk jeg har sett her til lands. Selges på Ultra, Centra, store Meny-butikker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...