Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Linnea
Skrevet

Må spørre her, vet ikke hva jeg skal gjøre lengre. Jenta mi er 9 år, og har skikkelige floker, og jeg mener floker med stor F! Aner ikke hvordan jeg skal få disse bort, det gjør selvfølgelig kjempevondt for henne når jeg grer henne etter dusjen, og følgelig ønsker hun ikke å vaske håret. Og da er vi igang..flokene blir jo bare værre om vi ikke grer de ut. Jeg trenger tips om hva jeg kan bruke i håret hennes, produkter som dere vet kan hjelpe. Please anyone??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Når jeg var yngre brukte jeg natusan? spraybalsam på store floker(gikk jeg med håret løst fikk jeg de mega flokene i nakken :haar: ) Elles så hjelper det å ta deler av håret når det skal greies, og holdle over floken slik at det ikke lugger.

Gjest Gjest_mam_*
Skrevet
Må spørre her, vet ikke hva jeg skal gjøre lengre. Jenta mi er 9 år, og har skikkelige floker, og jeg mener floker med stor F! Aner ikke hvordan jeg skal få disse bort, det gjør selvfølgelig kjempevondt for henne når jeg grer henne etter dusjen, og følgelig ønsker hun ikke å vaske håret. Og da er vi igang..flokene blir jo bare værre om vi ikke grer de ut. Jeg trenger tips om hva jeg kan bruke i håret hennes, produkter som dere vet kan hjelpe. Please anyone??

Har også en frøken (10) med flokehår (ca 30-40 cm langt). Jo mer skittent håret er jo mer floker blir det. Så 1. bud er å vaske håret litt ofte. Er det lenge siden håret har vært klipt/stusset blir det også lettere floker.

Til hårvask bruker hun shampo og balsam kjøpt i daglivare. Finnes kanskje noen spesialprodukter på frisørsalongen for de med eksta flokehår? Har ikke sjekket.

Til børsting er det håpløst å bruke vanlige børster. Her bruker vi en spesiell type børste. Vet ikke hva det heter, men sånn børste med tett og stiv bust. Måtte lete hele byen for å finne det. Fant det på et parfymeri.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har hatt samme problem med min datter, som er fryktelig hårsår, og har langt og tykt hår. Vi vasker håret minimum en gang i uka, bruker vanlig butikk-shampo og -balsam, men lar balsamen sitte lenge i (3-5 min), før hun grer gjennom håret med en grovtagget kam og skyller. Vi børster og fletter håret om kvelden før hun legger seg, og bruker en hårbørste som heter Tangle Teezer (kjøpt på nett). Dette fungerer stort sett for oss, alternativet er jo å klippe håret :-)

Gjest Linnea
Skrevet

Takker for svar. Vi bruker den gule natusan-sprayen som er nevnt her, den funker overhodet ikke på hennes hår. Må nok ha en annen børste tror jeg, men allikevel.. Håret hennes er kjempetørt og sprøtt enkelte steder, grov kam er heelt utelukket. Flere forslag mottas med takk.

Jeg har blitt rådet av frisør til å bruke fuktighetskur. Frisøren brukte forøvrig 1 time på å gre ut flokene hennes..

Gjest Gjest_Hufsa_*
Skrevet

Jeg har sikkert ikke så ekstreme floker som din datter, men når jeg har dysjet må jeg alltid gre håret ekstra hardt for å få ut alle flokene.. Jeg har alltid brukt balsam, men får uansett flokete hår etter jeg har dysjet. Her om dagen kjøpte jeg "sunsilk" balsam (fås på daglivarebutikker), og den var rett og slett kjempegod :) Om det virker på henne tør jeg ikke svare på, men den var helt super på meg og er den balsamen som uten tvil har virket best! Koster ca. 40 kr, så d er jo uansett verdt et forsøk ;)

Gjest Gjest_Nygift_*
Skrevet

Min stedatter har dette problemet, spesielt om sommeren, og da bruker jeg en hårkur (fra matbutikk) ca en gang i uka, smører på litt ekstra og lar den virke litt ekstra lenge.

Det funker kjemebra!

Gjest Gjest_Monica_*
Skrevet

Den Natusan balsamen på sprayflaske er jo en veldig lett balsam.

Bruk heller en ordentlig balsam for tørt hår.

Gjest Linnea
Skrevet

Skal teste ut den sunsilken, og du som bruker den fra dagligvare, husker du hva den heter. Hadde håpet på slike fra matbutikken, de i frisøren koster jo en formue, men får vel heller bruke noen kroner enn å la henne fortsatt ha dette håret.Tusen takk for alle svar

Gjest Gjest
Skrevet
Takker for svar. Vi bruker den gule natusan-sprayen som er nevnt her, den funker overhodet ikke på hennes hår. Må nok ha en annen børste tror jeg, men allikevel.. Håret hennes er kjempetørt og sprøtt enkelte steder, grov kam er heelt utelukket. Flere forslag mottas med takk.

Jeg har blitt rådet av frisør til å bruke fuktighetskur. Frisøren brukte forøvrig 1 time på å gre ut flokene hennes..

