Gjest Huffsa Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Vil gjerne ha tips til en god bok som omhandler voldtekt. Er også ute etter en bok som "satte et støkk i deg" og som fikk deg til å ta tak i ting og leve livet.. Hvis noen skjønner
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Alice-en reise tilbake til livet, handler om en student som ble voldtatt og det hun opplever etterpå, både på personlig plan og i forhold til å få mannen dømt. Vet ikke akkurat om det var den typen du var på jakt etter, men det er en bra bok. Jeg leste den på engelsk (da heter den "Lucky"), men den er sikkert god på norsk også. Av bøker som har endret meg anbefaler jeg Tirsdager med Morrie av Mitch Albom, som omhandler alle ting som står oss nær i livet, og som virkelig åpnet mine øyne for de små ting. Veronika vil dø av Paulo Coelho satte en god støkk i meg når jeg leste den, og jeg tenker ofte på den når livet er kjipt. Den ga meg troen på at livet kan endres til det bedre når alt ser mørkt ut. I all evighet av Ken Follet har, foruten å gi meg en fantstisk leseropplevelse, også fått meg til å fundere over de valg vi tar og hvordan vi endrer oss etter situasjon og behov. Ikke den dypest boken i bilioteket, men absolutt verdt å lese. Det er en fritt-stående oppfølger av Katedralen/Sverdet og korset, men kan leses frittstående. Jeg likte de første bøkene også, så de kan trygt anbefales. Håper dette var noe til hjelp, vi er alle forskjellige, så det er ikke sikkert andre er enig med meg, men jeg likte i alle fall disse bøkene kjempegodt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå