Gjest Gjest_asta_* Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Jeg har laget en del invitasjoner for venner og kjente i anledning deres bryllup. Invitasjon, program, bordkort, meny, takkekort og annet som måtte trengs. Til nå har jeg gjort det som en vennetjenste eller byttet mot enkle varer/tjenster. Men nå har venner av venner begynt å spørre om hjelp og da blir det litt andersledes synes jeg. Jeg jobber med design til vanlig, men tenker at den time-prisen vi tar i jobb-verden er for mye. Hva vil det være rimelig at jeg tar betalt? Bruker jo noen timer på dette. Materiell, papir og "stach" kommer i tillegg.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Jeg har laget en del invitasjoner for venner og kjente i anledning deres bryllup. Invitasjon, program, bordkort, meny, takkekort og annet som måtte trengs. Til nå har jeg gjort det som en vennetjenste eller byttet mot enkle varer/tjenster. Men nå har venner av venner begynt å spørre om hjelp og da blir det litt andersledes synes jeg. Jeg jobber med design til vanlig, men tenker at den time-prisen vi tar i jobb-verden er for mye. Hva vil det være rimelig at jeg tar betalt? Bruker jo noen timer på dette. Materiell, papir og "stach" kommer i tillegg. Synes du bare skal gi det en enkel timepris, eller sette sammen en liten pakkepris som gir dg en timebetaling på selve arbeidet
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Synes du bare skal gi det en enkel timepris, eller sette sammen en liten pakkepris som gir dg en timebetaling på selve arbeidet Ja det var det jeg tenkte. Men en slik timepris kan jo være hva som helst???
lilleGrethe Skrevet 6. mars 2010 #4 Skrevet 6. mars 2010 Hva med ca 150kr/time? Det er vel gangbar rate - og du skal jo ikke lønne noen andre enn deg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå