Troilltøva Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 jeg gikk på yrkesrettet attføring men sluttet i midten av oktober nå i høst, og har gått på livsopphold/sosialstønad siden da. nå har jeg etter mye leting og søking ENDELIG fått meg jobb og skal begynne nå på mandag. da jeg sluttet i attføringen (grunnet misstrivsel på arbeidsplassen) så fikk jeg beskjed om at siden jeg avbrøt attføringen så vil jeg få mindre sosialhjelp de fire første mnd enn den normale normen. så jeg har derfor fått 2400 i mnd og de dekker husleien min i sosialhjelp (får 1100 i bostøtte) som skal gå til mat og regninger. siden jeg har telefonregning pluss et lån og betale på OG mat i tillegg så sier det seg vell selv at 3500 ikke er nok på en måned, noe som gjør at jeg må få penger av mine foreldre for å klare meg(!!!!) men nå er jeg da i den femte måneden og fikk det samme beløpet som alle de andre gangene. så jeg spurte min saksbehandler over telefon i dag om hvorfor jeg fikk det samme beløpet som alle de andre gangene, "nei det er en vurderingssak fra gang til gang!" "jaha?" sa jeg bare...."men nå har du jo fått deg jobb da" sa hun. "ja men jeg får jo ikke lønning der i fra før ut i april uansett" sa jeg...da mumlet hun bare og sa "jaha ja...ja" så avsluttet vi samtalen etter det. noen som har peiling på om dette er riktig?? en link til noe regler/lover eller noe? er forferdelig dårlig på og søke opp sånne ting!
Rosalie Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Sosialsatsene settes fra kommune til kommune, og hvor lenge man skal gå på korttidssats er opp til saksbehandler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå