Drmjente Skrevet 5. mars 2010 #1 Del Skrevet 5. mars 2010 Har funnet en kakeoppskrift der det står man skal bruke søtet kondensert melk. Noen som vet hvor man får tak i det og hva jeg skal se etter? På rimi nær meg har de ikke annet enn lett, skummet og h-melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 5. mars 2010 #2 Del Skrevet 5. mars 2010 Ble litt usikker her nå, men det er vel "Vikingmelk" det er snakk om. Finnes på lave hermetikkbokser omkring dessert/tilbehørhyllene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Afea Skrevet 5. mars 2010 #3 Del Skrevet 5. mars 2010 Jeg har stilt det spørsmålet før, og fikk til svar at det absolutt ikke var Vikingmelk. Det er noen store dagligvare butikker som har det. Du må bare spørre, og du kan også be de få tak i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 5. mars 2010 #4 Del Skrevet 5. mars 2010 Vikingmelk er konsensert melk, men søtet kondensert melk er noe annet ja - også kalt Sweet milk. Du får det på større velassorterte butikker og kanskje på innvandrerbutikker (det er forresten farlig godt ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Afea Skrevet 5. mars 2010 #5 Del Skrevet 5. mars 2010 Fant akkurat tråden og ser at jeg har ikke lest hele.. Ser at diskusjonen ble lang hehe... her er den forresten: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...=450391&hl= Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 5. mars 2010 #6 Del Skrevet 5. mars 2010 Vikingmelk er konsensert melk, men søtet kondensert melk er noe annet ja - også kalt Sweet milk. Jaha? Jeg vet ikke jeg, men Wiki sier i alle fall ikke noe om konsentrering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2010 #7 Del Skrevet 6. mars 2010 Vikingmelk er ikke det samme som søtet kondensert melk, nei! De fleste velassorterte butikker har det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 6. mars 2010 #8 Del Skrevet 6. mars 2010 Jaha? Jeg vet ikke jeg, men Wiki sier i alle fall ikke noe om konsentrering. Sorry - skriveleif Kondensert melk - jeg mente at Vikingmelk er kondensert melk og den andre er kondensert med sukker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 8. mars 2010 #9 Del Skrevet 8. mars 2010 Sorry - skriveleif Kondensert melk - jeg mente at Vikingmelk er kondensert melk og den andre er kondensert med sukker. Aha! Ve, jeg skrev jo i førsteposten at jeg var usikker, men da vet vi at Vikingmelk er bare kondensert, og ikke søtet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 8. mars 2010 #10 Del Skrevet 8. mars 2010 Carnation og Törslefs er vel de to typene søtet kondensert melk jeg har sett her til lands. Selges på Ultra, Centra, store Meny-butikker osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå