~Maja~ Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Altså, tittelen sier seg vel litt selv. Jeg har fått klarsignal til å kjøpe inn ett eller annet som kan hjelpe min manns hud fordi han får så veldig med kviser etter at han barberer seg i ansiktet. (Endelig en god unnskyldning for å nettshoppe litt ) Jeg har prøvd å lete rundt i jungelen av produkter, men er veldig usikker på hvilket produkt som kan passe for ham. Han har generelt sett fet hud, med noen tørre partier her og der, spesielt etter dusj. Er det noen av dere flinke KG-jenter som kan hjelpe meg?
Gjest hare Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 forsøk jojobaolje. det er en voks som ikke blir fet på huden, og det hjelper godt på hudirritasjon etter barbering. huden min er blitt helt normalisert på veldig kort tid(slet veldig med fete partier, så forskjell etter en dag), og jeg får ikke rødt utslett ved barbering. har ikke hatt så fin hud på flere år etter å ha brukt helt feil produkter som tettet til porene og økte fettproduksjon. den er luktfri, og veldig drøy i bruk. kjøper min på urtekosmetikk.no ved intimbarbering har jeg også brukt rensende gele(alkohol..), men det kan man jo ikke anbefale i ansiktet, tørrer jo også ut huden veldig.
LetThemEatCake Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Det viktigaste är ju en vass rakhyvel. Därefter finns det ju både rakvatten och fuktcreme. Jag har fått min sambo till att använda en fuktkräm till hans hudtyp och kviserne är reducerade! Det är ju mycket snack om att man inte ska använda alkohol på huden och jag försöker att undvika det så mycket som möjligt, men alkohol fungerar faktiskt riktigt bra för det ändamålet.
Nausicaä Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 Prøv å skrubbe før barbering, og passe på at huden og hårene er ordentlig våte - ikke bruk barberskum det er langt fra fuktighetsgivende nok. Og så bør han bruke barberhøvel og kanskje bare barbere med hårene en stund. (Et par nettbutikker med barberingsprodukter for menn er barbershop.no og gents.no)
~Maja~ Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. mars 2010 Takk for tips alle sammen. Jeg gikk rett og slett til innkjøp av Dermalogica mens shave starter kit jeg. Da får han prøve litt av hvert og se om han liker noe av det. Jojobaolje er forresten notert til en senere anledning.
fink Skrevet 8. mars 2010 #6 Skrevet 8. mars 2010 Bare husk å skifte barberblad ofte nok. Ikke bare blir de sløve, men de blir innsatt med bakterier etterhvert også. Vanskelig å rengjøre helt.
Stillest vann Skrevet 8. mars 2010 #7 Skrevet 8. mars 2010 Hvis han barberer mot hårene, kan det være noe av grunnen. Jeg får veldig rød hud og irriterte hårsekker hvis jeg barberer begge veier. Da foretrekker jeg heller å starte dagen med en "4-timersskygge".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå