Gå til innhold

Lisenskort for kjæledyr

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mamma_*
Skrevet

Her er linken!

http://www.facebook.com/profile.php?ref=pr...7191&ref=ts

Jeg er medlem i denne gruppa, og lurer på hva dere synes om denne gruppa. Er dere positive til forslaget så meld dere inn :) Hvis ikke, så la vær.

Fulstendig klar over at denne gruppa tar litt av, men så lenge vi lufter tankene våres og bidrar til noe positivt for kjæledyrene våres, så er vi ihvertfall på vei.

Infoen sier dette:

Dette er en gruppe for oss som vil at nordmenn skal ha et lisenskort for kjæledyr, som fungerer som et kort med elektronisk stipe. Hensikten med dette er at dette blir inndratt hvis man behandler dyr på en uforsvarlig måte. Dette medfører da at man ikke for lov til å ha omsorg for kjæledyr.

Det er et problem slik som det fungerer nå:

- Vi hører historier hvor familier som skal på ferie, kvitter seg med dyra, for så å skaffe seg et kjæledyr etterpå.

- Vi hører om voksne folk som kjøper små søte valper og når valpene er voksen så kvitter de seg med dem, og kjøper en ny søt valp.

Vi må stoppe dette, og ved bruk at ”lisenskort for kjæledyr” beskytter vi denne virksomheten. Her kan f.eks dyrebutikken dra kortet og få informasjon om hvor mange dyr eieren har hatt, og hvor ofte han/hun har handlet før.

Dyrepolitiet kan når som helst spørre om å få se lisenskortet, hvor dyrepolitiet har rettigheter til å gi bøter, eller inndra lisenskortet slik at dyrebutikken kan få informasjon om kunden. La våre kjæledyr gå en tryggere fremtid i møte.

---------------------

Bli med i diskusjonsgruppa, og har dere noe på hjertet dere vil meddele oss, så skriv gjerne på veggen vår.

Legg gjerne inn bilder av deres eller andres kjæledyr, og hold dere sakelig i argumentene deres.

Personlig angrep, upassende meldinger, og bilder av dyr i nød vil bli slettet.

I denne gruppa vil vi fokusere på det positivet :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

God tanke du har der, men er det gjennomførbart? Hvem skal dette rappoteres til? Dyrepolitiet? Hvem skal finansiere det? Vi er knapt 5 mill her i landet, tror ikke det er nok folk med million beløp til å donere til et dyrepoliti på årlig basis. Mener ikke å være negativ her, men igjen, er det gjennomførbart? God ide, hadde sikkert meldt meg inn i gruppa om jeg hadde facebook konto.

Skrevet (endret)

Bra tiltak! Jeg har meldt meg inn jeg!

Om det er umulig å gjennomføre er jo bare et definisjonsspørsmål. I Norge synes jeg alt virker umulig ettersom rettsvesene her i Norge er helt på tryne!

Som jeg så inne på gruppa, så lar de jo kjeledyr ha advokat nå, så det er håp for alle! :) hehe.

Endret av spørsmålstegnet
Gjest Gjest_mamma_*
Skrevet
Bra tiltak! Jeg har meldt meg inn jeg!

Om det er umulig å gjennomføre er jo bare et definisjonsspørsmål. I Norge synes jeg alt virker umulig ettersom rettsvesene her i Norge er helt på tryne!

Som jeg så inne på gruppa, så lar de jo kjeledyr ha advokat nå, så det er håp for alle! :) hehe.

Hihi. Ikkesant! Uansett om det er gjennomførbar eller ikke, så kan vi ihvertfall ikke sitte med henda i lomma og ikke gjøre noe. Det var uansett mye som var utenkelig for 100 år siden, som er en selvfølge idag ;) hehe

Gjest Gjest
Skrevet

Da lar jeg være. Dette virker mest som fjortisgreier, og lite gjennomførbart. Hvem skal bestemme hva som er best for dyra? Skal ikke folk få lov å omplassere dyra sine? Er det kun å gi bort dyra sine som er mishandling? Hva med dem som aldri går tur med hundene sine, for noen er det mishandling og for andre ikke. Jeg synes at min hund har det som plommet i egget, de som trener redningshunder synes jeg jobber for lite med hunden min. Det er så mange måter å holde hund på, at dette er for lite gjennomtenkt. Hadde syntes at gruppa hadde vært mer seriøs om den hadde tatt med andre ting også. Gi bort dyra sine er litt for lite å kjøre igang med lisenskort på.

Gjest fremmed
Skrevet
Da lar jeg være. Dette virker mest som fjortisgreier, og lite gjennomførbart. Hvem skal bestemme hva som er best for dyra? Skal ikke folk få lov å omplassere dyra sine? Er det kun å gi bort dyra sine som er mishandling? Hva med dem som aldri går tur med hundene sine, for noen er det mishandling og for andre ikke. Jeg synes at min hund har det som plommet i egget, de som trener redningshunder synes jeg jobber for lite med hunden min. Det er så mange måter å holde hund på, at dette er for lite gjennomtenkt. Hadde syntes at gruppa hadde vært mer seriøs om den hadde tatt med andre ting også. Gi bort dyra sine er litt for lite å kjøre igang med lisenskort på.

Nå er det vel ikke akkurat "gi bort dyra sine" som er problemet vel. Det er mange som setter ut dyra sine langs motorveier, eller plasserer dem langt ute i skogen.

Mange handler også kaniner eller andre små gnagere på finn.no bare for å mate slangen sin eller hva det måtte være..

Jeg synes tanken er god, og har dermed meldt meg inn i gruppa. Man kan definere problemer i det uendelige, og en sak vil alltid ha to sider! Du gjør sikkert en helt utmerket jobb med dyret ditt, men hadde du vært en av dem som brukte dyret som bruk og kast fordi du ALDRI klarer å bestemme deg, så er det jo noen som absolutt burde sagt ifra.

Jeg mener dyrepolitiet bør komme til Norge, og få strammet opp noen av disse udugelige dyreeierene, og for å få en oversikt så hadde et lisenskort fungert bra. Bra tiltak!

Skrevet
Nå er det vel ikke akkurat "gi bort dyra sine" som er problemet vel. Det er mange som setter ut dyra sine langs motorveier, eller plasserer dem langt ute i skogen.

Mange handler også kaniner eller andre små gnagere på finn.no bare for å mate slangen sin eller hva det måtte være..

Jeg synes tanken er god, og har dermed meldt meg inn i gruppa. Man kan definere problemer i det uendelige, og en sak vil alltid ha to sider! Du gjør sikkert en helt utmerket jobb med dyret ditt, men hadde du vært en av dem som brukte dyret som bruk og kast fordi du ALDRI klarer å bestemme deg, så er det jo noen som absolutt burde sagt ifra.

Jeg mener dyrepolitiet bør komme til Norge, og få strammet opp noen av disse udugelige dyreeierene, og for å få en oversikt så hadde et lisenskort fungert bra. Bra tiltak!

så du mener at Kaniner og smågnagere er søte, og dermed har livets rett, men at slanger er ekle og dermed ikke har behov for mat eller annen bskyttelse?

Gjest fremmed
Skrevet
så du mener at Kaniner og smågnagere er søte, og dermed har livets rett, men at slanger er ekle og dermed ikke har behov for mat eller annen bskyttelse?

Det er overhode ikke det jeg mener. Slanger er jo selvsagt på linje med kaniner og smågnagere, og har krav på beskyttelse også! Kan jo også diskutere om slangene har lovlig opphold da.. :P

Skrevet

Facebook? Jeg er ikke medlem :kjefte:

Skrevet

Nja, det er forskjellige sider ved denne saken.

Hvorfor skal noen få mennesker få bestemme over andre? Om de har lov til å ha kjæledyr eller ei.

Skjønner tanken bak, at man da skal kunne forhindre at folk mishandler kjæledyrene sine og ikke tar vare på dem.

Men hvordan sjekker man at dyrene blir ordentlig behandlet?

Skal man overvåke folk? Det mener jeg er umoralsk og ikke noe man burde gjøre. Det blir å frarøve folk frihet til å leve et normalt liv. Man går da rundt og føler at folk ser på en.

Nei, fysj!

Hvordan får man kjæledyrlisens?

Hvor høye skal kravene være?

Det finnes mange fanatikere der ute som setter dyreliv høyere enn menneskeliv, og jeg vil nødig bidra til at slike psykopater skal få bestemme om jeg skal ha dyr eller ei.

De kan jo bestemme at jeg ikke får lov til å ha dyr fordi jeg ikke lar dyret sitte ved middagsbordet, f.eks :P

Eller andre dumme småting.

Jeg tror man må finne en annen løsning på mishandling. Et utbredt dyrepoliti og flinke naboer kan være løsningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...