Anbefaler deg å kjøpe frisørshampo og balsam + evt. kur dersom hun har tørt hår.

Jeg har selv tørt hår som kan bli kjempeflokete og butikkbalsamene har ikke sjans til å få bort mine floker.

Kan anbefale Redken sin All Soft serie. På f.eks. www.lookfantastic.com får du en duo pakning med shampo og balsam til ca. 180 kroner :)

Heavy Cream kuren i samme serie er også kjempegod :)

Når det gjelder hårbørster så er de suverent beste de store firkantede til mitt lange flokete hår. Sånne som denne f.eks.

Gjest Gjest_mum_*
Skrevet

Vi bruker også Sunsilk shampo og balsam. Syns den er veldig god.

Skrevet

Har noen tips:

Slitt hår floker seg lettere (som fører til mer slitasje osv. i en ond sirkel), derfor må du også tenke på hva som gjør at håret blir slitt.

Klipp håret godt for å få vekk alt det slitte. Kortere hår har jo også selvfølgelig færre floker, så tenk på at dere kan ofre noe av lengden for å slite mindre med floker.

Gre alltid håret godt også før dusjing, for om håret er flokete før håret blir vått sitter flokene ekstra godt.

Flett håret før hun legger seg.

Bruk hårstikk uten "metalldings". De har bl.a på vita og noen matbutikker.

Hårkur ofte, gjerne hver andre til tredje gang hun vasker håret.

Vask håret sjeldent, ikke oftere enn hver tredje dag. Ser du har fått det motsatte rådet, men hyppig vask fører til slitasje.

Mine mirakelprodukter er Tigi s-factor sjampo, balsam og hårkur. Men dessverre ikke helt billige nei (dog billigere om du kjøper på nett enn hos frisør.)

Gjest Squill
Skrevet

Jeg må slutte meg til én som svarte høyere oppe, tangle teezer gjør absolutt underverker på flokete hår. Forskjellen på den og andre børster er at du ikke får vondt i det hele tatt når du børster ut flokene. Den grer også håret ferdig mye fortere enn andre børster, og dermed slipper håret mye slitasje. Jeg har blitt helt avhengig av den:

http://www.lookfantastic.com/haircare/styl...eezer-pink.html

Skrevet

hva med å forsøke biosilk? den kjøpes hos frisører, er utrolig drøy i bruk, og den funker helt supert. Det er en slags silkeolje som skal taes i håret når det er vått. Den gjør det veldig lett å gre ut floker, og den kan også brukes i tørt hår. knall god for alle som er hårsåre, eller som har tørt hår.

Gjest Linnea
Skrevet
Jeg må slutte meg til én som svarte høyere oppe, tangle teezer gjør absolutt underverker på flokete hår. Forskjellen på den og andre børster er at du ikke får vondt i det hele tatt når du børster ut flokene. Den grer også håret ferdig mye fortere enn andre børster, og dermed slipper håret mye slitasje. Jeg har blitt helt avhengig av den:

http://www.lookfantastic.com/haircare/styl...eezer-pink.html

Får man kjøpt denne i Norge, tror ikke jeg har tid til å vente til den kommer i posten..

Gjest Gjest_rufsa_*
Skrevet

Denne har jeg brukt for å unngå statisk hår nå på vinteren, men den fungerer kjempebra mot floker også. Bruker den i vått hår og da blir det lett å gre ut mitt hår.

Håper linken funker....

kms leave in

Gjest Gjest
Skrevet

Er det bare jeg som ser det opplagte svaret: Klipp håret hennes. En aktiv niåring har det da vesentlig bedre med en kort bob enn med langt flagre- og flokehår?

Gjest Gjest
Skrevet
Er det bare jeg som ser det opplagte svaret: Klipp håret hennes. En aktiv niåring har det da vesentlig bedre med en kort bob enn med langt flagre- og flokehår?

Dersom du tar deg tid til å lese tråden ser du at ts har jo fått tipset om klipping en del ganger før.

Når det er sagt er det nå ikke alle jenter på 9 år som har så veldig lyst på kort, praktisk, bob. Og finner ts en løsning som gjør at ungen kan unngå floker i sitt lange hår er vel det knall?

Gjest Squill
Skrevet
Får man kjøpt denne i Norge, tror ikke jeg har tid til å vente til den kommer i posten..

Nei, jeg tror ikke det, men det tar bare tre-fire dager fra du bestiller til den kommer.

Skrevet

Tusen takk for veldig mange fine svar!! Joda jeg skjønner jo at hun bør klippes, og det gjorde jeg rett før innlegget her, jeg var ute etter tips på hvordan jeg kunne holde håret hennes flokefritt etter dette. Jeg prøvde ut den kuren til sunsilk som en anbefalte her, må si tuuuusen hjertelig takk for tipset, billig var det også! funker som bare det!! jeg er så glad at hun slipper å ha vondt når jeg grer håret hennes. Børsten som er anbefalt her, skal jeg bestille nå!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...